וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת מתקפה איראנית: ארה"ב מתגברת את כוחותיה במזרח התיכון

עודכן לאחרונה: 3.8.2024 / 2:32

שר ההגנה אוסטין הורה לנושאת המטוסים אברהם לינקולן להחליף את נושאת המטוסים תיאודור רוזוולט שפרוסה באזור. כמו כן, נשלחו סיירות ומשחתות בעלות מערכת ליירוט טילים בליסטיים, יחד עם טייסת מטוסי קרב נוספת. הפנטגון: "מגבירים מוכנות לפרוס עוד מערכות הגנה יבשתיות"

נושאת המטוסים ג'רלד פורד/US Navy

ארצות הברית מתגברת את כוחותיה במזרח התיכון לקראת התקפה איראנית אפשרית נגד ישראל ושולחת לאזור עוד ספינות מלחמה ומטוסי קרב, כך נמסר ממשרד ההגנה בוושינגטון.

נושאות המטוסים האמריקניות פורד ואייזנהאואר בים התיכון, 4 בנובמבר 2023. רויטרס, עיבוד תמונה
שולחת לאזור עוד ספינות מלחמה. נושאות המטוסים האמריקניות פורד ואייזנהאואר בים התיכון/עיבוד תמונה, רויטרס

למה זה חשוב:

ממשל ביידן משוכנע שאיראן הולכת לתקוף את ישראל כנקמה על ההתנקשות בראש הלשכה המדינית של חמאס איסמאעיל הנייה בטהראן מוקדם יותר השבוע ונערכת לסייע לישראל.

בכירים אמריקנים אומרים שהם מצפים שפעולת תגמול איראנית תהיה דומה למתקפה האיראנית ב-13 באפריל - אך עשויה להיות גדולה יותר בהיקפה ולכלול מעורבות של חיזבאללה.

sheen-shitof

עוד בוואלה

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית

במוקד החדשות:

הנשיא ביידן וראש הממשלה נתניהו שוחחו ביום חמישי בטלפון כחלק מהנסיון של ממשל ביידן למנוע מסדרת ההתנקשויות הישראליות בביירות ובטהרן להסלים למלחמה אזורית.

"הנשיא דן עם נתניהו במאמצים לסייע לישראל להגן על עצמה מפני איומים, כולל של טילים בליסטיים וכטב"מים, כולל פריסת כוחות נוספים של צבא ארצות הברית באזור", אמר הבית הלבן.

פגישת ביידן נתניהו בבית הלבן. ללא, רויטרס
שוחחו ביום חמישי האחרון במטרה למנוע הסלמה. פגישת ביידן נתניהו בבית הלבן/רויטרס, ללא

תמונת המצב:

הפנטגון אמר ששר ההגנה אוסטין הורה לנושאת המטוסים אברהם לינקולן להחליף את נושאת המטוסים תיאודור רוזוולט אשר פרוסה כעת באזור.

אוסטין גם הורה לשלוח סיירות ומשחתות נוספות בעלות מערכת AEGIS ליירוט טילים בליסטיים לפיקוד אירופה ולפיקוד מרכז של צבא ארה"ב.

"משרד ההגנה גם נוקט בצעדים כדי להגביר את המוכנות שלנו לפרוס מערכות הגנה יבשתיות נוספות מפני טילים בליסטיים", אמר הפנטגון.

אוסטין גם הורה על פריסת טייסת מטוסי קרב נוספת במזרח התיכון.

מה הם אומרים:

הפנטגון אמר שההחלטה לתגבר את כוחות צבא ארצות הברית באזור מתרחשת לקראת הסלמה אזורית אפשרית מצד איראן או שותפותיה ושלוחותיה נגד ישראל.

"שר ההגנה אוסטין הורה לבצע התאמות של ההיערכות הצבאית של ארצות הברית כדי לשפר את ההגנה על הכוחות האמריקנים באזור, להגביר את התמיכה בהגנה על ישראל, ולהבטיח שארצות הברית מוכנה להגיב למקרים שונים", אמר הפנטגון.

מסיבת העיתונאים של שר הביטחון יואב גלנט ומזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין. לשכת העיתונות הממשלתית
הדגיש את הנחישות של ארצות הברית לסייע לישראל. יואב גלנט ולויד אוסטין/לשכת העיתונות הממשלתית

מאחורי הקלעים:

אוסטין שוחח ביום שישי עם שר הביטחון יואב גלנט, עדכן אותו לגבי הכוחות החדשים שהוא שולח לאזור והדגיש את הנחישות של ארצות הברית לסייע לישראל להגן על עצמה מפני איראן וחיזבאללה, כך אמר הפנטגון.

הפנטגון אמר כי אוסטין אמר לגלנט כי "הסלמה נוספת אינה בלתי נמנעת וכי כל המדינות באזור ירוויחו מהורדת במתיחות, לרבות באמצעות השלמת הסכם הפסקת אש ושחרור החטופים בעזה".

גלנט הדגיש בפני אוסטין את החשיבות של עבודה עם קואליציה של שותפים ובעלות ברית באזור כדי להביס מתקפה איראנית, כך אמר משרד הביטחון בהודעה.

שר הביטחון הוסיף כי עסקת החטופים והפסקת האש בעזה נמצאת בנקודה קריטית והדגישה כי הוא מחויב "להשגת הסכם במהירות ולהבטחת החזרת החטופים לישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully