וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלבנון חוששים ממלחמה כוללת, דיווח: חיזבאללה פינה אתרים מרכזיים

עודכן לאחרונה: 29.7.2024 / 16:48

שר החוץ הלבנוני הזהיר את ארה"ב שתקיפה משמעותית של ישראל בעקבות ההתקפה על מג'דל שמס תוביל למלחמה אזורית, בעוד שבלינקן אמר שהפסקת אש בעזה תוביל לרגיעה בגבול לבנון. רויטרס: חיזבאללה פינה אתרים רגישים בדרום ובבקעת הלבנון. איראן מזהירה את ישראל מ"הרפתקה חדשה"

תיעוד הנפילה במג'דל שמס/על פי סעיף

לבנון הזהירה היום (ראשון) שתקיפה משמעותית של ישראל נגד חיזבאללה, בתגובה להרג 12 הילדים והנערים במג'דל שמס אתמול, תוביל למלחמה אזורית. בכירים בממשלה, כולל ראש הממשלה בנימין נתניהו, הבטיחו שארגון הטרור השיעי "ישלם את המחיר", והתגובה צפויה להיקבע בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שיתכנס אחר הצהריים.

חיזבאללה, שמכחיש שהוא אחראי לירי הרקטה הקטלנית לישוב הדרוזי ברמת הגולן, נערך במקביל לתגובה הישראלית. גורמי ביטחון לבנוניים אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס שהוא פינה אתרים רגישים בדרום המדינה ובבקעת הלבנון שבמזרח.

שר החוץ הלבנוני, עבדאללה בו חביב, הזהיר מפני התלקחות אזורית. לדבריו, ממשלת לבנון ביקשה מארצות הברית להפציר בישראל לנהוג בריסון, והוסיף שוושינגטון העבירה ביקשה ממנה להעביר מסר לחיזבאללה שיפעל אף הוא באיפוק.

טקס אשכבה לילדים הדרוזים שנהרגו מפגיעת טיל במגרש כדורגל, מג'דל שמס, 28 ביולי 2024. ג'מאל עוואד, פלאש 90
טקס אשכבה להרוגי ההתקפה על מג'דל שמס, הבוקר/פלאש 90, ג'מאל עוואד

ממשלת לבנון, המתפקדת כממשלה זמנית, הביעה אתמול "גינוי כלפי כל מעשי אלימות והתקפות נגד כל האזרחים", מבלי להתייחס מפורשות להתקפה על מג'דל שמס. היא קראה ל"הפסקה מידית של כל פעולות האיבה בכל החזיתות", בהתייחסותה גם למלחמה ברצועת עזה.

ארגון הטרור השיעי, הנתמך על ידי איראן, אמנם מכחיש שהוא היה מעורב בירי, אך בצה"ל טוענים שהוא משקר. בצבא אמרו שהפגיעה הקטלנית במגרש הכדורגל בישוב הדרוזי הייתה של טיל פלק-1, מתוצרת איראן.

"אנחנו קוראים לעצור את המלחמה ולא לסכן את גורל לבנון", כתב הפוליטיקאי הדרוזי הלבנוני, ויאם והאב, בחשבון ה-X שלו. מבלי לציין מפורשות את חיזבאללה, הוסיף: "הגיעה העת ששפיכות הדמים הממושכת הזו תיפסק. האזור נמצא על לוע של הר געש, ולבנון תשלם את המחיר".

איראן, מצדה, הזהירה את ישראל מפני "הרפתקה חדשה" בלבנון בעקבות ההתקפה על מג'דל שמס. "כל תוקפנות פזיזה של הישות הציונית עלולה להרחיב את היקף המלחמה ולערער את הביטחון של האזור", אמר דובר משרד החוץ של איראני, נאסר כנעני. "הישות הציונית אחראית בעיקר להשלכות הבלתי צפויות של התנהגות מטופשת שכזו".

עוד בוואלה!

מילר בת 10, נג'י בת 11 ויאזן בת 12: אלו שמותיהם של הילדים שנהרגו במג'דל שמס

לכתבה המלאה
הנזק שנגרם לאחר פגיעת טיל במגרש כדורגל, מג'דל שמס, 28 ביולי 2024. רויטרס
בכירי הדרוזים בלבנון גינו את ההתקפה, מבלי לתקוף ישירות את חיזבאללה/רויטרס

בארצות הברית, הבית הלבן גינה בחריפות את ההתקפה על מג'דל שמס בעודו חושש שהתקיפה הזו תוביל לפריצתה של מלחמה כוללת, שאותה הוא ניסה למנוע בעשרת החודשים האחרונים.

שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, אמר היום שוושינגטון עושה מאמצים כדי למנוע מהסלמה במצב, וציין את זכותה של ישראל להגן על עצמה. לדבריו, הפסקת אש בעזה - שאותה מנסה לקדם הממשל יחד עם שחרור החטופים - תוביל לרגיעה גם בגבול לבנון.

בתוך כך, המועמד הרפובליקני לנשיאות, הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, האשים אתמול את הנשיא ג'ו ביידן ואת סגניתו קמלה האריס באחריות ל"התקפה המרושעת" של חיזבאללה, וטען שהיא לא הייתה מתרחשת אילו היה נשיא. הוא הזכיר את העובדה שמג'דל שמס נמצא ברמת הגולן, שבה הכיר במהלך כהונתו כשטח ריבוני של ישראל.

"מחבלי חיזבאללה הברברים פגעו בילדים האלה בטיל איראני מדויק", אמר טראמפ בעצרת בחירות במינסוטה. "עשרות נוספים נפצעו בהתקפה, ולמרבה הצער מניין ההרוגים עלול לעלות משמעותית. לבנו יוצא למשפחות הילדים התמימים הללו. אף הורה לא צריך לסבול אובדן נורא של ילד בידי טרוריסטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully