וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במאמץ למנוע הסלמה מול לבנון: יועצו הבכיר של ביידן יגיע בשני לשיחות בישראל

עודכן לאחרונה: 13.9.2024 / 19:13

עמוס הוכשטיין צפוי להגיע ביום שני ייפגש עם נתניהו, גלנט ואנשי מערכת הביטחון. בכירים בבית הלבן אומרים שהם מודאגים מהרטוריקה המחריפה בצה"ל בנוגע ליציאה למלחמה בחזית הצפונית. דובר הבית הלבן: הביקור נערך בניסיון למנוע חזית שנייה

קויק: ביידן - נתניהו לא עושה מספיק בשביל עסקה/רויטרס

יועצו הבכיר של הנשיא ביידן עמוס הוכשטיין צפוי להגיע לישראל ביום שני לשיחות בנושא לבנון. בכירים אמריקנים אומרים שהם מודאגים מהרטוריקה המחריפה בצה"ל, בעיקר בפיקוד צפון, בנוגע ליציאה למלחמה בלבנון. הוכשטיין צפוי להיפגש עם ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון גלנט ובכירים במערכת הביטחון.

דובר הבית הלבן ג'ון קירבי אמר כי נסיעתו של הוכשטיין היא במסגרת המאמצים של ממשל ביידן למנוע פתיחה של חזית שנייה.

עמוס הוכשטיין, היועץ הבכיר של ביידן. 20 בנובמבר 2023. רויטרס
עמוס הוכשטיין, היועץ הבכיר של ביידן. 20 בנובמבר 2023/רויטרס

השבוע, בכיר אמריקני הזהיר מפני האפשרות של מלחמה כוללת בין ישראל לבין חיזבאללה בלבנון, וציין כי להסלמה כזו עלולות להיות תוצאות "קטסטרופליות והשלכות לא צפויות".

דברי הבכיר האמריקני במהלך כנס MEAD בוושינגטון הגיעו על רקע התגברות ההכנות בישראל לאפשרות של הסלמה נוספת בלחימה בלבנון, ואף על רקע תרחישים של הסטת כוחות מעזה ויציאה למתקפה יזומה של ישראל נגד חיזבאללה.

"אין מלחמה בתנאי מעבדה. זה לא משחק. אני לא מטיל בספק ביכולות של צה"ל, אבל צריך לחשוב על כך שעבור שני הצדדים יהיו השלכות קשות", אמר הבכיר האמריקני. לדבריו, גורמים בישראל שרוצים לצאת למלחמה נגד חיזבאללה כדי להחזיר את תושבי הצפון לבתיהם, צריכים לקחת בחשבון שבתרחיש כזה ישראלים רבים עלולים להיהרג ולרבים אחרים לא יהיו בתים לחזור אליהם.

"יש רעיון של בואו נלך למלחמה ואז נחסל לחיזבאללה את כל הטילים והכל יהיה בסדר. זה לא כל כך פשוט. אין פתרון קסם. אי אפשר להשמיד את הצד השני. בסוף המלחמה ישראל עלולה לשלם מחיר כבד ולא להשיג את המטרות שלה", הוא הוסיף, והדגיש כי מלחמה בלבנון תביא להתערבות של הקהילה הבינלאומית כדי להשיג בסופה הסדר דיפלומטי שיהיה דומה מאוד להסדר הדיפלומטי עליו מדברים כעת.

בשבוע שעבר, קיימו בכירים אמריקנים וישראלים מפגש וירטואלי כדי לדון במאמצים למנוע מלחמה מול חיזבאללה גם בתרחיש שבו לא ניתן להשיג הפסקת אש בעזה והסדר דיפלומטי בלבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully