וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד חיל האוויר מודה: הפגיעה בחיל הולכת ומעמיקה

עודכן לאחרונה: 11.8.2023 / 19:00

בשיחה עם הטייסים המוחים, אלוף תומר בר נאלץ להודות בפגיעה בכשירות חיל האוויר. בד בבד, "המוח" של חיל האוויר ספג פגיעה נוספת, כשקצינים שמהווים מוקדי ידע משמעותי עצרו את התנדבותם. גם אם החקיקה תיעצר, יהיה קשה מאוד לתקן את השפעות המשבר על החיל

בווידאו: המפגינים שישנו במושב שבו נתניהו נופש: "רק רוצים למחות"/מחאת הצפון

מפקד חיל האוויר אלוף תומר בר הודה היום (שישי) בשיחה עם הטייסים המוחים כי הפגיעה בכשירות המבצעית של צה"ל מעמיקה ומתרחבת. "יש לנו אחריות ביטחונית על הכתפיים, בצד הקושי שיש לחלקכם, מצפה שתמשיכו להגיע", אמר לטייסים. "מהות תפקידי היא לעמוד על המשמר ולהשאיר את החיל נקי וטהור. האמון במפקד הטייסת ובמפקד חיל האוויר - הוא קריטי".

בתוך כך, עוד קציני מילואים במטה המבצעי של חיל האוויר הצטרפו השבוע למחאה ועצרו את התנדבותם, באופן כזה שגם אם החקיקה תיעצר, יהיה קשה מאוד לתקן את השפעות המשבר על החיל והלכידות בתוך החיל. המטה המבצעי מהווה את "המוח" של חיל האוויר ואת מרכז העצבים שלו, ופגיעה בו משמע פגיעה במוכנות ללחימה בכמה חזיתות במקביל.

בעיה דומה מתרחבת גם במטה המבצעי של חיל הים, בעקבות פרישה של כמה בכירים לשעבר, שהיוו מוקדי ידע ובעלי ניסיון מבצעי משמעותי לפיקוד על החיל בזמן מלחמה.

סיום קורס טיס 182, בסיס חצרים, 24 ביוני 2021. ראובן קסטרו
הכשירות והלכידות בחיל סופגות פגיעה קשה/ראובן קסטרו

עיני המטה הכללי נשואות לחודש ספטמבר, כפי שפורסם לראשונה בוואלה!: עם תום החופשות ותחילת "עונת התרגילים" של צה"ל, יש כוונה לקציני מילואים בגיל ההתנדבות, בגילאי 60-49, להפסיק להתנדב כחלק מהמחאה נגד תהליכי החקיקה של הממשלה. החשש הגדול והקריטי הוא בקרב טייסי המילואים, שלהם אין תחליף, ולכן מפקד חיל האוויר הנחה להגביר את השיחות, הניטור, והמפגשים כדי למנוע הפתעות על פרישה בטרם עת מטיסה ושירות מילואים פעיל במטה המבצעי, ביחידות הבקרה ובמערך ההגנה האווירי.

בצה"ל טוענים, כי בכלל המערכים לא מאבדים כשירות מבצעית במהלך החודש שחלף. על אף שחלק מהטייסים לא הגיעו בחלק מפרקי הזמן, ישנם טייסים שחזרו מחופשות והשלימו טיסות כדי לשמור על כשירותם המבצעית. יחד עם זאת, בבית הספר לטיסה לא התייצבו הרבה טייסים במילואים ויחידת הניסויים שמוגדרים כמוקדי ידע ובעלי ניסיון רב, וזה מייצר משמרות כפולות לטייסי הסדיר והקבע. לאורך זמן תהיה פגיעה באיכות ההדרכה וקיים חשש מבעיות בטיחות אווירית בגלל העומס ולכן מפקד חיל האוויר הנחה להגביר את הבקרה והניטור.

ב"מטה המאבק", מהקבוצות המובילות את המחאה נגד המהפכה המשפטית, מסרו כי "ההפיכה המשטרית מפרקת את ישראל מבפנים ומחזקת אויבים מבחוץ. בזמן שצה"ל מתפורר להם מול העיניים, חברי ממשלת החורבן נותרים זחוחים ולהוטים להמשיך במלאכת הרס המדינה. מחדל יום כיפור 2023 יהיה על ראשיהם של נתניהו וגלנט, בוועדת החקירה שתקום הם לא יוכלו לטעון שלא ידעו".

מובילי "כוח קפלן" הוסיפו: "דבריו של מפקד חיל האוויר ברורים - נתניהו מפרק את בטחון ישראל. ההפיכה המשטרית פוגעת אנושות בביטחון המדינה, מרסקת את חיל האוויר, הכלכלה וקורעת את העם. נדרשת גניזה מוחלטת של כל חוקי ההפיכה המשטרית וביטול החוק המבטל את עילת הסבירות. אם דברים אלה לא יתקיימו מדינת ישראל נמצאת בסכנה ממשית לבטחונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully