וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות שכולות: "עסקת שליט מעודדת מעשי טרור"

יהושע בריינר

13.10.2011 / 1:03

ההודעה על שחרור אסירים "עם דם על הידיים" מעוררת, כצפוי, תגובות קשות בקרב המשפחות השכולות, אמנם לצדן נשמעים גם קולות התומכים במהלך. "הכי חשוב שאביבה ונועם לא יסבלו כמונו"

ההודעה על שחרורם הצפוי של כ-1,000 אסירים במסגרת העסקה לשחרור החייל החטוף, גלעד שליט, בהם גם מחבלים המוגדרים ככאלו "עם דם על הידיים", מעוררת מחלוקת לא פשוטה בקרב הציבור, אולם בעיקר מעוררת סערת רגשות בקרב המשפחות השכולות, שרוצחי קרוביהם עלולים להשתחרר.

בין היתר צפויה להשתחרר מהכלא אחלאם תמימי, מסיעת המחבל שהתפוצץ במסעדת סבארו בירושלים בשנת 2011. אביו של צביקה גולומבק, שנהרג בפיגוע, התרגל במרוץ השנים לאיזכור שמותיהם של המעורבים בפיגוע במסגרת עסקאות החלפת שבויים אפשריות. "אנחנו לא יכולים להסתכל על הסיפור בעין אובייקטיבית, אנחנו חלק מהעסקה הזו", אמר האב אפרים. "עם כל אהבתנו למשפחת שליט, המדינה מחזקת את הטרור ומעודדת פיגועים וחטיפות נוספות. הרי עבדאללה ברגותי שעומד מאחורי הפיגוע הזה יודע שאם הוא לא השתחרר בעסקה הנוכחית, הוא ייצא משם בעוד שנתיים-שלוש אחרי שחבריו יחטפו חיילים נוספים. אני איש מרכז-שמאל, ולו הייתי יודע שהמחבלים הללו משתחררים במסגרת עסקה שכוללת שלום ביננו לבין הפלסטינים ושינוי המצב הנוכחי, אולי הייתי מסכים. אולם המצב לא השתנה כלל, ושחרורם של אלף מחבלים בוודאי לא יוסיף".

גלעד שליט בדרך הביתה - סיקור נרחב בוואלה!
שבויי יום כיפור: "כשגלעד ישתחרר הוא יצטרך שקט"
משפחת שליט: "מקווים שגלעד יחזור לחיים וישתקם"
חמאס מאשר רשמית: מרואן ברגותי וסעדאת לא בעסקה
ראש השב"כ: "זו העסקה הטובה ביותר שהיה ניתן לקבל"

"זה לא מנחם אותי שהרוצחים בכלא"

לדברי גולומבק, הוא אינו מתכוון לצפות בסיקור התקשורתי שילווה את ביצוע העסקה. "לא אהיה מסוגל לראות את המחבלת הזאת מתקבלת כגיבורה ברחוב הפלסטיני. בעיננו היא רוצחת שבנסיבות אחרת אולי הייתי מוכן לשחררה, אך לא הפעם".

מנגד, במשפחת מינץ, שבנם רז נהרג בפיגוע ירי סמוך לעפרה בשנת 2001, תומכים בשחרור המחבלים שהיו מעורבים במות בנם. "אני עוקבת אחר הדיונים ורואה שאנחנו עדיין משתמשים באותן המנטרות של לפני 40 שנה, לפיהן 'אסור להיכנע לטרור'", אומרת אימו של רז, אורה לפר-מינץ, "אבל הנסיבות השתנו, והיום אנחנו מבינים שצריך לעיתים לשלם מחירים. האם יש לאנשים חשש מפיגועים? הרי בתאונות דרכים נהרגים יותר מאשר באירועים חבלניים. כמובן שיש לי עניין שמי שרצח יישב בכלא, זה צורך בסיסי, אבל הצדק שלנו הופיע כאשר שפטו את המחבלים וכעת הגיע הזמן לעשות צדק גם עם אביבה ונועם שליט. אנחנו כאימהות ששולחות את הילדים שלנו לצבא ולקרב צריכות לדעת שהמדינה תעשה הכל למען שחרורם".

לדבריה, היא איננה מתעניינת ברשימת המחבלים, שבה על פי הערכות יופיעו גם המעורבים במות בנה. "לא אכפת לי שהם יהיו בפנים. מה שחשוב לי זה שאביבה ונועם לא יסבלו את הכאב שאנחנו סובלים. אין לי שום הקלה בכך שהרוצחים של רז נמצאים בכלא, זה ממש לא מנחם אותי". לפר-מינץ הוסיפה כי היא "סומכת על צה"ל ושירותי הביטחון שיעשו את עבודתם כראוי, כמו שלמדו לעשות בשנים האחרונות, וישמרו על עם ישראל בהצלחה".

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

האם אתם תומכים בעסקה? הצביעו בפייסבוק

עדכון ראשון: 21:01

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully