וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משלחת ישראלית דנה עם בכירים מצריים בקהיר"

ניר יהב

13.9.2011 / 10:30

סוכנות הידיעות הגרמנית דיווחה כי המשלחת, שבראשה עמד אלוף אמיר אשל, הגיעה במטוס פרטי לביקור של מספר שעות בו דנו עם בכירים מצריים בתקרית בגבול המשותף בה נהרגו חיילים מצריים

מספר ימים לאחר התקרית בשגרירות ישראל בקהיר, נראה כי שיתוף הפעולה הביטחוני בין ישראל ומצרים נמשך כרגיל: סוכנות הידיעות הגרמנית דיווחה היום (שלישי) מפי גורמים בשדה התעופה בקהיר המוגדרים "מהימנים", כי משלחת צבאית ישראלית בכירה הגיעה אתמול במטוס פרטי לביקור בן כמה שעות במצרים ונועדה עם בכירים מצריים. על פי ההערכות, בראש המשלחת עמד ראש אגף התכנון בצה"ל, האלוף אמיר אשל.

עוד על הפריצה לשגרירות בקהיר
גורם ביטחוני: התיאום עם צבא מצרים נותר כפי שהיה
מצרים נבוכה: "זלזלו בריבונותנו ופגעו באורחינו"
המצרים סימנו כמוסכם, והמאבטחים הנצורים פתחו הדלת
נתניהו על הפריצה לשגרירות: "הקומנדו המצרי מנע אסון"

מהומות בשגרירות ישראל בקהיר. AP
הפריצה לשגרירות ישראל במצרים בסוף השבוע/AP

עוד דווח, כי מטרת המשלחת היא להשלים את הדיונים שנערכו במצרים לפני כעשרה ימים בנוגע לתקרית בגבול ישראל-מצרים, במהלכה נהרגו שישה חיילים מצרים. "המשלחת הישראלית עדכנה את המצרים בהתפתחויות בחקירת התקרית וכן בצעדים שניתן לנקוט כדי להשיג ביטחון באזורים בסיני הסמוכים לגבול עם ישראל", הוסיפו הגורמים.

הפגישה מוכיחה את טענת גורמים במערכת הביטחון לפיה למרות האירועים בקהיר, שיתוף הפעולה בין שני הצבאות נותר על כנו. גורם בכיר במערכת הביטחון אמר ביום ראשון כי ההתחמקויות של ראש המועצה הצבאית העליונה במצרים מוחמד חוסיין טנטאווי מראש הממשלה בנימין נתניהו ובכירים נוספים בישראל במהלך התקרית, לא פגמו בקשר בין דרגי השטח של צה"ל והצבא המצרי.

במערכת הביטחון ציינו עוד כי בנוסף לנחיתת מטוס חיל האוויר שאסף את עשרות אנשי השגרירות בקהיר, בוצעו תיאומים בין קציני אגף התכנון בצה"ל למקביליהם המצרים. במערכת הביטחון הביעו גם שביעות רצון ממבצע "נשר" שהחל לפני כשלושה שבועות ושבמסגרתו נעצרו חשודים, מנהרות אותרו ונהרסו, חוזקה רצועת ביטחון בין רפיח המצרית לרפיח הפלסטינית והוקמו מחסומים בחצי האי סיני כדי למנוע הברחות.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully