וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שי ובנו אביעד נרצחו בפיגוע בחווארה: "זו הייתה הוצאה להורג"

עודכן לאחרונה: 20.8.2023 / 7:45

האב והבן, תושבי אשקלון ואשדוד, נורו למוות במוסך כפר הפלסטיני. מחקירה ראשונית עולה כי המחבל ירה בהם מטווח קצר, ונמלט ברכב. על פי החשד, נוכחים במקום הזעיקו את המפגע עם הגעתם של הישראלים. גורם צבאי: "זו לא הייתה פעולה אקראית"

בווידאו: פיגוע ירי בחווארה: שני גברים נרצחו, מצוד אחר המחבל/מערכת וואלה!

סיילאס שי ניגרקר בן ה-60 ובנו אביעד ניר בן ה-29 הם שני הישראלים שנרצחו היום (שבת) בפיגוע הירי בחווארה. השניים, תושבי אשקלון ואשדוד, נורו למוות מטווח אפס על ידי מחבל במוסך בכפר. על פי החשד, נוכחים במקום הזעיקו את המפגע, שהגיע רגלית, פתח עליהם באש ונמלט ברכב.

אבי, נהג ההסעות שהיה בזירת הפיגוע, מספר כי "הייתי שם איתם. דיברתי איתם. הם שאלו אם אני גם מאשדוד והתפתחה שיחה. דיברנו קצת ואז האבא אני הולך לשטיפת מכוניות . הוא נכנס לשטיפה. היו יריות וישר ברחנו משם. הקפצתי חבר שלהם". עוד המשיך הנהג וסיפר כי "אני לעולם לא חוזר לשם יותר, היה ממש מפחיד. אבא ובן נרצחו. כואב לי ממש".

"זו הייתה הוצאה להורג", אמר גורם צבאי, "ירי מטווח קצר מאוד. זו לא הייתה פעולה אקראית". גורמי ביטחון אמרו כי לא ניתן לפסול את האפשרות שהפיגוע מתוכנן, וכלל המתנה של המחבל למידע על ישראלים, קריאתו לנקודה שבה היו, ירי מטווח קצר, והימלטות תוך כדי הוא משליך את האקדח. לאחר המקרה, הקימו כוחות צה"ל מחסומים במקום ופתחו במצוד אחר המחבל. על פי גורם ביטחוני, החשד המרכזי הוא שהמחבל נמלט לעיר שכם.

אביעד ניר ואביו שי ניגרקר שנרצחו בפיגוע בחווארה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
סיילאס שי ובנו אביעד/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"סיילאס שי ובנו אביעד, בחייהם ובמותם לא נפרדו", אמר ראש העיר אשדוד יחיאל לסרי ומסר את תנחומיו למשפחה, "אשדוד כולה אבלה הערב על הירצחם במהלך השבת בפיגוע הירי הקשה בו נגזלו חייהם באופן כל כך אכזרי ונפשע. אנוכי, יחד עם צוותי העיריה, מלווים את בני המשפחה ברגעים קשים אלה, בהם הלב שלנו יחד עם כל עם ישראל כואבים את כאבם הגדול. עיריית אשדוד לוקחת אחריות על סידורי ההלוויה ותוציא עידכון בהמשך". הלוויתם של האב והבן צפוייה להתקיים מחר באשדוד.

נשיא המדינה יצחק הרצוג מסר הערב: "שבת עצובה שמסתיימת עם כאב גדול על שני נרצחים, אב ובנו, בפיגוע קשה בחווארה. סמוך ובטוח שצה"ל וכוחות הביטחון ישימו ידם בנחישות על המרצח המתועב. אסור לנו לתת לטרור לנצח אותנו".

ראש הממשלה נתניהו הגיב גם הוא לפיגוע ומסר: " אני שולח תנחומים למשפחת שני הנרצחים, אב ובנו, שחייהם נגדעו בצורה כל כך אכזרית ונפשעת במהלך השבת. כוחות הביטחון פועלים במשנה מרץ כדי להשיג את המרצח ולבוא איתו חשבון, בדיוק כפי שעשינו עם כל המרצחים עד כה".

עוד בוואלה!

ציר הדמים: כיצד הפך חווארה לזירת פיגועים מתחדשת?

לכתבה המלאה
אביעד ניר ואביו שי ניגרקר שנרצחו בפיגוע בחווארה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
בחייהם ובמותם לא נפרדו, סיילאס שי ואביעד/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מתחקיר צה"לי ראשוני על מותם של השניים, עולה שורת כשלים של הצבא, למרות שמדובר בזירה מדממת במיוחד. תחילה, הציר לא תוגבר במהלך השבת, ועל כן הכוחות שהיו באזור לא שמעו את הירי וכלל לא ראו את המחבל נמלט. עוד עלה בתחקיר כי האב והבן נכחו בכפר כמה שעות לצורך סידורים.

כעת, בצה"ל חוששים כי בעקבות מותם של השניים, יצאו מתנחלים יצאו הלילה לפעולות נקם נגד פלסטינים בחווארה. החשש הוא שעם צאת השבת והדיווח על הרצח התפתחו מהומות באזור. בשל כך, הוחלט על הקמת צוות מיוחד המשתף כמה גורמים של כוחות הביטחון, בהם שב"כ, צה"ל ומג"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully