וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן עודכן כי המודיעין האמריקני עדיין לא בטוח מתי וכיצד איראן וחיזבאללה יתקפו את ישראל

עודכן לאחרונה: 6.8.2024 / 3:43

בכירים אמריקנים אמרו כי בהתייעצות ביטחונית שקיים הנשיא, המודיעין האמריקני העריך שיבוצעו שני גלי תקיפות של חיזבאללה ושל איראן. עם זאת, עוד לא ברור מי יתקוף ראשון ומה המתקפה תכלול. בכיר אמריקני: התגובה של איראן וחיזבאללה עדיין "בתהליך תכנון"

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן בקטאר, 12 ביוני 2024/רויטרס

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן וסגנית הנשיא קמלה האריס עודכנו אתמול (שני) על ידי צוות הביטחון הלאומי שלהם כי עדיין לא ברור מתי איראן וחיזבאללה צפויות לפתוח במתקפה נגד ישראל ומה בדיוק עשויה המתקפה לכלול, כך אמרו שלושה פקידים אמריקאים בכירים.

נשיא ארה״ב, ג׳ו ביידן, בנאום לאומה, 25 ביולי 2024. רויטרס
נשיא ארה״ב, ג׳ו ביידן, בנאום לאומה, 25 ביולי 2024/רויטרס

למה זה חשוב

בכירים בממשל ביידן אומרים שהם נערכים להדוף את ההתקפות המתוכננות ומגייסים לחץ דיפלומטי על איראן וחיזבאללה כדי לנסות למזער את פעולות התגמול שלהם על ההתנקשויות שביצעה ישראל בביירות ובטהראן בשבוע שעבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן בקטאר, 12 ביוני 2024. רויטרס
שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן בקטאר, 12 ביוני 2024/רויטרס

במוקד החדשות

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן אמר למקביליו ממדינות ה-G7 ביום ראשון כי איראן וחיזבאללה עלולות לתקוף את ישראל כבר ב-24-48 השעות הקרובות. אבל בהתייעצות הביטחונית שקיימו ביידן והאריס עם המועצה לביטחון לאומי בחדר המצב של הבית הלבן ביום שני, ההערכה הייתה יותר עמומה, אמרו בכירים אמריקנים.

הבכירים האמריקנים ציינו כי ביידן והאריס עודכנו כי המודיעין האמריקני מעריך כי התרחיש הסביר הוא שני גלי תקיפות - אחד של חיזבאללה ואחד של איראן וכמה ארגוני טרור בהם היא תומכת.
עם זאת, עדיין לא ברור למודיעין האמריקני מי הולך לתקוף ראשון ואיזה סוג של מתקפה כל אחד מהם מתכוון לבצע, אמרו הבכירים האמריקנים.

בכיר אמריקני אחד אמר כי המודיעין מצביע על כך שהתגובה של איראן וחיזבאללה היא עדיין "בתהליך תכנון" וגם בטהראן וגם בביירות מתלבטים מה בדיוק לעשות.

שמי עיראק לקראת המתקפה של איראן על ישראל. ללא קרדיט, אתר רשמי
במהלך פגישת ביידן והאירס - חיילים אמריקנים הותקפו בבסיס בעיראק/אתר רשמי, ללא קרדיט

תמונת המצב

על פי הבית הלבן, במהלך הישיבה בחדר המצב עודכנו ביידן והאריס לגבי כמה חיילים אמריקאים שנפצעו קשה במתקפת רקטות שמיליציות פרו-איראניות ביצעו על בסיס חיל האוויר עין אל-אסד בעיראק. "הם דנו בצעדים שאנו נוקטים כדי להגן על כוחותינו ולהגיב לכל מתקפה נגד אנשינו באופן ובמקום שנבחר", נכתב בהצהרה מהבית הלבן.

בכיר אמריקני אמר כי הפנטגון מצפה להתקפות נוספות של מיליציות פרו-איראניות נגד כוחות ארה"ב באזור בימים הקרובים והדגיש כי המתיחות הגוברת באזור גורמת למיליציות להרגיש פחות מרוסנות על ידי איראן מאשר היו בחודשים האחרונים - ולתקוף כוחות אמריקנים.

ראש ממשלת קטאר שייח' מוחמד בן עבד אל-רחמן אל-תאני. רויטרס
ראש ממשלת קטאר שייח' מוחמד בן עבד אל-רחמן אל-תאני/רויטרס

מאחורי הקלעים

הבית הלבן אמר שגם ביידן והאריס עודכנו על המשך המאמצים הדיפלומטיים להפחית את המתיחות האזורית ולהביא להסכם הפסקת האש ושחרור חטופים בעזה.

בלינקן שוחח ביום שני עם ראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבדול רחמן אל-ת'אני וביקש ממנו ללחוץ על איראן וחיזבאללה להימנע מהסלמה. הוא גם הדגיש כי עסקת החטופים והפסקת האש בעזה, שקטאר היא מתווך מרכזי בה, עדיין נמצאת בראש סדר העדיפויות של ביידן, אמר מקור שמעורה בתכני השיחה.

דובר מחלקת המדינה מתיו מילר אמר בתדרוך לכתבים ביום שני כי ממשל ביידן העביר מסר לאיראן כי ארה"ב תגן על ישראל אם היא תותקף. "אנחנו לא חושבים שמתקפה כזו היא בלתי נמנעת ואנחנו מנסים למנוע אותה", אמר מילר.

שר הביטחון גלנט וגנרל קורילה. תקשורת שר הביטחון, אתר רשמי
מפקד פיקוד המרכז של צבא ארה"ב, הגנרל מייקל קורילה/אתר רשמי, תקשורת שר הביטחון

למה לשם לב

במהלך הפגישה בחדר המצב של הבית הלבן ביידן אמר לצוות שלו לעבוד קרוב ככל האפשר עם ישראל על תיאום המאמת ההגנתי לקראת מתקפה אפשרית של איראן וחיזבאללה, כך אמרו בכירים אמריקנים.
מפקד פיקוד המרכז של צבא ארה"ב, הגנרל מייקל קורילה, ביקר ביום שני בישראל ונפגש עם הרמטכ"ל הרצי הלוי, ועם שר הביטחון יואב גלנט כדי לסכם את פרטי ההיערכות המשותפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully