וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרעי נגד מחאת המילואימניקים: "להוריד דרגות, לשלוח הביתה ולשלול פנסיה"

עודכן לאחרונה: 20.8.2023 / 7:37

שר התקשורת תקף אמש את אנשי המילואים שיצאו במחאה נגד המהפכה המשפטית, כשהתארח בפאנל "הפטריוטים" בערוץ 14, וקרא לנקוט בצעדי ענישה נגדם: "כך עובדים מול מרד של גנרלים במדינה דמוקרטית". הוא הפנה אצבע מאשימה כלפי ראשי צה"ל: "הגענו לכך שהסרבנות הפכה לכלי לגיטימי"

בוידאו: הרמטכ"ל: "צה"ל צריך גם את מי שקיבל החלטה לא להתייצב"/דובר צה"ל

שר התקשורת שלמה קרעי התבטא אמש (שבת) בחריפות נגד אנשי מילואים שהשהו את התנדבותם בצה"ל במחאה על המהפכה המשפטית, וקרא לפעול בצעדי ענישה נגדם, בפאנל "הפטריוטים" בערוץ 14. "להוריד דרגות, לשלוח הביתה ולשלול פנסיה תקציבית. כך עובדים מול מרד של גנרלים במדינה דמוקרטית וכך זה צריך לעבוד", תקף קרעי.

"ההיסטוריה תשפוט את אלו שעל כתפיהם מוטלת האחריות על כך שהגענו עד הלום", אמר קרעי, והפנה אצבע מאשימה כלפי הרמט"כל הרצי הלוי ושותפו לקואליציה שר הביטחון יואב גלנט: "שר הביטחון והרמטכ"ל - הגענו לכך שהסרבנות הפכה לכלי לגיטימי. אנחנו עצרנו את זה מלהיות כלי אפקטיבי. העברנו את עילת הסבירות והתעקשנו - בלי פשרות, בלי הסתייגויות. סרבנות היא אולי לגיטימית בתקשורת אבל לא אפקטיבית. אנחנו לא מדינה של גנרלים".

צפו: קרעי בפאנל הפטריוטים

ברביעי, ועדת החוץ והביטחון בראשות חבר הכנסת יולי אדלשטיין התכנסה לדיון חסוי משותף לוועדת המשנה לתפיסת הביטחון ובניין הכוח, בראשות ח"כ גדי איזנקוט, ולוועדת המשנה למוכנות ובט"ש, בראשות ח"כ שלום דנינו, בנושא כשירות ומוכנות צה"ל לביצוע משימותיו בשגרה ובחירום.

בדיון, שבו השתתפו גורמים בכירים בצה"ל, נמסר דיווח מפורט על כשירות ומוכנות הצבא אל מול הצרכים הקיימים והעתידיים. חלק מהבכירים בדיון דיברו על "ירידה בכשירות" ובמוכנות של צה"ל.

כמו כן, בדיון עלתה התייחסות בנוגע להיתכנות של השפעות עתידיות של המחלוקת הציבורית על כשירות הצבא ומוכנותו. אנחנו בנקודה לא טובה, נאמר בדיון מפי בכירים בצה"ל על המחלוקת הציבורית. בנוסף, בדיון עלתה התייחסות באשר לטיפול באי התייצבות לשירות פעיל. לדברי בכירי צה"ל בדיון, התופעה מטופלת והוצגו גם הצעדים למניעת התרחבותה.

עוד בוואלה!

המונים מחו ברחבי הארץ בשבת ה-33 למחאות נגד המהפכה המשפטית

לכתבה המלאה
שלמה קרעי. יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
"ההיסטוריה תשפוט את אלו שעל כתפיהם מוטלת האחריות על כך שהגענו עד הלום", קרעי/עיבוד תמונה, יונתן זינדל/פלאש 90

בתחילת השבוע, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים דיון מתוח עם הרמטכ"ל הרצי הלוי ובכירים נוספים בצה"ל ונזף בהם כי הם פוגעים בהרתעת הצבא. זאת, לאחר פרסום ציטוטים של מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר בפגישה עם טייסים, ברקע המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה.

"זה צבא שמשתלט על מדינה", צעק נתניהו בשיחת הוועידה, שבה דרש מראשי צה"ל להכחיש את הפרסום על דברי מפקד חיל האוויר. "אתם פוגעים בהרתעה. למה אתם מוציאים כותרות כאלה?". הלוי, לפי הדיווח, השיב בקול נרגש כי "אני לא יכול לעמוד מנגד כשהכשירות נפגעת".

גורמים בסביבת נתניהו אמרו לוואלה כי ראש הממשלה "זעם מאוד על התדרוכים של צמרת צה"ל ומערכת הביטחון בתקשורת, והמסר שלו אליהם היה שאם יש דברים, חמורים ככל שיהיו, עליהם לפנות אליו ולא לתקשורת, כי הצבא כפוף לממשלה".

הרמטכ"ל הרצי הלוי סייר לאורך גבול הצפון בעוצבת ״הגליל״ (91) יחד עם מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין ומפקד עוצבת ״הגליל״, תת-אלוף שי קלפר, 2 באוגוסט 2023. דובר צה"ל
הרמטכ"ל הרצי הלוי/דובר צה"ל

בתוך כך, הרמטכ"ל הרצי הלוי אישר למפקד חיל הים להקפיא את שירותו של תת אלוף במילואים, המשמש כמנהל לחימה במטה חיל הים, שהצהיר כי אינו מעוניין להמשיך לשרת במילואים בעקבות המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה.

מפקד באותו תפקיד שהודיע על הפסקת שירותו, גם הוא בדרגת תת אלוף, יזומן לשיחה עם מפקד החיל בימים הקרובים, והמשך שירותו ייבחן. שני הקצינים הבכירים התנדבו במילואים, והם כבר מעל גיל החובה לשירות במילואים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully