וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים משיבה את השגריר מישראל: "דורשים חקירה"

ניר יהב

20.8.2011 / 7:16

טרם ברור לגמרי מי הרג את חיילי משמר הגבול המצרי ביום חמישי, בעת שצה"ל ניהל מצוד אחרי מבצעי הפיגוע. מצרים, מצדה, כבר מאשימה את ישראל, דורשת התנצלות - וחקירה. ראש ממשלת מצרים: "דמנו לא יישפך ללא תגובה"

לאור התקרית בגבול ישראל-מצרים, במהלכה נהרגו מספר חיילים מצרים, החליטה ממשלת מצרים להחזיר את שגרירה? מישראל, יאסר רידא. בהודעה שפרסמה הבוקר (שבת) הממשלה לאחר ישיבה דחופה שקיימה נמסר כי השגריר בישראל יוחזר לקהיר "עד שיפורסמו תוצאות החקירה של השלטונות הישראלים, ועד שההנהגה הישראלית תתנצל על הצהרותיה הנמהרות נגד מצרים".


עוד על מתקפת הטרור בדרום וההסלמה:
מאות הפגינו מול שגרירות ישראל בקהיר
מצרים: המחבלים לא באו מהמנהרות
מי הרג את חיילי משמר הגבול המצרים?
במצרים מאשימים את ישראל ב"פיגוע"
ראשית ההסלמה: מתקפת הטרור משולבת בדרום

אירועי 15 שנים להסכם השלום בין ישראל וירדן. עומר מירון
לא ישוב לתל אביב עד שישראל תתנצל. השגריר יאסר רידא/עומר מירון

ראש ממשלת מצרים מאיים

בתוך כך, הבוקר התייחס גם ראש ממשלת מצרים, עיסאם שרף, להריגתם של החיילים המצרים בגבול ישראל-מצרים. בהודעה שפרסם בדף הפייסבוק שלו כתב שרף: "דם המצרים יקר יותר מכדי שיישפך ללא תגובה. המהפכה האדירה שלנו הגיעה כדי שהמצרים ישיבו לעצמם את כבודם בתוך מצרים ומחוצה לה". שרף הוסיף כי "מה שהיה מקובל על מצרים לפני המהפכה, איננו מקובל עליה לאחריה. בכוונתי לדון בחלופות העומדות לרשותי בעקבות הריגת החיילים הנכבדים בסיני".

ממשלת מצרים קיימה אתמול ישיבה בעקבות האירועים בגבול בין ישראל למצרים, במהלכה דנה בהשלכות הריגתם של החיילים המצרים. בהודעה שפרסמה בתום הפגישה, נכתב כי הממשלה "מגנה בתוקף את התגובה הישראלית לפיגוע שאירע בסמוך לאילת - שבמהלכה הפגיזה ללא הבחנה את אזור הגבול בין ישראל למצרים, הרגה שלושה חיילים מצרים ופצעה ארבעה".

מאות הפגינו מחוץ לשגרירות ישראל בקהיר

מצרים הודיעה עוד כי היא מגנה גם "ההצהרות הנמהרות והבלתי-אחראיות מצד חלק מההנהגה הישראלית", והוסיפה כי על אותם בכירים היה לחשוב על רגישות היחסים בין שתי המדינות טרם דיברו. לדברי ממשלת מצרים, המבצע המצרי בסיני הוא עניין פנימי, שאין לו שום קשר לפיגוע באילת, אותו היא מגנה בתוקף - וטוענת שבוצע על ידי "מפרי חוק".

בהודעה נכתב עוד כי ישראל אחראית להריגתם של החיילים המצרים ליד הגבול, ומובהר כי מדובר בהפרת הסכם השלום משנת 79'. "על ישראל לפתוח מיידית בחקירה, ולהודיע לנו בהקדם על תוצאותיה". לסיכום, נכתב כי עד שישראל לא תתנצל ולא תפרסם את תוצאות החקירה, השגריר המצרי לא ישוב לתל אביב.

אתמול הפגינו מאות בני אדם - שחלקם התארגנו בפייסבוק - מחוץ לשגרירות ישראל בקהיר. הם באו למקום בתום תפילות יום השישי של הרמדאן, וקראו קריאות נאצה נגד ישראל, במחאה על התקרית. אחת מהסיסמאות הבולטות הייתה "ישראל תעלה באש - סמטה סמטה, בית בית". בהמשך, הציתו המפגינים את דגל ישראל, וצעיר אחד חדר לבניין השגרירות, שהיה ריק באותה שעה, והניף בו את דגל אש"ף. המפגינים המצרים מחאו לו כפיים וקראו "תחי מצרים, שישראל תיפול!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully