וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר אמריקני מזהיר: למלחמה נגד חיזבאללה בצפון עלולות להיות תוצאות קטסטרופליות

עודכן לאחרונה: 10.9.2024 / 7:00

על רקע ההיערכות בישראל לאפשרות של הסלמה לאור המבוי הסתום בשיחות על עסקת החטופים והפסקת אש בעזה, אמר הבכיר במהלך כנס MEAD בוושינגטון כי אם תצא למלחמה נגד חיזבאללה, ישראל עלולה לשלם מחיר כבד והפתרון הדיפלומטי שיושג בסופה יהיה דומה לזה שעליו מדברים כיום

תקיפות מבנים צבאיים של חיזבאללה בדרום לבנון/דובר צה"ל

בכיר אמריקני הזהיר אמש (שני) מפני האפשרות של מלחמה כוללת בין ישראל לבין חיזבאללה בלבנון, וציין כי להסלמה כזו עלולות להיות תוצאות "קטסטרופליות והשלכות לא צפויות".

תקיפות צה"ל בדרום לבנון, 25 באוגוסט 2024. רויטרס
תקיפות צה"ל בדרום לבנון, 25 באוגוסט 2024/רויטרס

למה זה חשוב:

  • דברי הבכיר האמריקני במהלך כנס MEAD בוושינגטון הגיעו על רקע התגברות ההכנות בישראל לאפשרות של הסלמה נוספת בלחימה בלבנון, ואף על רקע תרחישים של הסטת כוחות מעזה ויציאה למתקפה יזומה של ישראל נגד חיזבאללה.
  • בשבוע שעבר, קיימו בכירים אמריקנים וישראלים מפגש וירטואלי כדי לדון במאמצים למנוע מלחמה מול חיזבאללה גם בתרחיש שבו לא ניתן להשיג הפסקת אש בעזה והסדר דיפלומטי בלבנון.

עוד בוואלה

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה

מה הם אומרים:

  • "אין מלחמה בתנאי מעבדה. זה לא משחק. אני לא מטיל בספק ביכולות של צה"ל, אבל צריך לחשוב על כך שעבור שני הצדדים יהיו השלכות קשות", אמר הבכיר האמריקני.
  • לדברי הבכיר האמריקני, גורמים בישראל שרוצים לצאת למלחמה נגד חיזבאללה כדי להחזיר את תושבי הצפון לבתיהם, צריכים לקחת בחשבון שבתרחיש כזה ישראלים רבים עלולים להיהרג ולרבים אחרים לא יהיו בתים לחזור אליהם.
  • "יש רעיון של בואו נלך למלחמה ואז נחסל לחיזבאללה את כל הטילים והכל יהיה בסדר. זה לא כל כך פשוט. אין פתרון קסם. אי אפשר להשמיד את הצד השני. בסוף המלחמה ישראל עלולה לשלם מחיר כבד ולא להשיג את המטרות שלה", אמר הבכיר האמריקני.
  • הבכיר האמריקני הדגיש כי מלחמה בלבנון תביא להתערבות של הקהילה הבינלאומית כדי להשיג בסופה הסדר דיפלומטי שיהיה דומה מאוד להסדר הדיפלומטי עליו מדברים כעת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully