וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שדחה את חופשתו: נתניהו נפגש עם הרמטכ"ל ברקע משבר המילואים

עודכן לאחרונה: 13.8.2023 / 17:49

ברקע ההודעות הרבות של אנשי המילואים על הפסקת התנדבותם, נתניהו נועד עם הלוי ודן עמו, בין היתר, בכשירות צה"ל. גם גלנט ואלופים נוספים השתתפו בדיון. נתניהו הנחה "לשמור על כשירות צה"ל". מוקדם יותר נמסר מלשכתו כי הוא החליט לדחות ביממה את חופשתו המתוכננת ברמות

בוידאו: באישור המשטרה הפגנה בנווה אטיב, שם הזוג נתניהו נמצא בנופש/אתר רשמי

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (ראשון) עם הרמטכ"ל הרצי הלוי, ברקע משבר המילואים המחריף בצה"ל. בלשכת ראש הממשלה אמרו מוקדם יותר היום כי נתניהו דחה את חופשתו המתוכננות ברמות ביממה וזאת בשל החלטתו לקיים פגישות עבודה. עוד הוסיפו כי מדובר בדיון ביטחוני נרחב בהשתתפות הרמטכ"ל בקריה ולדבריהם, "גם נושא כשירות צה"ל יעלה בשיחה".

גם שר הביטחון יואב גלנט השתתף בפגישות הביטחוניות של נתניהו בקריה, וכן מפקד חיל האוויר תומר בר ובכירים נוספים במטה הכללי. במקביל, יו"ר ש"ס אריה דרעי נכח בפגישות אחרות בלשכת רה"מ.

בתום הפגישה נמסר מלשכת ראש הממשלה כי שר הביטחון, הרמטכ"ל ואלופי צה"ל הציגו לנתניהו את תמונת המצב באשר לכשירות וללכידות בצה"ל וציינו את הפעולות הנעשות בשטח. "ראש הממשלה הנחה לשמור על כשירות ומוכנות צה"ל בשגרה ובחירום לכל אתגר. ראש הממשלה שלל מכל וכל את התופעה של שירות מילואים על-תנאי".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הגיב להודעה של לשכת נתניהו ואמר כי היא "נסיון מביש ופחדני לברוח מאחריות ולהפיל את האשמה על הצבא ומפקדיו. הפגיעה בכשירות צה"ל היא תוצר ישיר של דבר אחד - המהפכה המשטרית ההרסנית שמובילה ממשלת נתניהו. אם כשירות צה"ל והמוכנות למלחמה חשובה לממשלה, כל מה שנתניהו צריך לעשות הוא לגנוז את החקיקה שמפרקת מבפנים את החברה הישראלית, את הכלכלה הישראלית ואת צה"ל. רק אז יהיה ניתן להתחיל לבנות מחדש את האמון ואת הכשירות".

ביום שישי מפקד חיל האוויר אלוף תומר בר הודה בשיחה עם הטייסים המוחים כי הפגיעה בכשירות המבצעית של צה"ל מעמיקה ומתרחבת. "יש לנו אחריות ביטחונית על הכתפיים, בצד הקושי שיש לחלקכם, מצפה שתמשיכו להגיע", אמר לטייסים. "מהות תפקידי היא לעמוד על המשמר ולהשאיר את החיל נקי וטהור. האמון במפקד הטייסת ובמפקד חיל האוויר - הוא קריטי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בעם שר הביטחון, הרמטכ"ל, ר' המל"ל, ר' אמ"ן, ר' אמ"ץ, סגן ראש השב"כ, המזכיר הצבאי של רה"מ, מפקד פיקוד דרום, רח"ט מחקר ורח"ט מבצעים, 2 במאי 2023. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו בעם שר הביטחון, הרמטכ"ל, ר' המל"ל, ר' אמ"ן, ר' אמ"ץ, סגן ראש השב"כ, המזכיר הצבאי של רה"מ, מפקד פיקוד דרום, רח"ט מחקר ורח"ט מבצעים, 2 במאי 2023/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

בתוך כך, עוד קציני מילואים במטה המבצעי של חיל האוויר הצטרפו השבוע למחאה ועצרו את התנדבותם, באופן כזה שגם אם החקיקה תיעצר, יהיה קשה מאוד לתקן את השפעות המשבר על החיל והלכידות בתוך החיל. המטה המבצעי מהווה את "המוח" של חיל האוויר ואת מרכז העצבים שלו, ופגיעה בו משמע פגיעה במוכנות ללחימה בכמה חזיתות במקביל.

בעיה דומה מתרחבת גם במטה המבצעי של חיל הים, בעקבות פרישה של כמה בכירים לשעבר, שהיוו מוקדי ידע ובעלי ניסיון מבצעי משמעותי לפיקוד על החיל בזמן מלחמה.

עיני המטה הכללי נשואות לחודש ספטמבר, כפי שפורסם לראשונה בוואלה!: עם תום החופשות ותחילת "עונת התרגילים" של צה"ל, יש כוונה לקציני מילואים בגיל ההתנדבות, בגילאי 60-49, להפסיק להתנדב כחלק מהמחאה נגד תהליכי החקיקה של הממשלה. החשש הגדול והקריטי הוא בקרב טייסי המילואים, שלהם אין תחליף, ולכן מפקד חיל האוויר הנחה להגביר את השיחות, הניטור, והמפגשים כדי למנוע הפתעות על פרישה בטרם עת מטיסה ושירות מילואים פעיל במטה המבצעי, ביחידות הבקרה ובמערך ההגנה האווירי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully