וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ביטחוני: התיאום עם צבא מצרים נותר כפי שהיה

ההתחמקויות של מוחמד חוסיין טנטאווי מראש הממשלה נתניהו במהלך הפריצה האלימה לשגרירות בקהיר, לא פגמו בקשר העדין בין צה"ל לצבא המצרי. גורם ביטחוני: "התיאומים נמשכים"

הדרמה בסוף השבוע בשגרירות ישראל בקהיר, עוררה דאגה במערכת הביטחונית עקב חשש שהאירועים יעיבו על מערכת היחסים העדינה בין צה"ל לצבא המצרי, אולם גורם בכיר במערכת הביטחון טען הבוקר (ראשון) כי המצב נותר על כנו. לדבריו, ההתחמקויות של ראש המועצה הצבאית העליונה במצרים מוחמד חוסיין טנטאווי מראש הממשלה בנימין נתניהו ובכירים נוספים בישראל, לא פגמו בקשר בין דרגי השטח של צה"ל והצבא המצרי.

הפריצה לשגרירות ישראל בקהיר - כותרות אחרונות:

מצרים נבוכה: "זלזלו בריבונותנו ופגעו באורחינו"
המצרים סימנו כמוסכם, והמאבטחים הנצורים פתחו הדלת
נתניהו על הפריצה לשגרירות: "הקומנדו המצרי מנע אסון"

במערכת הביטחון מציינים כי בנוסף לנחיתת מטוס חיל האוויר שאסף את עשרות אנשי השגרירות בקהיר, בוצעו תיאומים בין קציני אגף התכנון בצה"ל למקביליהם המצרים. במערכת הביטחון מביעים גם שביעות רצון ממבצע "נשר" שהחל לפני כשלושה שבועות ושבמסגרתו נעצרו חשודים, אותרו מנהרות ונהרסו, חוזקה רצועת ביטחון בין רפיח המצרית לרפיח הפלסטינית והוקמו מחסומים בחצי האי סיני כדי למנוע הברחות.

בתוך כך, קצינים בכירים בצה"ל בירכו על הלחץ שהפעילה ארצות הברית על הממשל הטורקי עקב האיומים לשלוח ספינות קרב לרצועת עזה. לדברי הקצינים הבכירים, המעורבות האמריקאית תביא להרגעה באזור. עם זאת, גורם ביטחוני בכיר טוען כי היחסים מול מצרים, טורקיה והרשות הפלסטינית הינם מעוררי דאגה, בעיקר לנוכח כוונת הפלסטינים להכריז באופן חד-צדדי על מדינה. לדבריו, "בדרג המדיני מתגברים הקולות להחזיר את המצב לקדמותו ולא לדרוך במקום. הדיבורים על השבת השגרירים מעודדים. קיפאון לא יעשה טוב לישראל".

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully