וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחבל מתאבד התפוצץ על כוח מצרי בסיני

ניר יהב

19.8.2011 / 10:07

ככל הנראה יש מספר הרוגים בפיגוע, שאירע סמוך לציר פילדלפי. בישראל עדיין מסרבים להתייחס לטענות בקהיר, לפיהן חיל האוויר הרג מספר חיילים מצרים במהלך מרדף אחר חמושים

מחבל פלסטיני שנמלט מאזור הפיגוע אמש (חמישי) פוצץ עצמו הבוקר על כוח של צבא מצרי שניהל אחריו מרדף בחצי האי סיני, לא רחוק מציר פילדלפי. ככל הנראה יש הרוגים בקרב הכוחות המצרים. ככל הנראה מדובר באחד מפעילי הטרור הפועלים בסיני, ומכננים לבצע פיגועים נגד ישראל.

בתוך כך, יממה לאחר הפיגוע המשולב בסמוך לאילת הולכת ומתגברת המתיחות בין מצרים לישראל. כוחות הביטחון המצרים מתגברים אמנם את כוחותיהם בסיני בעקבות האירועים ומבהירים כי יסייעו באיתור המחבלים שביצעו את הפיגוע, אך זועמים על הריגתם של שני חיילים מצרים, מירי שבוצע לטענתם על ידי חיל האוויר. מדובר צה"ל נמסר במהלך הלילה כי האירוע אינו מוכר להם. במהלך סוף השבוע צפויים בכירי צבא מצרים להגיע לאזור סיני כדי לעמוד מקרוב אחר האירועים במקום.

מתיחות על גבול ישראל-מצרים - כותרות אחרונות:

הדיווח הראשוני על הרג החיילים המצרים

מזכ"ל הליגה הערבית לשעבר, עמרו מוסא, הנחשב לאחד המתמודדים הבולטים לתפקיד נשיא מצרים, קרא לזמן באופן מידי את שגריר ישראל בקהיר, יצחק לבנון, ולפתוח בחקירה דחופה על נסיבות המתקפה, כלשונו. מוסא הזהיר עוד את ישראל מהשלכות הריגת החיילים המצרים בגבול: "ישראל צריכה להבין שהימים, שבהם בנינו היו נהרגים ללא תגובה ראויה וחזקה מצדנו, כנראה חלפו ללא שוב".

לטענת צבא מצרים, קצין ושני חיילים מצרים נהרגו מאש צה"ל בסמוך לגבול בין טאבה לאילת, בחצי-האי סיני. חייל רביעי נפצע מאש החיילים הישראלים. לפי חלק מהדיווחים, מדובר בשני חיילים שנהרגו, ולא בשלושה. לטענת עדי ראייה בסיני, החיילים המצרים ניהלו חילופי אש עם חיילי צה"ל לאחר שהופתעו מהירי ואף הצליחו להשיב אש לעבר מקור הירי. גורמים מצרים הוסיפו ואמרו כי החיילים המצרים הצליחו לפגוע בחייל ישראלי.

"הדם של השהידים דורש לנקוט בעמדה ברורה"

במערכת הפוליטית במצרים קראו לנקוט בצעדים בעקבות מותם של החיילים המצרים בסיני: "מותם של החיילים המצרים מאש הציונים היא פשע שאיננו מקבלים", אמר יו"ר מפלגת 'כראמה', חמדין סבאחי, המתכוון להתמודד לנשיאות מצרים. "הדם של השהידים הללו דורש מאיתנו לנקוט בעמדה ברורה מתוך שמירה על כבודנו וגבולותינו".

מותם של החיילים המצרים גרם, כאמור, לזעם רב בקרב אזרחי מצרים שחלקם קוראים לגרש בעקבות האירועים את שגריר ישראל בקהיר, יצחק לבנון. מספר קבוצות ברשת החברתית הפייסבוק קראו לארגן הפגנות מול בניין השגרירות הישראלית בקהיר בדרישה לנתק את היחסים עם ישראל ולגרש את השגריר. ההפגנות צפויות להיערך בשעה שתיים בצהריים: "אי אפשר לשתוק על מות החיילים המצרים", כתבו.

מארגני ההפגנות מול שגרירות ישראל בקהיר כתבו בפייסבוק: "מסר לישראל מכל המצרים: אם תעזו לפלוש אפילו למטר מאדמת מצרים, הפעם זה יהיה סופכם. תשאלו את הוריכם מי הם החיילים המצרים, ותנו להם לספר לכם מה הם ראו ב-6 באוקטובר 1973. אתם תמצאו מיליון חיילים מוכנים למות למען מצרים!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully