וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בצה"ל הזהירו את חברי הכנסת מ"ירידה בכשירות" ובמוכנות הצבא

עודכן לאחרונה: 16.8.2023 / 13:08

ועדת החוץ והביטחון התכנסה לדיון חסוי על כשירות הצבא בשגרה ובחירום. גורמים בכירים בצה"ל מסרו לח"כים דיווח מפורט על המצב. עוד הזהירו הקצינים מפני השפעות עתידיות של המחלוקת הציבורית: "אנחנו בנקודה לא טובה". על אי התייצבות למילואים: "התופעה מטופלת"

בווידאו: מפגינים נגד המהפכה המשפטית ניסו לפרוץ לאזור החסינות של הכנסת/ינון שלום- יתח

ועדת החוץ והביטחון בראשות חבר הכנסת יולי אדלשטיין התכנסה הבוקר (רביעי) לדיון חסוי משותף לוועדת המשנה לתפיסת הביטחון ובניין הכוח, בראשות ח"כ גדי איזנקוט, ולוועדת המשנה למוכנות ובט"ש, בראשות ח"כ שלום דנינו, בנושא כשירות ומוכנות צה"ל לביצוע משימותיו בשגרה ובחירום.

בדיון, שבו השתתפו גורמים בכירים בצה"ל, נמסר דיווח מפורט על כשירות ומוכנות הצבא אל מול הצרכים הקיימים והעתידיים. חלק מהבכירים בדיון דיברו על "ירידה בכשירות" ובמוכנות של צה"ל.

כמו כן, בדיון עלתה התייחסות בנוגע להיתכנות של השפעות עתידיות של המחלוקת הציבורית על כשירות הצבא ומוכנותו. אנחנו בנקודה לא טובה, נאמר בדיון מפי בכירים בצה"ל על המחלוקת הציבורית. בנוסף, בדיון עלתה התייחסות באשר לטיפול באי התייצבות לשירות פעיל. לדברי בכירי צה"ל בדיון, התופעה מטופלת והוצגו גם הצעדים למניעת התרחבותה.

הפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן , 12 באוגוסט 2023. ראובן קסטרו
"הזהירו מפני פגיעה בכשירות צה"ל". הפגנה נגד המהפכה המשפטית בקפלן, אוגוסט/ראובן קסטרו

בתחילת השבוע ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם הרמטכ"ל הלוי ברקע משבר המילואים המחריף בצה"ל. גם שר הביטחון יואב גלנט השתתף בפגישות הביטחוניות שנערכו בקריה, וכן מפקד חיל האוויר תומר בר ובכירים נוספים במטה הכללי.

בתום הפגישה נמסר מלשכת ראש הממשלה כי שר הביטחון, הרמטכ"ל ואלופי צה"ל הציגו לנתניהו את תמונת המצב בנוגע לכשירות וללכידות בצה"ל וציינו את הפעולות הנעשות בשטח. "ראש הממשלה הנחה לשמור על כשירות ומוכנות צה"ל בשגרה ובחירום לכל אתגר", נכתב. "ראש הממשלה שלל מכל וכל את התופעה של שירות מילואים על-תנאי".

בשבוע שעבר מפקד חיל האוויר אלוף תומר בר הודה בשיחה עם הטייסים המוחים כי הפגיעה בכשירות המבצעית של צה"ל מעמיקה ומתרחבת. "יש לנו אחריות ביטחונית על הכתפיים, בצד הקושי שיש לחלקכם, מצפה שתמשיכו להגיע", אמר לטייסים. "מהות תפקידי היא לעמוד על המשמר ולהשאיר את החיל נקי וטהור. האמון במפקד הטייסת ובמפקד חיל האוויר - הוא קריטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully