וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט: "מעבירים את מרכז הכובד לצפון לקראת השלמת המשימות בדרום"

עודכן לאחרונה: 10.9.2024 / 16:32

על רקע הכוננות להסלמה בצפון ופתיחה במלחמה בלבנון, נפגש שר הביטחון עם לוחמי חטיבה 9. "כבר היו מקרים שלוחמים אמרו לי 'אתם רק מדברים', ומצאו את עצמם אחרי שבוע בתוך השטח", אמר לכוחות, והזהיר: "תהיו ערוכים, המשימה הזו לא דומה לאחרות"

דברי שר הביטחון יואב גלנט -ציר נצרים/דובר צה"ל אלעד מלכה

"אנחנו מעבירים את מרכז הכובד צפונה לקראת השלמת המשימות בדרום. ראיתי הרבה לוחמים שחשבו שאנחנו רק מדברים, ואחרי שבוע פגשתי אותם בתוך השטח - אנחנו נדע מתי להפעיל אתכם" - כך אמר היום (שלישי) שר הביטחון גלנט במפגש עם לוחמי צה"ל.

גלנט הגיע הבוקר לגבול הצפון, שם קיים שיח עם מפקדים לסיכום תרגיל של חטיבה 9, שנועד לדמות לחימה קרקעית בשטח לבנון. בשיחה נכחו מפקד החטיבה אל"מ רועי מניס ומפקד המרכז לאימונים ביבשה, תא"ל קובי הלר. "אני מתרשם מהנחישות, מהרמה המקצועית הגבוהה ומהדבקות במשימה שנמשכת פה כמעט שנה - גם בצפון, גם בדרום", אמר שר הביטחון ללוחמים, והוסיף כי "מרכז הכובד עובר צפונה, אנחנו לקראת השלמת המשימות שלנו בדרום, אבל יש לנו כאן משימה שהיא משימה שלא בוצעה - לשנות את המצב הביטחוני ולהחזיר את התושבים לבתיהם".

שר הביטחון גלנט בסיכום תרגיל המדמה לחימה קרקעית בשטח לבנון. אריאל חרמוני, אתר רשמי
"תנצלו היטב את הזמן לפני שזה יגיע". השר יואב גלנט עם הלוחמים בצפון/אתר רשמי, אריאל חרמוני
שר הביטחון גלנט בסיכום תרגיל המדמה לחימה קרקעית בשטח לבנון. אריאל חרמוני, אתר רשמי
"נדע מתי להפעיל את הכוח". השר גלנט במהלך הביקור בתרגיל/אתר רשמי, אריאל חרמוני

את הפקודה שלה מחכים הכוחות בצפון, הוסיף השר, "נתתי בדרום וראיתי את הכוחות פועלים. אחרי שלושה שבועות הם יצאו לדרך, ועשו את המשימה שלהם. זה יגיע גם כאן, ואתם צריכים להיות ערוכים ומוכנים לבצע את המשימה הזאת".

בהתייחס להיערכות ללחימה קרקעית בלבנון, שעליה התאמנו הלוחמים, אמר השר כי "אנחנו מסיימים לאמן את כל הסד"כ לקראת פעולה קרקעית בכל ההיבטים שלה - מהמסגרת הפלוגתית ועד המסגרת הפיקודית. הדבר הזה הוא חץ דרוך, מוכן לפעולה, אנחנו נדע מתי להפעיל אותו. אתם תעשו את כל מה שאתם צריכים, תנצלו את הזמן כמו שצריך, כי ברגע שזה מגיע - זה קורה".

במהלך השיחה התייחס השר גם לספקנות של הלוחמים עצמם בנוגע לרצונה של ישראל להיכנס לעימות קרקעי בלבנון. "הייתי כבר בהרבה נסיבות שבהן עמדתי ליד לוחמים שאמרו לי: 'רק מדברים'. אחרי שבוע פגשתי אותם בשטח. תהיו ערוכים, זה לא דומה לדברים אחרים, ויש לכם יכולת מלאה לבצע את המשימות בהתאם למה שאתם מתאמנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully