וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע במצרים: "הורד את דגל ישראל - קבל דירה"

ניר יהב

13.9.2011 / 15:50

לפני כ-3 שבועות טיפס אחמד שחאת לראש בניין שגרירות ישראל בקהיר והוריד את הדגל. הוא הפך לגיבור לאומי וקיבל דירה ועבודה יוקרתית. גורמים במצרים סבורים שהרצון לקבל את אותן הטבות הוא שהניע גם את הצעיר שהוריד את הדגל בסוף השבוע

ביום שישי בלילה, בזמן האירועים האלימים מול בניין השגרירות הישראלית בקהיר, ניתן היה להבחין בכמה צעירים מצריים המסכנים את חייהם בטיפוס על הבניין בן 20 הקומות כדי להסיר את דגל ישראל מעל השגרירות. אך בניגוד למה שניתן לחשוב, לפיו המפגינים שטיפסו עשו זאת מתוך איבה עזה לישראל, הרי שמתברר כי לא מן הנמנע שהם עשו זאת גם מסיבות כלכליות.

המתיחות ביחסי ישראל-מצרים - כותרות אחרונות
"משלחת ישראלית דנה עם בכירים מצריים בקהיר"
גורם ביטחוני: התיאום עם צבא מצרים נותר כפי שהיה
מצרים נבוכה: "זלזלו בריבונותנו ופגעו באורחינו"
הדיפלומטים בקהיר חולצו מהשגרירות והוטסו לארץ

מפגינים שורפים את דגל ישראל מחוץ לשגרירות קהיר. רויטרס, רויטרס
ניסו לזכות בתחרות "רצים לדירה"? המפגינים בקהיר/רויטרס, רויטרס

לפני כשלושה שבועות טיפס צעיר מצרי בשם אחמד שחאת לבניין השגרירות הישראלית בקהיר והסיר את דגל ישראל. מאז הפך שחאת לגיבור לאומי ולדמות נערצת במצרים. שחאת, תושב מחוז א-שרקיה בצפון מצרים, קיבל לא רק הוקרה וכבוד אלא גם דירה ועבודה יוקרתית ממושל המחוז שלו.

"במצרים סבורים שצעירים מצרים רבים התחרו ביניהם מי יטפס לבניין ויוריד את הדגל כדי שאולי יזכו אף הם בדירה", אמרו לוואלה! חדשות מקורות מצריים. "ביום שישי בלילה ראינו ארבעה-חמישה צעירים שמטפסים על קירות הבניין תוך סיכון חיים ממשי כדי לזכות בתחרות 'רצים לדירה'. הרצון לקבל דירה במתנה מצד איש עסקים עשיר כזה או אחר הוא זה שגרם להם לנסות להוריד את הדגל ולא שום דבר אחר".

מהומות מול שגרירות ישראל בקהיר. AP
"הרצון לקבל דירה במתנה מצד איש עסקים עשיר כזה או אחר הוא זה שגרם להם לנסות להוריד את הדגל ולא שום דבר אחר", טענו הגורמים/AP

אחמד שחאת הפך, כאמור, לגיבור היום במצרים לאחר שהצליח לטפס לבניין השגרירות, להסיר את דגל ישראל ולהניף במקומו את דגל מצרים. הוא ובני משפחתו הפכו למרואיינים מבוקשים והוא כונה על ידי רבים "ספיידרמן". שורה של עורכי דין מצריים פנו לשר הפנים המצרי בבקשה לאבטח את שחאת משום שהוא הפך לסמל לאומי.

כותבי המכתב לשר הפנים הזהירו אותו כי יש לספק לשחאת אבטחה, בין היתר משום שישראל עלולה לפגוע בו: "ישראל כבר רצחה בעבר את הגיבור סלימאן חאטר (חייל מצרי שהרג ב-1985 שבעה ישראלים בראס בורקה – נ.י.) כשקיבלה סיוע מהמשטר הקודם. לכן אנו חושבים שחייו של הגיבור אחמד שחאת נמצאים בסכנה, בעיקר על רקע האנרכיה הביטחונית וחשיפת רשתות המוסד במצרים".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully