וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

55 שיגורים חצו הבוקר ליישובי הצפון, צה"ל תקף בדרום לבנון

כתבי וואלה

עודכן לאחרונה: 14.9.2024 / 9:58

שר הביטחון גלנט החריף את הטון, והצהיר - "מעבירים את מרכז הכובד צפונה". תושבי הגליל העליון הונחו להישאר בקרבת מרחבים מוגנים. מהצד השני, נסראללה ממשיך לבחון את רף ההבלגה ויורה לעבר יישובים לא מפונים

לאחר המטחים: שריפה בשטח פתוח בגליל העליון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

דריכות גבוהה בצפון: 55 שיגורים חצו הבוקר משטח לבנון. אזעקות בלתי פוסקות מופעלות מזה יממה ביישובי הגליל העליון, כמו גם באזור צפת והכנרת. דיווחים לבנוניים על תקיפה ישראלית במיס א ג'בל שבדרום לבנון.

בעקבות המצב, המועצות האזוריות הורו לתושבים לשהות בסמוך למרחבים מוגנים ולצמצם את התנועה במרחב."יש לצמצם תנועות במרחב הישוב, להמנע מהתקהלויות, לשהות בסמוך למרחבים ולהשמע להתרעות פקע"ר", מסרו בגליל העליון לתושבים. גם תושבי רמת הגולן ואצבע הגליל קיבלו הנחיות דומות.

שר הביטחון גלנט בסיכום תרגיל המדמה לחימה קרקעית בשטח לבנון. אריאל חרמוני, אתר רשמי
"מעבירים את מרכז הכובד צפונה לקראת השלמת המשימות בדרום". גלנט בפיקוד צפון/אתר רשמי, אריאל חרמוני
מייקל אריק קורילה בישראל, ונפגש להערכת מצב עם ראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי.  9 בספטמבר 2024. דובר צה"ל
גנרל מייקל אריק קורילה, מפקד פיקוד המרכז בצבא ארה"ב, בביקור בישראל בעקבות ההסלמה בצפון/דובר צה"ל

מהצד הישראלי, הרטוריקה מחריפה בנוגע ליציאה למלחמה בלבנון - בעיקר בפיקוד צפון, בנוגע ליציאה למלחמה בלבנון. השבוע שר הביטחון יואב גלנט שלח מסר לחיזבאללה, בו הבהיר כי פני מערכת הביטחון היא לגזרה הצפונית. "מעבירים את מרכז הכובד צפונה לקראת השלמת המשימות בדרום", אמר. "ראיתי הרבה לוחמים שחשבו שאנחנו רק מדברים, ואחרי שבוע פגשתי אותם בתוך השטח - אנחנו נדע מתי להפעיל אתכם". גלנט אמר את הדברים הללו במסגרת תרגיל המדמה לחימה קרקעית בשטח לבנון.

בעקבות ההסלמה שנשמעת שני צדדי המתרס, יועצו הבכיר של הנשיא ביידן עמוס הוכשטיין צפוי להגיע לישראל ביום שני לשיחות בנושא לבנון. דובר הבית הלבן ג'ון קירבי אמר כי נסיעתו של הוכשטיין היא במסגרת המאמצים של ממשל ביידן למנוע פתיחה של חזית שנייה.

תקיפות צה"ל בדרום לבנון, 25 באוגוסט 2024. רויטרס
להסלמה כזו עלולות להיות תוצאות קטסטרופליות והשלכות לא צפויות. תקיפות צה"ל בדרום לבנון/רויטרס
פגיעה ישירה בבניין בנהריה. צילום: פלאש 90, עיבוד תמונה
נסראללה שממשיך לבחון את רף ההבלגה של ישראל ומעז יותר. פגיעה ישירה בנהריה/עיבוד תמונה, צילום: פלאש 90

דברים אלה מגיעים לאחר אזהרה של בכיר אמריקני מפני האפשרות של מלחמה כוללת בין ישראל לבין חיזבאללה בלבנון, וציין כי להסלמה כזו עלולות להיות תוצאות קטסטרופליות והשלכות לא צפויות. "יש רעיון של בואו נלך למלחמה ואז נחסל לחיזבאללה את כל הטילים והכל יהיה בסדר", אמר על רקע התרחישים של הסטת כוחות מעזה ויציאה למתקפה יזומה של ישראל נגד חיזבאללה. "זה לא כל כך פשוט. אין פתרון קסם. אי אפשר להשמיד את הצד השני. בסוף המלחמה ישראל עלולה לשלם מחיר כבד ולא להשיג את המטרות שלה", הוא הוסיף, והדגיש כי מלחמה בלבנון תביא להתערבות של הקהילה הבינלאומית כדי להשיג בסופה הסדר דיפלומטי שיהיה דומה מאוד להסדר הדיפלומטי עליו מדברים כעת".

"אין מלחמה בתנאי מעבדה, זה לא משחק", אמר הבכיר במהלך כנס MEAD בוושינגטון. "אני לא מטיל בספק ביכולות של צה"ל, אבל צריך לחשוב על כך שעבור שני הצדדים יהיו השלכות קשות. "גורמים בישראל שרוצים לצאת למלחמה נגד חיזבאללה כדי להחזיר את תושבי הצפון לבתיהם, צריכים לקחת בחשבון שבתרחיש כזה ישראלים רבים עלולים להיהרג ולרבים אחרים לא יהיו בתים לחזור אליהם".

לוחמי חיזבאללה בהלוויית אחד מחברי הארגון שנהרג בתקיפות של ישראל, 7 באוגוסט 2024. צילום: רויטרס, עיבוד תמונה
מעוניינים בהרחבת המלחמה? לוחמי חיזבאללה בהלוויית אחד מחברי הארגון/עיבוד תמונה, צילום: רויטרס

השבוע חיזבאללה פגע בבניין מגורים בנהריה כחלק ממתקפת כטב"מים לצפון, כתגובה לתקיפה המיוחסת לישראל בסוריה. הארגון הלבנוני הרחיב את הירי לעבר האזורים הלא מפונים בחודש האחרון, כשהערכות הם נסראללה שממשיך לבחון את רף ההבלגה של ישראל ומעז יותר.

"הגורם המשפיע ביותר על מגמת העלייה הוא חיסול בכירים בחיזבאללה", אומרת דנה פולק ממרכז עלמא, שניתחה את הנתונים. "בנוסף לכך, חיזבאללה מעלה את רף תקיפות התגובה ככל שהמלחמה נמשכת". את הירידה היחסית במספר אירועי הירי לאזורים לא מפונים בחודש אוגוסט (45), נמוך מחודש יולי (51), מייחסים בעלמא למתקפת המנע של צה"ל ב-25 באוגוסט שהצליחה לשבש את מתקפת התגובה שתכנן חיזבאללה כנקמה על חיסול פואד שכר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully