וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חיזבאללה החל להעביר טילים מדויקים למקרה של תקיפה ישראלית

עודכן לאחרונה: 29.7.2024 / 16:03

גורם בארגון אמר לסוכנות הידיעות אי-פי כי בחיזבאללה לא מעוניינים במלחמה כוללת, אך הם יילחמו "ללא הגבלות" אם היא תפרוץ. זאת ברקע ההיערכות לתגובה קשה על הרג 12 הילדים במג'דל שמס

פגיעה ישירה במגד'ל שמס מירי חיזבאללה/אלי אשכנזי

חיזבאללה החל להעביר טילים מדויקים כהכנה לקראת תקיפה של ישראל - כך אמר היום (שני) גורם בארגון לסוכנות הידיעות AP. לדבריו, העברת הטילים המדויקים החלה ביום שבת, אחרי המטח הקטלני על מג'דל שמס שבו נהרגו 12 ילדים. הוא הוסיף כי עמדת חיזבאללה נגד מלחמה כוללת לא השתנה, אבל אם היא תפרוץ, הארגון יילחם ללא הגבלות.

לבנון הזהירה אמש שתקיפה משמעותית של ישראל נגד חיזבאללה, בתגובה לאסון במג'דל שמס אתמול, תוביל למלחמה אזורית. בכירים בממשלה, כולל ראש הממשלה בנימין נתניהו, הבטיחו שארגון הטרור השיעי "ישלם את המחיר", ולאחר ישיבת הקבינט אתמול שערכה כשלוש שעות, מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "הקבינט הסמיך את נתניהו וגלנט להחליט על אופן ומועד התגובה לחיזבאללה".

חיזבאללה, שמכחיש שהוא אחראי לירי הרקטה הקטלנית לישוב הדרוזי ברמת הגולן, נערך במקביל לתגובה הישראלית. גורמי ביטחון לבנוניים אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס שהוא פינה אתרים רגישים בדרום המדינה ובבקעת הלבנון שבמזרח.

ראש הממשלה נתניהו ביקר במקום האסון במג'דל שמס, 28 ביולי 2024. קובי גדעון /לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
"בכירים בממשלה, כולל ראש הממשלה, הבטיחו שארגון הטרור השיעי 'ישלם את המחיר'". נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון /לע"מ

שר החוץ הלבנוני, עבדאללה בו חביב, הזהיר מפני התלקחות אזורית. לדבריו, ממשלת לבנון ביקשה מארצות הברית להפציר בישראל לנהוג בריסון, והוסיף שוושינגטון העבירה ביקשה ממנה להעביר מסר לחיזבאללה שיפעל אף הוא באיפוק.

ממשלת לבנון, המתפקדת כממשלה זמנית, הביעה אתמול "גינוי כלפי כל מעשי אלימות והתקפות נגד כל האזרחים", מבלי להתייחס מפורשות להתקפה על מג'דל שמס. היא קראה ל"הפסקה מידית של כל פעולות האיבה בכל החזיתות", בהתייחסותה גם למלחמה ברצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully