וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוגברה האבטחה סביב שגרירות מצרים בתל אביב

בשל האירועים במסגרתם פרצו עשרות מפגינים לבניין השגרירות הישראלית בקהיר, תוגברה האבטחה סביב שגרירות מצרים בישראל, ככל הנראה מחשש לנקמה. אבטחה מוגברת גם בשגרירות ישראל בירדן

כוננות מוגברת בעקבות אירועי סוף השבוע בשגרירות ישראל בקהיר: האבטחה סביב שגרירות מצרים בישראל תוגברה ביממה האחרונה (ראשון), ככל הנראה מחשש להתפרעויות או מעשי נקמה על הפריצה לשגרירות ישראל במצרים. שוטרים ובלשים ממספר תחנות בתל אביב הוצבו סביב מתחם השגרירות ברחוב בזל בעיר, אך הבהירו כי אין התרעה ספיציפית מפני כוונה לפגוע בסגל הדיפלומטי המוצב בה.

עוד על המתיחות בין ישראל ומצרים
תקיפת השגרירות בקהיר, שלב אחרי שלב
הדיפלומטים בקהיר חולצו מהשגרירות והוטסו לארץ
המצרים סימנו כמוסכם, והמאבטחים הנצורים פתחו הדלת
נתניהו על הפריצה לשגרירות: "הקומנדו המצרי מנע אסון"

מהומות מול שגרירות ישראל בקהיר. AP
אין התרעה ספיציפית מפני כוונה לפגוע בסגל הדיפלומטי המוצב בשגרירות המצרית בישראל/AP

על פי דיווחים של כלי תקשורת ערביים, גם האבטחה סביב שגרירות ישראל בעמאן שבירדן תוגברה בעקבות אירועי סוף השבוע. עדי ראייה מסרו כי ברחוב המוביל לשגרירות שבשכונת ראביה בבירה הירדנית נראו שני כלי רכב משוריינים וכוחות ביטחון רבים התפרשו באזור.

האירועים שהובילו לתגבור האבטחה החלו ביום שישי בערב. בסביבות השעה 19:00 החלו מפגינים רבים להתקהל סביב בניין השגרירות הישראלית ברובע גיזה שבבירה, ופירקו את חומת הבטון שנבנתה מסביב לבניין לאחרונה לאחר ההפגנות האלימות שאירעו מולו בשבועות האחרונים. מה שהחל בעשרות מפגינים בודדים, המשיך באלפים שצבאו על הבניין, נכנסו אליו והורידו את דגל ישראל מהתורן. ששת הישראלים שנלכדו באחד החדרים במקום חולצו על ידי הקומנדו המצרי, ועד שעות הבוקר נחתו בישראל כ-80 עובדי שגרירות ובני משפחותיהם, בהם גם השגריר יצחק לבנון.

משרד הבריאות המצרי עדכן כי במהלך המהומות נהרגו שני מפגינים וכאלף בני אדם נפצעו.

פניות לכתבים: ניר - nir_yah@walla.com, מור - mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully