וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שב"ס החל להיערך לשחרור האסירים בעסקת שליט

12.10.2011 / 10:55

השר לביטחון הפנים ומפכ"ל המשטרה נפגשו והחליטו להיערך מבצעית למגוון תרחישים, בבתי הסוהר ומחוץ להם. השב"ס טרם קיבל את רשימת שמות האסירים שעתידים להשתחרר

בשירות בתי הסוהר נערכים לשחרור 1,027 האסירים הפלסטינים שנכללים במסגרת העסקה לשחרור גלעד שליט. השר לביטחו הפנים יצחק אהרונוביץ' נועד הבוקר (רביעי) עם מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, ועם נציב שב"ס, רב-גונדר אהרון פרנקו. הוא עדכן אותם בפרטי החלטת הממשלה והעביר דגשים ומדיניות להיערכות לקראת קיום עסקת שליט, כפי שאושרה אמש. השר הדגיש כי יש להיערך מבצעית למגוון תרחישים, בבתי הסוהר ומחוץ להם.

שירות בתי הסוהר טרם קיבל רשימת שמות של האסירים שעתידים להשתחרר בעסקת שליט, וצופים שם ששחרור האסירים לא יתבצע ביום ראשון הקרוב. למרות הפרסומים השונים אודות שמות שנכללים בעסקה, מבחינת שב"ס כל האסירים עדיין תחת סורג ובריח ורק מרגע קבלת הרשימה יתחילו להיערך בארגון לשחרורם.

על פי הנוהל, עם קבלת הרשימה יפרסם שב"ס את שמות האסירים הכלולים בעסקה באתר האינטרנט של הארגון. מאותו הרגע יחלפו 48 שעות של ימי חול, שבהן תהיה אפשרות למי שמעוניין בכך להגיש עתירה לבג"ץ נגד שחרורם של אסירים מסוימים. רק לאחר מכן יחל הליך שחרור האסירים ויתבצע החילוף.

מרגע השחרור תהיה יחידת "נחשון" של שב"ס אחראית לאסירים המשתחררים. הם יועלו לאוטובוסים ויוסעו לנקודות שונות ברחבי הארץ – כל אסיר לנקודה הקרובה ביותר למקום אליו הוא צפוי להשתחרר. חלק מהמשוחררים אף יגיעו לנמל התעופה בן גוריון, לקראת טיסה למדינות שונות. בשלב זה ייבדקו על ידי רופאי ארגון הצלב האדום לפני שייצאו ליעדיהם.

האם אתם תומכים בעסקה? בואו להצביע בפייסבוק

אמש, עם הפרסום על העסקה, נסגרו האסירים הביטחוניים בתאיהם בשעת ערב מוקדמת, שם היו סגורים עד לשעות הבוקר. בבתי הכלא לא נרשמו אירועים מיוחדים מרגע קבלת הידיעה על אישור העסקה. עשרות מתוך האסירים עדיין שובתים רעב וחלקם כלל לא שמעו עדיין על העסקה, מכיוון ששב"ס החרים מהם את מכשירי החשמל, לרבות רדיו וטלוויזיה, בעקבות השביתה.

5,508 אסירים ביטחוניים פלסטינים כלואים היום במתקני שב"ס. מתוכם 2,479 שייכים לפתח, 1,482 לחמאס ו-330 לחזית העממית. בין האסירים בסך הכל 27 נשים ו-158 קטינים. 4,442 מהאסירים הם שפוטים ו-1,066 עצורים (מתוכם 287 עצורים מנהליים). הם מפוזרים בין המתקנים השונים: שקמה, גלבוע, מגידו, הדרים, השרון, דמון, עופר, אשל, אוהלי קיר, קציעות, נפחא ודמון.

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully