וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר משרד החוץ האמריקני: הבהרנו לאיראן כי נגן על ישראל במקרה של התקפה

עודכן לאחרונה: 5.8.2024 / 23:55

בצל הכוננות לפעולת תגמול איראנית על חיסולו איסמעיל הנייה, הדובר מתיו מילר הצהיר: "אנחנו לא חושבים שההתקפה הזו חייבת להתרחש ואנחנו מנסים למנוע אותה". הוא עדכן כי מזכיר המדינה העביר מסר ברור לבכירים במזה"ת: "הפסקת אש בעזה ושחרור חטופים היא הדרך לרגיעה"

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן בקטאר, 12 ביוני 2024/רויטרס

"הבהרנו לאיראן כי עליהם להימנע מהסלמה וכי נגן על ישראל במקרה של התקפה" - כך הצהיר הערב (שני) דובר משרד החוץ האמריקני מתיו מילר, בצל הכוננות לפעולת תגמול איראנית על חיסולו של ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה בשבוע שעבר בטהראן. "אנחנו לא חושבים שההתקפה הזו חייבת להתרחש ואנחנו מנסים למנוע אותה".

"בשורה של שיחות עם בכירים במזרח התיכון שר החוץ בלינקן העביר מסר ברור: אנחנו ברגע קריטי עבור האזור. על כולם להימנע מהסלמה ולהרגיע את המתיחות. הסלמה לא תשרת אף אחד. ארה"ב סבורה שהפסקת אש בעזה ושחרור חטופים היא הדרך להרגעת המתיחות באזור. כל הצדדים צריכים לחפש סיבות למה כן לחתום על עסקה ולא לחפש סיבות לעיכובים, דחיות או למתן תשובה שלילית".

בתום ישיבה של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עם צוות הביטחון הלאומי שלו, הצהיר בלינקן: "אנחנו בנקודה קריטית. כל הצדדים צריכים להימנע מהסלמה ולנקוט צעדים להורדת המתיחות. צריך להגיע להפסקת אש בעזה. זה יביא לרגיעה באזור כולו. זה דחוף שכל הצדדים יעשו את ההחלטות הנכונות בשעות ובימים הבאים".

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן בקטאר, 12 ביוני 2024. רויטרס
שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן בקטאר, 12 ביוני 2024/רויטרס

בתוך כך, מפקד פיקוד מרכז של צבא ארה"ב הגנרל מייקל קורילה נפגש היום עם שר הביטחון גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי ודן עמם בהערכות להתקפות של איראן וחיזבאללה. מצה"ל נמסר כי הלוי וקורילה קיימו הערכת מצב משותפת בנושאים ביטחוניים-אסטרטגיים והערכות המשותפת במרחב, כחלק מהמענה לאיומים במזרח התיכון.

שר החוץ של ארה"ב בלינקן שוחח בטלפון עם ראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבד אל-רחמן אל-תאני ודן עמו בהתקפות המתוכננות של איראן וחיזבאללה נגד ישראל. בלינקן וראש ממשלת קטאר הדגישו כי יש צורך לבלום את ההסלמה, כך לפי מקור שמעורה בפרטי השיחה.

במקביל, הנשיא ביידן שוחח עם עבדאללה מלך ירדן, ואמר לו כי יש להוריד את המתיחות באזור, בין השאר ע"י עסקה לשחרור החטופים והפסקת אש בעזה - כך נמסר מהבית הלבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully