וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל שולח מסר: אישר להקפיא שירות של קצין בכיר שהודיע על הפסקת התנדבותו

עודכן לאחרונה: 17.8.2023 / 13:17

מפקד חיל הים החליט להקפיא את שירותו של מנהל לחימה במטה החיל, קצין בדרגת תת אלוף. זאת, לאחר שהצהיר כי אינו מעוניין להמשיך להתנדב בשל קידום המהפכה המשפטית. קצין בכיר נוסף, גם הוא מעל גיל החובה לשירות במילואים, הבהיר כי אינו מעוניין להמשיך לשרת, ויזומן לשיחה

בוידאו: הרמטכ"ל: "צה"ל צריך גם את מי שקיבל החלטה לא להתייצב"/דובר צה"ל

הרמטכ"ל הרצי הלוי אישר היום (חמישי) למפקד חיל הים להקפיא את שירותו של תת אלוף במילואים, המשמש כמנהל לחימה במטה חיל הים, שהצהיר כי אינו מעוניין להמשיך לשרת במילואים בעקבות המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה.

מפקד באותו תפקיד שהודיע על הפסקת שירותו, גם הוא בדרגת תת אלוף, יזומן לשיחה עם מפקד החיל בימים הקרובים, והמשך שירותו ייבחן. שני הקצינים הבכירים התנדבו במילואים, והם כבר מעל גיל החובה לשירות במילואים.

הרמטכ"ל הרצי הלוי בטקס סיום קורס קצינים קרביים מחזור 66, מחנה לסקוב בה"ד 1. 28 ביוני 2023. דובר צה"ל, צילום מסך
מסר ברור. הרמטכ"ל הרצי הלוי/צילום מסך, דובר צה"ל

אתמול, ועדת החוץ והביטחון התכנסה לדיון חסוי בנושא כשירות ומוכנות צה"ל לביצוע משימותיו בשגרה ובחירום. בדיון, שבו השתתפו גורמים בכירים בצה"ל, נמסר דיווח מפורט על כשירות ומוכנות הצבא אל מול הצרכים הקיימים והעתידיים. חלק מהבכירים בדיון דיברו על "ירידה בכשירות" ובמוכנות של צה"ל.

כמו כן, בדיון עלתה התייחסות בנוגע להיתכנות של השפעות עתידיות של המחלוקת הציבורית על כשירות הצבא ומוכנותו. אנחנו בנקודה לא טובה, נאמר בדיון מפי בכירים בצה"ל על המחלוקת הציבורית. בנוסף, בדיון עלתה התייחסות באשר לטיפול באי התייצבות לשירות פעיל. לדברי בכירי צה"ל בדיון, התופעה מטופלת והוצגו גם הצעדים למניעת התרחבותה.

עוד בוואלה!

כיצד משפיעה המהפכה המשפטית על מוכנות צה"ל למלחמה?

לכתבה המלאה
ספינות טילים מסוג ׳סער 6׳ ומשימת הגנת המים הכלכליים של ישראל 23 באפריל 2023. דובר צה"ל, אתר רשמי
מטה חיל הים מאבד מנהלי לחימה. ספינות טילים מסוג "סער 6"/אתר רשמי, דובר צה"ל

בתחילת השבוע ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם הרמטכ"ל הלוי ברקע משבר המילואים המחריף בצה"ל. גם שר הביטחון יואב גלנט השתתף בפגישות הביטחוניות שנערכו בקריה, וכן מפקד חיל האוויר תומר בר ובכירים נוספים במטה הכללי.

בתום הפגישה נמסר מלשכת ראש הממשלה כי שר הביטחון, הרמטכ"ל ואלופי צה"ל הציגו לנתניהו את תמונת המצב בנוגע לכשירות וללכידות בצה"ל וציינו את הפעולות הנעשות בשטח. "ראש הממשלה הנחה לשמור על כשירות ומוכנות צה"ל בשגרה ובחירום לכל אתגר", נכתב. "ראש הממשלה שלל מכל וכל את התופעה של שירות מילואים על-תנאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully