וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל התנצלה בפני מצרים על הרג השוטרים בגבול

11.10.2011 / 19:10

שר הביטחון פרסם הודעה על סיום התחקיר המשותף של הפיגוע המשולב בדרום והביע התנצלות בשם ישראל על התקרית בה נהרגו חמישה שוטרים מצריים בגבול

פרסום ראשון: ישראל לא התנצלה בפני טורקיה על אירועי המשט לעזה, אבל כן התנצלה בפני מצרים על הרג חמשת השוטרים המצריים לפני כחודשיים: שר הביטחון אהוד ברק פרסם הודעה על סיום התחקיר המשותף של הפיגוע, שאירע בחודש אוגוסט בגבול ישראל-מצרים, במהלכו נהרגו שמונה חיילים ואזרחים ישראלים וחמישה שוטרים מצריים. ברק הביע התנצלות בשם מדינת ישראל על התקרית.

עוד על יחסי ישראל-מצרים

מצרים משיבה את השגריר מישראל: "דורשים חקירה"
מושל צפון סיני: המחבלים לא הסתננו דרך המנהרות
מתקפת הטרור בדרום: כך זה קרה - שלב אחר שלב

לאחר הרג חמשת השוטרים המצרים הביעה ישראל צער על המקרה ותקווה כי הסכם השלום לא ייפגע. ברק הנחה לקיים תחקיר בצה"ל על המקרה, ובעקבותיו לערוך בדיקה משותפת עם הצבא המצרי לבירור נסיבות האירוע. בהתאם לתוצאות התחקיר יופקו המסקנות המתאימות, אמר ברק. "להסכם השלום בין ישראל למצרים יש חשיבות רבה וערך אסטרטגי גדול ליציבות המזרח התיכון", אמר ברק לפני כחודשיים.

אוטובוס באזור אילת נפגע מירי של מחבלים בפיגוע משולב בדרום, אוגוסט 2011. רויטרס
האוטובוס שנפגע בפיגוע המשולב/רויטרס

חמשת השוטרים המצרים נהרגו במהלך ניסיונות צה"ל ללכוד את המחבלים שביצעו את הפיגוע המשולב באזור הדרום באמצע חודש אוגוסט. ירי של חיל האוויר בגבול ישראל מצרים הוא שגרם למותם. הירי החל לאחר שזוהתה כניסה של מסתננים לעבר שטח ישראל, בגבול בין טאבה לאילת.

המקרה אירע מספר שעות לאחר הפיגוע המשולב בגבול הדרום שגבה את חייהם של שמונה בני אדם. חוליית מחבלים שחדרה לישראל מגבול מצרים פתחה באש לעבר אוטובוס נוסעים ומחבל מתאבד הצליח להתפוצץ ליד אוטובוס נוסף שהיה ריק מנוסעים. מחבל נוסף פתח באש לעבר רכב פרטי, ואש נפתחה גם לעבר כוח צה"ל שפתח בסריקות אחר המחבלים. תוצאות הפיגוע המשולב היו, כאמור, קטלניות - שמונה הרוגים ומספר פצועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully