וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים איראניים: רוסיה החלה להעביר לנו מערכות הגנה אווירית מתקדמות

עודכן לאחרונה: 6.8.2024 / 8:40

בניו יורק טיימס דווח שטהראן ביקשה ממוסקבה סיוע בשדרוג מערכות ההגנה האווירית, בצל ההיערכות למלחמה אפשרית מול ישראל. אתמול נפגש בטהראן היועץ לביטחון לאומי של פוטין עם נשיא איראן החדש ועם מפקד הכוחות המזוינים

בווידאו:הלווית אסמאעיל הנייה, טהראן, איראן, 1 באוגוסט 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

רוסיה החלה לספק לאיראן מערכות הגנה אווירית מתקדמות ברקע האפשרות לעימות מול ישראל - כך דווח הלילה (שלישי) בניו יורק טיימס, שציטט שני גורמים איראניים רשמיים. הגורמים, אחד מהם ממשמרות המהפכה, אישרו את הדיווחים בתקשורת האיראנית שלפיה טהראן הגישה בקשה כזו למוסקבה, בעלת בריתה הקרובה.

הדיווח התפרסם אחרי ביקורו בטהראן של מזכיר המועצה לביטחון לאומי של רוסיה, סרגיי שויגו, שנפגש אתמול עם בכירים איראנים בטהראן, המאיימת בנקמה על חיסולו של מנהיג חמאס אסמאעיל הנייה בשבוע שעבר. שויגו, שר ההגנה לשעבר ומקורב לנשיא ולדימיר פוטין, נועד עם נשיא איראן החדש, מסעוד פזשכיאן, ועם מפקד הכוחות המזוינים, מוחמד בגארי, המוביל את ההכנות לתגובה נגד ישראל.

"אנחנו מוכנים לשיתוף פעולה מלא עם איראן בסוגיות אזוריות", אמר שויגו במהלך המפגש עם מפקד הכוחות המזוינים של איראן, שהשיב לו שהיחסים בין המדינות "עמוקים, ארוכי טווח ואסטרטגיי". בגארי הוסיף שהם רק יתרחבו תחת הממשל החדש של הנשיא פזשכיאן, שאל טקס השבעתו הגיע הנייה, שעות לפני שחוסל.

על אף היחסים של רוסיה עם ישראל, היא זקוקה לאיראן עבור מלחמתה באוקראינה. הצבא הרוסי נסמך במידה רבה על כטב"מים מתוצרת איראן, ובמערב דווח שטהראן אף מעורבת בהקמת מפעל לייצורם בשטח רוסיה.

נשיא איראן מסעוד פזשכיאן בפגישה עם היועץ לביטחון לאומי של רוסיה, סרגיי שויגו, בטהראן, 5 באוגוסט 2024. רויטרס
נשיא איראן פזשכיאן והיועץ לביטחון לאומי הרוסי שויגו בפגישתם בטהראן, אתמול/רויטרס

במקביל, ישראל וארצות הברית ממשיכות להיערך לתגובה הצפויה של איראן להשפלה שספגה עם חיסולו של הנייה בלב הבירה, במתחם מאובטח של משמרות המהפכה.

לפי שורת דיווחים, ראש הלשכה המדינית של חמאס נהרג ממטען שהוטמן בחדרו חודשים קודם לכן, בעוד שהגרסה הרשמית של איראן היא שהוא חוסל על ידי טיל ששוגר מחוץ למדינה. הגרסה הזו מפחיתה מעוצמת המחדל הביטחוני של המשטר, ועשויה להצדיק תגובה מדודה יחסית.

אמש כינס נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן דיון של המועצה לביטחון לאומי, שבה הוצגה בפניו תמונת המודיעין לקראת המתקפה הצפויה של איראן. לפי פרסום בוואלה, המידע מצביע על שהתגובה של איראן וחיזבאללה - שאיבד את מפקדו הצבאי בחיסול של חיל האוויר בביירות שעות לפני חיסול הנייה - עדיין "בתהליך תכנון".

בכירים אמריקנים אמרו שביידן וסגניתו קמלה האריס עודכנו שהתרחיש הסביר הוא שני גלי תקיפות - אחד של חיזבאללה ואחד של איראן, יחד עם כמה ארגוני טרור שבהם היא תומכת. עם זאת, עדיין לא ברור למודיעין האמריקני מי הולך לתקוף ראשון ואיזה סוג של מתקפה כל אחד מהם מתכוון לבצע, אמרו הבכירים האמריקנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully