וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוכנים לסכל מראש את הנקמה האיראנית: "אם יהיה מודיעין, צה"ל ייצא למתקפת מנע"

עודכן לאחרונה: 5.8.2024 / 11:01

במערכת הביטחון מסבירים מדוע בטהראן לא ממהרים להגיב לחיסול הנייה: "הם חוששים מתגובה ישראלית קשה, ומבינים את המשמעות של הכוחות הנוספים ששלחה ארה"ב". המסר שהועבר לאיראנים: אם תתקפו אזרחים, סמלי שלטון או תשתיות לאומיות - צפו פגיעה חריגה בעוצמתה"

בווידאו:מסע הלוויה של אסמאעיל הנייה,טהראן, 1 באוגוסט 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי יותר מרמז כי אף כלי טיס של צה"ל לא תקף יעדים במזרח התיכון בלילה שבו חוסל ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמאעיל הנייה בלב טהראן. בכך רמז שכפי הנראה הנייה חוסל באמצעות מטען חבלה, מה שבפועל אמור לצמצם את היקף התגובה של איראן לסיכול הממוקד. האיראנים מתעקשים כי הנייה חוסל באמצעות טיל כדי לשמר לעצמם מרחב תגובה הכולל טילים או שימוש בכלי טיס לא מאוישים.

גורמים במערכת הביטחון מעריכים כי איראן וחיזבאללה עיכבו את התגובה עד כה על רקע החשש שלהם מתגובה ישראלית קשה ורחבה. עוד אמרו הגורמים, כי אם יהיה בידי ישראל מידע מודיעיני מוצק על כוונות איראן וחיזבאללה לתקוף את ישראל ויאפשר תקיפת מנע ישראלית, אז צה"ל לא יעמוד מנגד ויחכה. לדברי הגורמים, הדרג המדיני אישר לצה"ל מקרים ותגובות גם במקרה הזה: לצאת למתקפת מנע על בסיס מודיעין מובהק.

הלווית אסמאעיל הנייה, טהראן, איראן, 1 באוגוסט 2024. רויטרס
דובר צה"ל רומז - הנייה חוסל באמצעות מטען חבלה. הלווייתו של איסמעיל הנייה בטהראן/רויטרס

לדברי הגורמים הביטחוניים, האיראנים מעכבים את התגובה כי הם מבינים היטב מה משמעות הנוכחות המוגברת האמריקנית במזרח התיכון במטרה להגן על ישראל, ובמקביל מה המשמעות של כישלון בהתקפה כפי שאירע ב-13 באפריל, כשמאות טילים וכלי טיס לא מאוישים שוגרו לעבר ישראל. האיראנים ירצו לגבות מחיר מהצד הישראלי שלא יגרור את הצדדים להסלמה נוספת שתביא את צה"ל להגיב בחריפות באיראן או בלב לבנון.

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, בטקס הלווייתו של מנהיג חמאס אסמאעיל הנייה בטהראן, 1 באוגוסט 2024. רויטרס
האיראנים נוצרים את תגובתם כי הם מבינים היטב מה המשמעות של כישלון בתקיפה. המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, בטקס הלווייתו של איסמעיל הנייה/רויטרס

גורמים במערכת הביטחון סיפרו כי ישראל הבהירה בצינורות דיפלומטים שבמידה וייפגעו אזרחים, בסיסי צה"ל, סמלי שלטון או תשתיות לאומיות, צה"ל יגיב באופן מאוד חריג ובעוצמה. עד כה הועלו מספרים תרחישי קיצון ותורגלו מקרים ותגובות על ידי המטכ"ל.

בתוך כך, בצה"ל קיימו תהליך למידה ארוך ומעמיק על אירועי 13 באפריל, בהם פתח ציר הרשע בראשות איראן במתקפה על העורף הישראלי. בהתאם תוגברו מערכי הגנה במספר תחומים, כולל הגנה על בסיסי חיל האוויר. גורמים במערכת הביטחון אמרו כי הסיוע האמריקני בהגנה על ישראל שודרג, וישולבו בו לא רק לקחים אלא עוד כוחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully