וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הדיווח על טענת המשטרה שאין תיעוד: פורסם סרטון ערוך של מעצר המפגין בן ה-18

עודכן לאחרונה: 3.8.2023 / 10:44

לאחר ההאשמות הקשות לאלימות פיזית ומילולית של שוטרי יס"מ כלפי אמיתי עבודי, דווח כי המשטרה טוענת שהשוטרים לא נשאו מצלמות גוף. היום "צץ" לפתע סרטון, חתוך בחלקים מסוימים, שבו ניתן לראות את השוטרים מובילים את הצעיר באגרסיביות, מבלי שהוא מתנגד

תיעוד ממעצר בן ה18 באיילון/ערוץ 12

סרטון ממצלמת גוף של שוטר הופץ היום (רביעי) ומתעד בתוכו חלקי מרגעי המעצר של אמיתי עבודי בן ה-18, שהפגין נגד המהפכה המשפטית והוכה על ידי מפקד יס"מ תל אביב, יאיר חנונה. התיעוד "צץ" היום, לאחר שבכאן 11 דווח אחרי המקרה בשבוע שעבר כי לטענת המשטרה חנונה והשוטר שלצדו לא נשאו עליהם מצלמות גוף. בתיעוד, שחתוך וערוך בחלקים ממנו, ניתן לראות את השוטרים מובילים את הצעיר לנקודה העצורים ומקללים אותו, תוך שהוא כלל לא מתנגד.

הסרטון שהופץ מתחיל 33 שניות לתוך תחילת ההקלטה של מצלמת הגוף, אך לאחר 10 שניות - התיעוד קופץ קדימה ב-40 שניות, שלא ברור מה קרה בהן. כמה שניות לאחר מכן הסרטון קופץ שוב, הפעם ב-15 שניות, שגם בהן לא ניתן לראות מה התרחש עם המפגין הצעיר.

מוקדם יותר היום התייצבו הקצין וארבעה שוטרים נוספים במשרדי מח"ש, בשל תלונות שהגישו נגדם מפגינים בעניין אלימות שהפעילו לכאורה במהלך מעצרם בהפגנות השונות נגד המהפכה המשפטית. עשרות שוטרי יס"מ ליוו אותם עם דגלים וצ'קלקות, השוטרים החנו את רכביהם ואופנועיהם הרבים בצד ובאמצע הכביש שממול משרדי המחלקה, מה שגרם לעומסי תנועה במקום.

אמיתי ברילאנט ולשמאלו מפקד יס"מ תל אביב יאיר חנונה. נדב גורן, אתר רשמי
אמיתי עבודי במעצרו/אתר רשמי, נדב גורן

אחד המקרים שבגינם נחקרו השוטרים היה בעת ההפגנה שנערכה כמה שעות לאחר שאושר החוק לביטול עילת הסבירות, אז תועד חנונה מכה את עבודי, כשניסה לפנותו מהכביש. בתמונות וסרטונים שהופצו מאותו ערב, ניתן לצפות בחנונה נוקט באלימות קשה לכאורה נגד עבודי, שהגיש נגדו תלונה במחלקה לחקירות שוטרים. אירוע זה היה המקרה שהעלה את חנונה לכותרות, ולאחריו הוגשו נגדו תלונות נוספות.

חנונה טען בחקירתו כי עבודי ניסה כמה פעמים לדחוף פח מתחת למכ"תזית, אחד השוטרים ניסה לעצור אותו אבל הוא התנגד. לטענת הקצין, אז הוא הגיע לסייע לשוטר, ובשלב זה עבודי תקף את השוטר. "חבקתי לו את העורף עם יד שמאל ומכיוון שהוא ניסה לצעוק גם עלי והוא נדף ריח אלכוהול והיה קרוב אלי החזקתי את הפנים שלו ביד קמוצה", הסביר הקצין את התמונה שבה הוא נראה נותן לו אגרוף. לטענת חנונה, הוא לא הכה את עבודי בשום שלב במעצר.

בהתייחס לחשד כי תקף מפגין וגרם לו לשבר באף אמר חנונה כי קיבל פקודה לפנות את איילון ממפגינים, במהלך הפינוי זיהה מפגין שמנסה להצית שק מלא חומרי בערה וצעק לו שיפסיק אבל זה סירב להישמע לו. חנונה, יחד עם שני שוטרים נוספים החלו לרוץ לעברו, והמפגין ניסה להימלט. חנונה טען כי עיקם את הקרסול והשוטר אחר תפס את המפגין ושם לו ברך על הגב. לדברי חנונה, שמיוצג על ידי עורך הדין עופר ברטל, בשלב זה הוא הגיע למפגין וראה שהוא מדמם, וזה הטיח בו "נתת לי ברכייה".

עוד אמר חנונה בחקירתו כי עבר בשבוע האחרון "משפט שדה" וכי גרמו לילדיו להימנע מלצאת מהבית הכול בגלל "טענות כזב". על התמונה שבו הוא מכה לכאורה מפגין אמרו מקורביו: "יצרה מסע מטורף של שיסוי ברשתות החברתיות, קשה לו להוציא את הראש מהבית. הגיע הזמן שילמדו שיש חזקת חפות במדינת ישראל וצריך להמתין לסיום חקירה".

עוד בוואלה!

בן גביר ב"שיחת גיבוי" במשטרה: "התנהלות מח"ש תמוהה וחמורה"

לכתבה המלאה
אמיתי ברילאנט ולשמאלו מפקד יס"מ תל אביב יאיר חנונה. נדב גורן, אתר רשמי
חנונה ושוספי מובילים את עבודי לנקודת המעצרים/אתר רשמי, נדב גורן

אבי שוספי, אחד השוטרים שחשוד שהכה את המפגין הצעיר, אמר היום בחקירתו במח"ש: "נהגתי במתינות, לא פעלתי בשום צורה באלימות, הבחור ירק עלי בפנים ורואים שהוא מניף את ראשו לעברי, לא לקחתי את זה באופן אישי, הובלתי אותו לנקודת איסוף עצורים בצורה מקצועית".

עורך הדין אבי חימי המייצג את השוטר מסר כי "עמדותיי כנגד ההפיכה המשטרית ידועות וכך גם עמדותיי בנוגע לזכויות אדם ואזרח. אני מבקש מהציבור, שאינו מכיר את עובדות המקרה, שלא לשפוט את מרשי. כמי שמכיר את העובדות, וצפה בסרטון המתעד את האירוע, אני סבור שמרשי פעל בצורה מקצועית, ממלכתית ומדודה ואנחנו שמים את מבטחנו במח"ש שיגיעו למסקנה שלא נפל במעשיו רבב".

אמו של עבודי, יפעת בריליאנט טענה בשבוע שעבר בפוסט שפרסמה בפייסבוק כי אחד מהשוטרים שעצר את בנה, הכה אותו באלימות קשה ואף איים עליו ש"יאנוס את אמא שלו". לדבריה, "הוא לא עשה יותר מדי. לא התפרע, לא קילל, הוא הפגין למען הדמוקרטיה. אחרי שאזקו אותו, לקחו אותו הצידה והכניסו לו מכות. השוטר 'המקסים' דפק לו אגרוף בפרצוף, ולחש לו כל הדרך שהוא יאנוס את אמא שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully