וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרחישי הקיצון של מתקפה איראנית: טילים וכטב"מים על בסיסים, פגיעה בתל אביב, בחיפה ובתשתיות לאומיות

עודכן לאחרונה: 5.8.2024 / 6:08

ההערכה בישראל היא שהתגובה הצפויה של איראן מתוכננת במשולב עם חיזבאללה, חמאס, החות'ים והמיליציות בעיראק וסוריה. עם זאת, ניתן להעריך שהאיראנים ייזהרו מתקיפה חסרת פרופורציה, שתגרור תגובה חריפה של צה"ל בעומק איראן, לבנון ותימן. מערכות ההגנה האקטיבית בהיכון

תיעוד: מתקפת הטילים של איראן על ישראל/רשתות חברתיות

על רקע המהלומה הביטחונית שספגה איראן עם חיסול איסמעיל הנייה בלב טהרן, והפגיעה בכבודה הכרוכה בכך, ההערכות בישראל הן שאיראן מתכננת ומתאמת את תגובתה עם שאר חברות ציר הרשע. שותפיה לתכנון הם חיזבאללה שספג מהלומה עם החיסול של הרמטכ"ל פואד שוכר בלב ביירות, הח'ותים בתימן שספגו מהלומה בנמל חודיידה, שנותר עם מנוף בודד לפריקת סחורות מאוניות מתוך ארבעה, וספג נזק אדיר למצבורי דלקים, המליציות השיעיות בסוריה ועיראק, ומפקדת חמא"ס בחו"ל, שהוכתה קשות עם חיסולו של סלאח אל ערורי בלב ביירות.

ואולם חרף האיומים הבלתי פוסקים על ישראל, ניתן להעריך שהאיראנים ישקלו היטב את היקף ועוצמת התגובה הצבאית מאחר שתקיפות חסרות פרופורציה, במיוחד אחרי שנרמז שהנייה חוסל באמצעות מטען חבלה, עשויות לגרור תקיפות של צה"ל בעומק שטח איראן, לבנון, ותימן.

סוללת כיפת ברזל בפעולה. יונתן זינדל, פלאש 90
סוללת כיפת ברזל בפעולה/פלאש 90, יונתן זינדל
תיעוד של אחד משיגורי מיירט ה'חץ' במהלך חרבות ברזל. אגף דוברות וקשרי ציבור, משרד הביטחון
תיעוד של אחד משיגורי מיירט ה'חץ' במהלך חרבות ברזל/משרד הביטחון, אגף דוברות וקשרי ציבור

לדברי גורמי ביטחון, הדבר האחרון שהאיראנים מעוניינים בו הוא לראות כיצד צה"ל שוחק את שלוחיהם במזרח התיכון, שטופחו לאורך השנים לצורך כמה משימות עיקריות, ובהן להרתיע את צה"ל מלתקוף את פרויקט הגרעין האיראני, ולשחוק את כוחו של במשך הזמן על ידי סבבים של לחימה. פגיעה חסרת פרופורציה עשויה לגרור תגובה חסרת פרופורציה של צה"ל נגד יעדים שונים.

במערכת הביטחון נערכים למספר תרחישי קיצון ובהם תקיפת בסיסי צה"ל בהיקף חסר תקדים, על ידי כלי טיס לא מאוישים, טילים ורקטות, תקיפת יעדים מאזור הגבול ועד חיפה ואף עד תל אביב, ופגיעה בתשתיות לאומיות.

לכל אחד מהתרחישים יש לצה"ל מענה בהגנה ובהתקפה. לצה"ל יש מערכות ההגנה האקטיביות שהן מהטובות בעולם - כיפת ברזל, שרביט קסמים ומערכות חץ 2 ו-3. לרוב אזרחי המדינה יש מרחבים מוגנים מפני טילים ורקטות. בהתקפה יש לצה"ל יכולת אש מוחצת ומדויקת ונרחבת. חיל האוויר הישראלי מתורגל ונמצא בכוננות גבוהה, בשילוב יכולות של חיל הים.

שר הביטחון גלנט במפגש עם טייסי קרב שהשתתפו במשימת ההגנה מול המתקפה מאיראן 18 באפריל 2024. שחר יורמן, אתר רשמי
שר הביטחון גלנט במפגש עם טייסי קרב שהשתתפו במשימת ההגנה מול המתקפה מאיראן 18 באפריל 2024/אתר רשמי, שחר יורמן

ראוי להזכיר שמפקד פיקוד המרכז של ארצות הברית "סנטקום", הגנרל מייקל קורילה, יגיע לישראל היום לתיאומים אחרונים ולבחינת אפשרויות התגובה למתקפת ציר הרשע על העורף הישראלי, בדומה למתקפה הלילית של איראן בחודש אפריל השנה. באותו לילה פעלו יחד כוחות קואליציה בראשות ארה"ב וצה"ל, כדי להדוף את המתקפה עוד בטרם הגיעה למרחב האווירי הישראלי.

התוספת של הקואליציה בראשות ארה"ב מוסיפה כוח הגנתי משמעותי ביותר לעורף הישראלי. כמו כן, בפיקוד העורף מדגישים שאין כל שינוי בהנחיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully