וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני הנקמה האיראנית, ארה"ב חוששת ממתקפת מנע של ישראל: "אל תפתיעו אותנו"

עודכן לאחרונה: 6.8.2024 / 13:17

ברקע הכוננות לפעולה של חיזבאללה ואיראן, האמריקנים הבהירו לצה"ל כי הם מעוניינים לדעת אם בכוונת ישראל לשבור את הכלים - ולצאת למתקפת מנע כדי לסכל התקפות רחבות על העורף. גורמי ביטחון: "אם יגיע מידע קונקרטי שיאפשר זאת, לא נעמוד מנגד"

הרמטכ"ל קיים הערכת מצב ואישורי תוכניות לתרחישים שונים/דובר צה"ל

ברקע כוננות שיא לנקמת איראן וחיזבאללה על חיסול איסמעיל הנייה בטהראן, בארה"ב חוששים שישראל תצא למתקפת מנע כדי לסכל את הפעולה - ומבקשים להיות מעודכנים בכך מראש.

גורמים במערכת הביטחון אישרו כי בשבוע האחרון ארה"ב הגבירה את שיחות התיאום, הערכת המצב והחלפת המודיעין עם ישראל על המתרחש במזרח התיכון. אתמול (שני) ביקר בישראל מפקד "סנטקום", (פיקוד המרכז של צבא ארה"ב) הגנרל מייקל קורילה לצד בכירי המטה שלו, ונפגש עם שר הביטחון יואב גלנט ופורום המטה הכללי של צה"ל.

שר הביטחון גלנט וגנרל קורילה. תקשורת שר הביטחון, אתר רשמי
התיאום התהדק לקראת המתקפה. שר הביטחון גלנט ומפקד "סנטקום" הגנרל קורילה/אתר רשמי, תקשורת שר הביטחון

במערכת הביטחון הסבירו כי עליית המדרגה ברמת התיאום באה לידי ביטוי, בין השאר, גם בשיחות בתדירות יומיומית בין שר הביטחון יואב גלנט למקבילו האמריקני, מזכיר ההגנה לויד אוסטין.

גורמים ביטחוניים הבהירו כי האמריקנים מגלים מחויבות לביטחון ישראל ושבים וחוזרים על חשיבות היחסים המיוחדים בין שתי המדינות; בד בבד, כך לפי הגורמים, בארה"ב מעוניינים גם לדעת אם בכוונת ישראל לשבור את הכלים - ולצאת למתקפת מנע כדי לסכל התקפות רחבות על העורף הישראלי.

"אם יגיע מידע קונקרטי על כוונות רחבות לתקוף את העורף הישראלי, ויהיה מדובר במהלך בר ביצוע, צה"ל לא יעמוד מנגד - ויתקוף", אמרו הגורמים והוסיפו: "זו המדיניות שהבהיר שר הביטחון לצה"ל ולחיל האוויר".

ההמתנה הדרוכה לקראת מתקפה של החברות בציר הרשע, כך לפי הגורמים, נשענת על מודיעין ובשלות מבצעית - אך היא לא תתקיים לאורך זמן. הגורמים אמרו עוד כי ישראל שומרת לעצמה את הזכות להגיב בכל צורה כדי להגן על עצמה - ולכן היא ממשיכה לתקוף יעדי טרור שמאיימים על ישראל ברצועת עזה, בלבנון ובמקומות אחרים.

עוד בוואלה

להתגרות דווקא עכשיו באיראן? ייתכן שלנתניהו היתה סיבה טובה

לכתבה המלאה
הלווית אסמאעיל הנייה, טהראן, איראן, 1 באוגוסט 2024. רויטרס
ישראל מחכה לאיראן, שמצידה מחכה לישראל. הלווית איסמעיל הנייה בטהראן, בשבוע שעבר/רויטרס

כך או אחרת, נדמה שגם באיראן ובחיזבאללה הביאו בחשבון את הסיכוי לתגובה ישראלית קשה - ופועלים בהתאם. ב"ניו יורק טיימס" דווח הלילה כי רוסיה החלה לספק לאיראן מערכות הגנה אווירית מתקדמות, על רקע האפשרות לעימות עם ישראל. ב"טיימס" ציטטו שני גורמים רשמיים, אחד מהם ממשמרות המהפכה, שאישרו את הדיווחים בתקשורת האיראנית שלפיהם טהראן הגישה בקשה כזו למוסקבה, בעלת בריתה הקרובה. בשבוע שעבר, עוד לפני שחיסלה ישראל את רמטכ"ל חיזבאללה פואד שוכר, דיווחה סוכנות הידיעות אי.פי כי חיזבאללה החל לשנע טילים מדויקים למקרה של תקיפה ישראלית, בתגובה על מותם של 12 הילדים מפגיעת רקטה במג'דל שמס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully