וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס מאשר רשמית: מרואן ברגותי וסעדאת לא בעסקה

ניר יהב

12.10.2011 / 12:10

בחמאס מודים כי התקשו לכלול בעסקה לשחרור גלעד שליט אסירים שמוגדרים בישראל "כבדים", אך מבטיחים שהם ישוחררו ב"עסקה עתידית". תומכי חמאס זועמים: "ללא הסמלים, זה לא שווה"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

לראשונה מאז היוודע דבר העסקה לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט, מודה הבוקר (רביעי) בכיר ארגון חמאס, חבר הלשכה המדינית עיזת א-רישק, כי מספר מהאסירים הבכירים, ביניהם בכיר פתח ברגותי ומזכ"ל החזית העממית אחמד סעדאת, לא ישוחררו מהכלא הישראלי.

העסקה לשחרור גלעד שליט - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

ראש השב"כ: "זו העסקה הטובה ביותר שהיה אפשר לקבל"
שב"ס החל להיערך לשחרור האסירים בעסקת שליט
צבי שליט: "אנחנו חרדים למצבו של גלעד"
הממשלה אישרה: העסקה לשחרור שליט תצא לפועל
יממה במאהל שליט: 24 שעות ב-2.5 דקות
מכרם שלום ועד המאהל: חמש שנים לחטיפת שליט

א-רישק ציין בעמודו האישי בפייסבוק כי ברגותי, סעדאת, ואסירים בכירים נוספים כגון ראשי הזרוע הצבאית של חמאס עבאס א-סייד, איברהים חאמד ועבדאללה ברגותי "לא ישוחררו למרות המאמצים הכבירים שהשקענו עד הרגע האחרון". הוא הביע תקווה כי אותם אסירים פלסטינים שלא שוחררו בעסקת שליט ישוחררו "במסגרת עסקה עתידית".

דבריו של א-רישק עוררו תדהמה בקרב תומכיו בפייסבוק. "הרי האסירים הללו (בכירי חמאס - נ.י) היו תקוותנו בעסקה הזו!", כתב אחד הגולשים המופתעים. גולש אחר כתב כי הוא "מצטער על העסקה הזו" משום שהיא לא כוללת את הבכירים. חברו חיזק את דבריו: "איננו רוצים את העסקה זו, אם היא לא כולל את סמלינו!".

בהודעה שפרסם אתמול בדף הפייסבוק שלו כתב א-רישק: "תקדים אסטרטגי: ההתנגדות הפלסטינית הצליחה לכפות על הכיבוש הציוני להסכים ל-99% מהתנאים שלנו במסגרת עסקת חילופי השבויים. בנוסף הצליחה ההתנגדות לסכל את כל מאמצי כוחות הכיבוש ומנגנוני המודיעין שלו להגיע למקום שביו של שליט".

במקביל הודה גורם בחזית העממית אף הוא בשיחה עם אתר החדשות הפלסטיני "פלסטין היום" כי עסקת חילופי השבויים בין ישראל לחמאס לא תכלול את שחרורו של סעדאת. ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, צפוי בתוך כך להגיע היום לקהיר בראש משלחת מטעם הארגון כדי לסכם את הפרטים האחרונים לקראת ביצוע עסקת שליט.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully