וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע ירי בחווארה: אב ובן נרצחו, מצוד אחר המחבל

עודכן לאחרונה: 21.8.2023 / 10:38

שני ישראלים, בשנות ה-60 וה-30 לחייהם, נפגעו באורח אנוש במוסך בכפר ומותם נקבע במקום. צה"ל הקים מחסומים באזור, וכוחות הביטחון פתחו במרדף אחר המחבל שנמלט. חשד: מישהו מתוך המוסך הזעיק את המחבל, שהגיע רגלית ונמלט ברכב

יורה צרור ונמלט: תיעוד הפיגוע בחווארה שבו נרצחו אב ובנו/מצלמות אבטחה

אב בשנות ה-60 לחייו ובנו בשנות ה-30 לחייו נרצחו היום (שבת) בפיגוע ירי בכפר חווארה. על פי החשד, המחבל הגיע רגלית למקום ולאחר מכן נמלט ברכב. החשודים נמלטו מהמקום, צה"ל הקים מחסום באזור וכוחות הביטחון פתחו במצוד אחר המחבל. ההערכה כרגע - המחבל נמלט לעיר שכם.

על פי ההערכה, האב והבן עצרו במוסך בחווארה כשבוצע לעברם ירי. זאת, בעוד שצה"ל מתגבר בתקופה האחרונה את האזור ואת הציר. לדברי גורמי צבא, הירי אל עבר שני הישראלים היה מאוד מדויק. "זו הייתה הוצאה להורג", אמר גורם צבאי, "ירי מטווח קצר מאוד. זו לא היתה פעולה אקראית".

כמו כן, מתחזק החשד שהמחבל הגיע רגלית ואז ככל הנראה נמלט ברכב. גורמים במערכת הביטחון לא פוסלים את האפשרות שאחד מהעובדים הפלסטינים דיווח על הימצאות יהודים במוסך, ובעקבות הדיווח הגיע המחבל.

המוסך בו נורו למוות שני ישראלים בחווארה, 19 באוגוסט 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
זירת הפיגוע בחווארה, היום/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לפי דיווח פלסטיני צה"ל ושב"כ עצרו כמה חשודים במוסך בו נרצחו השניים והעבירו אותם לחקירה. בשב"כ יחקרו האם מישהו מהם יצר קשר עם המחבל ועדכן אותו על הימצאות יהודים במוסך. גורמי ביטחון אמרו כי לא ניתן לפסול את האפשרות שמדובר היה בפיגוע מתוכנן, שכלל המתנה של המחבל למידע על ישראלים, הגעת המחבל למוסך, ירי מטווח קצר, והימלטות תוך כדי הוא משליך את האקדח ורץ בחסות הבתים.

לאחר המקרה, הקימו כוחות צה"ל מחסומים במקום ופתחו במצוד אחר המחבל. על פי גורם ביטחוני, החשד המרכזי הוא שהמחבל נמלט לעיר שכם. על פי סוכנות הידיעות "שהאב", המחבל הוא ככל הנראה תושב הכפר ביתא שבשכם. פלסטינים דיווחו לפני זמן קצר כי כוחות צה"ל החלו לכתר מסגד באותו הכפר.

עוד בוואלה!

צה"ל הרס את בית המחבל שרצח את האחים יניב בפיגוע בחווארה

לכתבה המלאה
המוסך בו נורו למוות שני ישראלים בחווארה, 19 באוגוסט 2023. TPS
חשד שעובד במוסך דיווח על הימצאות יהודים במקום/TPS

כחלק ממאמצי המצוד, כוחות צה"ל חסמו את צירי הכניסה לעיר שכם ולכפרים הסמוכים כדי למנוע הימלטות של המחבל, וחיילים נוספים בודקים רכבים באזור. כמו כן, הוחלט גם על תגבור כוחות בציר חווארה וצפון השומרון, זאת מחשש לנסיונות פיגוע נוספים, כדי לסייע למצוד ולמנוע הפרות סדר אלימות. עוד דווח כי צה"ל החל לבדוק מצלמות במרחב כדי להתחקות אחר ציר הבריחה. לא ברור בשלב הזה האם המחבל קיבל סיוע מחשודים נוספים .

מעבר למצוד אחר המחבל, מתגברים בצה"ל גם מאמצים להתמודדות עם אפשרות של הפרות סדר אלימות במוצאי שבת. הכוחות החלו לסגור חנויות של פלסטינים בציר חווארה. שר הביטחון יואב גלנט מקבל עדכונים שוטפים על הפיגוע והמצוד, ועתיד לקיים בקרוב הערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון.

נשיא המדינה יצחק הרצוג מסר הערב: "שבת עצובה שמסתיימת עם כאב גדול על שני נרצחים, אב ובנו, בפיגוע קשה בחווארה. סמוך ובטוח שצה"ל וכוחות הביטחון ישימו ידם בנחישות על המרצח המתועב. אסור לנו לתת לטרור לנצח אותנו".

ראש הממשלה נתניהו הגיב גם הוא לפיגוע ומסר: " אני שולח תנחומים למשפחת שני הנרצחים, אב ובנו, שחייהם נגדעו בצורה כל כך אכזרית ונפשעת במהלך השבת. כוחות הביטחון פועלים במשנה מרץ כדי להשיג את המרצח ולבוא איתו חשבון, בדיוק כפי שעשינו עם כל המרצחים עד כה".

מפקד אוגדת איו"ש, תת-אלוף אבי בלוט ומפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס וגיעו הגיע לזירת פיגוע הירי בחווארה. 19 באוגוסט. דובר צה"ל
מפקד אוגדת איו"ש אבי בלוט ומפקד פיקוד המרכז יהודה פוקס בזירת הירי בחווארה/דובר צה"ל

ארגון הטרור חמאס מסר בתגובה לפיגוע כי הם "מברכים על פיגוע ירי הגבורה בחווארה, זו תוצאה של ההבטחה של ההתנגדות היציבה והמתמשכת להגן על עמנו, להגיב על פשעי הכיבוש ולשמור על מסגד אל אקצא מסכנה של חלוקה וייהוד".

עוד הוסיפו חמאס כי "ההתנגדות תמשיך בפעולותיה נגד צה"ל והמתנחלים ותסכל את התכנית של הממשלה הפשיסטית לבניית בית מקדש על חורבות אל אקצא". גם הג'יהאד האסלאמי בירך על הפיגוע ומסר כי "זאת תגובה טבעית על פשעי הכיבוש נגד הפלסטינים".

כוחות צה"ל ומפקדי אוגדת יהודה ושומרון בזירת הפיגוע בחווארה. 19 באוגוסט 2023. דובר צה"ל
כוחות צה"ל ומפקדי אוגדת יהודה ושומרון בזירת הפיגוע בחווארה. 19 באוגוסט 2023/דובר צה"ל

פראמדיק מד"א תומר גוסמן סיפר כי "שני הפצועים, גבר בן 60 וגבר בן 29 שכבו בתוך מכון שטיפת הרכבים כשהם מחוסרי הכרה וסובלים מפציעות ירי בגופם. בשיתוף כוח רפואה של הצבאהוענק להם במקום טיפול רפואי ובוצעו פעולות החייאה מתקדמות." לבסוף, קבעו כוחות מד"א את מותם של שני הגברים במקום.

בחודש פברואר השנה, נרצחו שני האחים הלל מנחם יניב ויגל יעקב יניב, בני 21 ו-19 בפיגוע ירי סמוך לחווארה. צוות מד"א שהגיע למקום העניק להם טיפול רפואי ופינה אותם לבית החולים בלינסון, אולם בהמשך נקבע מותם. מחקירת הפיגוע עולה כי המחבל ירה באחים מטווח אפס בעזרת אקדח. בתחילת החודש, הרס צה"ל את בית המחבל שביצע את הפיגוע.

הצילום המשפחתי האחרון של משפחת יניב- לפני שהלל מנחם ויגל יעקב נרצחו בפיגוע בחווארה. 26 בפברואר 2023. באדיבות המשפחה, עיבוד תמונה
האחים הלל ויגל יניב, נרצחו בחווארה בחודש פברואר/עיבוד תמונה, באדיבות המשפחה

כמה שעות לאחר הפיגוע בו נרצחו האחים, הגיעו מאות מתנחלים לישוב ותקפו פלסטינים בחווארה ובצומת תפוח. עשרות מכוניות, חנויות ובתי משפחות הוצתו - וכן נהגים פלסטינים הותקפו באבנים. בתחקיר CNN על הפרעות נטען כי חיילי צה"ל שהיו במקום לא פעלו לעצור את המתנחלים, ואף השתמשו ברימוני הלם וגז מדמיע אל עבר הפלסטינים.

מאז, החלה בחווארה שרשרת פיגועי דריסה וירי. בחודש מרץ נפצעו שני לוחמי צה"ל באורח קשה ובינוני בפיגוע ירי נוסף בכפר, כמו גם ישראלי כבן 30 שנפצע באורח בינוני בפיגוע ירי נוסף. בחודש יוני נפצע נהג ישראלי בן 28 באורח קל בפיגוע ירי סמוך לכפר. כמו כן, נפצעו באותו החודש גם שני חיילים באורח בינוני וקל לאחר שרכב האיץ לעברם ופגע בהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully