וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ההודעה על חיסול הנייה: הדילמה של חמאס וחיזבאללה - והלחץ באיראן

עודכן לאחרונה: 31.7.2024 / 7:55

יהיה אשר יהיה האחראי לחיסול הנייה, הפגיעה בו על אדמת איראן בשעה שהיה בביקור מזדמן מעידה על יכולות מודיעיניות וביצועיות אדירות. המסר למשטר האייתוללות ברור: גם אתם חשופים

הנייה מקבל את הידיעה על חיסול בניו ולשלשה מנכדיו/מערכת וואלה!

מי שביצע את הסיכול הממוקד של ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמאעיל הנייה על אדמת איראן הוכיח יכולות מעצמתיות לא רק במודיעין איכותי ואינטימי במעגל שלישי, אלא גם על יכולות ביצוע לתקיפה יוצאות דופן.

כמו כן, פעולה שכזו מעמידה בדילמה לא רק את בכירי חיזבאללה וחמאס כיצד לנהוג אלא גם את משטר האייתולות שמרגיש כעת חשוף בפני עצמו לתקיפות מהסוג הזה. יש לכך השפעה משמעותית על תחושת הביטחון של הבכירים. במערכת הביטחון מסרבים להתייחס לעצם הסיכול הממוקד ולהשפעות שיהיו לו על המו"מ לשחרור חטופים. חשוב להבין כי עדיין על אדמת איראן נמצאים מבוקשים בכירים נוספים, דבר המגביר את הלחץ על האיראנים שיחששו מסיכול ממוקד נוסף.

איראן ערכה כינוס חירום של המועצה העליונה לביטחון לאומי אחרי החיסול של הנייה - כך אמרו שני גורמים איראניים לניו יורק טיימס. בכינוס, הנערך במעונו של המנהיג העליון, משתתף גם מפקד כוח קודס, אסמאעיל קאאני.

איסמעיל הנייה בטהרן. ללא, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מבין רגעיו האחרונים של הנייה באיראן/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, ללא

חמאס הודיע הבוקר כי ראש הלשכה המדינית איסמעיל הניה חוסל בהפצצה ישראלית בטהראן, שם ביקר כדי להשתתף בטקס ההשבעה של נשיא איראן הנכנס. לפי הודעת משמרות המהפכה שצוטטה בסוכנות הידיעות האיראנית, הבית בו שהה הנייה הותקף. משמרות המהפכה הודיעו כי נפתחה חקירה, ודווח כי גם אחד משומריו של הנייה מת בתקיפה.

על אף שנחשב לגורם מתון יותר בהשוואה למחליפו בהנהגת חמאס בעזה - יחיא סינוואר - הנייה סומן על ידי ישראל אחרי טבח 7 באוקטובר, אף שמידת מעורבותו הישירה בתכנון המתקפה ובידיעה עליה מוטלת בספק רב.

הנייה, שכמה מבניו ובני משפחתו נהרגו במהלך המלחמה של צה"ל בעזה, הגיע כמה פעמים לאיראן מאז 7 באוקטובר, והוא אף ניסה לשכנעה להיכנס ישירות למלחמה, ללא הצלחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully