וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו צעק על הרמטכ"ל ובכירי צה"ל: "זה צבא שמשתלט על מדינה"

עודכן לאחרונה: 13.8.2023 / 21:59

לפי דיווח בחדשות 13, רה"מ קיים ביום שישי שיחה קשה עם ראשי הצבא, וזעם בה על הדלפת ציטוטים של מפקד חיל האוויר משיחה עם טייסים: "אתם פוגעים בהרתעה". הלוי השיב: "איני יכול לעמוד מנגד כשהכשירות נפגעת". גורמים בסביבת נתניהו לוואלה!: "זעם על התדרוכים מצמרת צה"ל"

בוידאו: הרמטכ"ל: "צה"ל צריך גם את מי שקיבל החלטה לא להתייצב"/דובר צה"ל

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים ביום שישי שיחה קשה עם הרמטכ"ל הרצי הלוי ובכירים נוספים בצה"ל ונזף בהם כי הם פוגעים בהרתעת הצבא - כך פרסם הערב (ראשון) העיתונאי ספי עובדיה בחדשות 13. זאת, לאחר פרסום ציטוטים של מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר בפגישה עם טייסים, ברקע המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה.

"זה צבא שמשתלט על מדינה", צעק נתניהו בשיחת הוועידה, שבה דרש מראשי צה"ל להכחיש את הפרסום על דברי מפקד חיל האוויר. "אתם פוגעים בהרתעה. למה אתם מוציאים כותרות כאלה?". הלוי, לפי הדיווח, השיב בקול נרגש כי "אני לא יכול לעמוד מנגד כשהכשירות נפגעת".

גורמים בסביבת נתניהו אמרו לוואלה כי ראש הממשלה "זעם מאוד על התדרוכים של צמרת צה"ל ומערכת הביטחון בתקשורת, והמסר שלו אליהם היה שאם יש דברים, חמורים ככל שיהיו, עליהם לפנות אליו ולא לתקשורת, כי הצבא כפוף לממשלה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בעם שר הביטחון, הרמטכ"ל, ר' המל"ל, ר' אמ"ן, ר' אמ"ץ, סגן ראש השב"כ, המזכיר הצבאי של רה"מ, מפקד פיקוד דרום, רח"ט מחקר ורח"ט מבצעים, 2 במאי 2023. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית, עיבוד תמונה
"אתם פוגעים בהרתעה". נתניהו והרמטכ"ל/עיבוד תמונה, חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית

היום, נתניהו נפגש עם הלוי, שר הביטחון יואב גלנט, מפקד חיל האוויר ובכירים נוספים. בלשכת ראש הממשלה אמרו מוקדם יותר היום כי נתניהו דחה את חופשתו המתוכננות במושב רמות ביממה וזאת בשל החלטתו לקיים פגישות עבודה.

לפי גורמים בסביבת נתניהו, הסיבה העיקרית לדחיית החופשה והקדמת הדיון הביטחוני בקריה נבעה מהזעם בשלכת ראש הממשלה על הדיווח הבוקר בחדשות 12 לפיו הרמטכ"ל, ראש השב"כ וראש המוסד שוקלים לפנות לציבור בהודעה משותפת.

בתום הפגישה נמסר מלשכת ראש הממשלה כי שר הביטחון, הרמטכ"ל ואלופי צה"ל הציגו לנתניהו את תמונת המצב באשר לכשירות וללכידות בצה"ל וציינו את הפעולות הנעשות בשטח. "ראש הממשלה הנחה לשמור על כשירות ומוכנות צה"ל בשגרה ובחירום לכל אתגר. ראש הממשלה שלל מכל וכל את התופעה של שירות מילואים על-תנאי".

הודעת לשכת ראש הממשלה השתמשה במונח "מילואים על תנאי" ולא במושג סרבנות, שבה השתמש בחודשים האחרונים. זאת לנוכח דברים ששמע מצמרת צה"ל על ההשתלחויות של חברי הממשלה שמחריפים את משבר המילואים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully