וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד היס"מ מתייצב לחקירה: החשדות נגד 5 השוטרים שייחקרו במח"ש

עודכן לאחרונה: 2.8.2023 / 13:33

אגרוף לפניו של מפגין, שבירת אף וחניקה: 5 שוטרים, בהם מפקד יס"מ תל אביב סנ"צ יאיר חנונה, ייחקרו בעקבות תלונות שהגישו נגדם מפגינים הטוענים כי סף האלימות של השוטרים עלה מאז הדחת עמי אשד. במשטרה מכחישים ומייחסים את התוקפנות ל"עליית מדרגה" באלימות המפגינים

בווידאו: מפקד היס"מ מתייצב לחקירה: החשדות נגד 5 השוטרים שייחקרו במח"ש/מערכת וואלה!

מפקד יס"מ תל אביב סגן-ניצב יאיר חנונה וארבעה שוטרים נוספים יתייצבו היום (רביעי) לחקירה במחלקה לחקירות שוטרים, וזאת - בשל תלונות שהגישו נגדם מפגינים, בעניין אלימות שהפעילו לכאורה, במהלך מעצרם בהפגנות השונות נגד המהפכה המשפטית.

לקראת השעה 10:00, סגן ניצב חנונה הגיע למשרדי המחלקה לחקירות שוטרים, כשהוא מלווה בעשרות שוטרי יס"מ שהגיעו למקום "לגבות" אותו כשהם עם דגלים וצ'קלקות. השוטרים החנו את רכביהם ואופנועיהם הרבים בצד ובאמצע הכביש שממול משרדי המחלקה, מה שגרם לעומסי תנועה במקום.

לטובת החקירה, במחלקה גבו בימים האחרונים עדויות על האירועים השונים ואספו ממצאים. בימים האחרונים, כמה מהמפגינים נגד המהפכה הגישו תלונות במח"ש נגד סנ"צ חנונה וארבעת השוטרים, בטענה שתקפו אותם והשתמשו נגדם באלימות קשה, בעת מעצרם.

סנ"צ יאיר חנונה מגיע לחקירה במשרדי מח"ש ת"א, 2 באוגוסט 2023. מרים אלסטר, פלאש 90
סנ"צ יאיר חנונה מגיע לחקירה במשרדי מח"ש ת"א, 2 באוגוסט 2023/פלאש 90, מרים אלסטר

בשבועות האחרונים, ובפרט מאז סיים את תפקידו מפקד מחוז תל אביב לשעבר, ניצב עמי אשד, נראה שהתממשות "נבואת הזעם" שלו בנאום ההתפטרות - קרובה מאי פעם. קצת פחות מחודש חלף מאז התפטר ניצב אשד, ובשבועות הללו נראה כי המשטרה, לא רק זו במחוז תל אביב, נוקטת ביד קשה כלפי המפגינים, ולעיתים, כך לטענת המוחים, פועלת באלימות קשה נגדם.

בעוד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר וחבריו לקואליציה ממשיכים לדרוש מהמשטרה לנקוט ביד קשה נגד המפגינים, וממשיכים להביע תמיכה בשוטרים שתועדו פועלים באלימות כלפי מפגינים - במשטרה ממשיכים לטעון כי לא חל שינוי במדיניותה, ומייחסים את תוקפנות השוטרים ל"עליית מדרגה" באלימות לכאורה של מפגינים נגד שוטרים.

עוד בוואלה!

מפקד מחוז תל אביב הנכנס: "צריך שהמחאה תהיה שקטה, קבוצות מיליטנטיות תקפו שוטרים"

לכתבה המלאה
סנ"צ יאיר חנונה מגיע לחקירה במשרדי מח"ש ת"א, 2 באוגוסט 2023. אבשלום ששוני, פלאש 90
חבריו של חנונה מחוץ למח"ש/פלאש 90, אבשלום ששוני
אמיתי ברילאנט ולשמאלו מפקד יס"מ תל אביב יאיר חנונה. נדב גורן, אתר רשמי
אמיתי עבודי בעת מעצרו, ביום שני שעבר/אתר רשמי, נדב גורן

"תקרית" אמיתי עבודי

כמה שעות לאחר שאושר החוק לביטול עילת הסבירות, בעת המחאה ההמונית ששטפה את צומת קפלן ונתיבי איילון, תועד סנ"צ חנונה מכה את אמיתי עבודי - מפגין בן 18, בעת שניסה לפנותו מהכביש. בתמונות וסרטונים שהופצו מאותו ערב, ניתן לצפות בחנונה נוקט באלימות קשה לכאורה נגד עבודי, שהגיש נגדו תלונה במחלקה לחקירות שוטרים.

יצוין כי חמשת השוטרים ייחקרו בחשד למעורבות בתקרית הזו, וביתר התקריות המצוינות מטה.

אורי, מפגין שטוען שהותקף על ידי מפקד יס"מ תל אביב, בהפגנות 26 ביולי 2023. באדיבות המצולמים
אורי, מפגין שטוען שהותקף על ידי מפקד יס"מ תל אביב, בהפגנות 26 ביולי 2023/באדיבות המצולמים

המפגין אורי והשבר באף

יומיים לאחר מכן, עדות נוספת עלתה נגד מפקד יס"מ תל אביב, יאיר חנונה. עורך הדין רן תגר, שמייצג מפגינים שנעצרו, פרסם בפייסבוק תמונה של מפגין אחר, בשם אורי, כשפניו מלאות בדם. לדבריו, אורי נעצר ב-11 ביולי במהלך ההפגנה על איילון. "לאחר שנעצר והוטח ברצפה, שוטר יס"מ מגודל לחץ עם ברכו על הראש של אורי, שפניו היו כלפי הכביש. מעוצמת הלחץ נשבר אפו של אורי", כתב תגר.

"אורי מספר שאותו שוטר ששבר לו בברוטליות את האף כשהוא כבר אזוק ושוכב על הכביש, הוא לא אחר מסנ"צ יאיר חנונה, מפקד יס"מ, שכמובן לא פסח על שלב ה'אני אזיין אותך, אני גומר אותך'", המשיך תגר לספר את סיפורו של המפגין. "כשביקש אורי טיפול רפואי, נענה על ידי חנונה 'טיפול רפואי בתחת שלי'. אורי הגיש תלונה במח"ש - אל תפחדו מחיות אדם שקיבלו נשק וסמכות להפעיל כוח".

חניקת הצעיר עומר גת

כמה ימים לאחר מכן, צעיר נוסף טען כי הותקף על סנ"צ חנונה. הצעיר, עומר גת, טען כי חנונה פעל נגדו באלימות במהלך הפגנה נגד המהפכה המשפטית שאירעה בחודש מרץ.

אביו של גת שוחח עם כאן 11 וטען כי "זה היה אירוע אלים ונוראי", וכי הבן שלו "כמעט איבד הכרה". לדברי האב, "השוטר הזה אלים בצורה קיצונית".

יאיר חנונה עוצר את משה רדמן, אחד המובילים של המחאה. חיים גולדברג, פלאש 90
יאיר חנונה עוצר את משה רדמן, אחד המובילים של המחאה/פלאש 90, חיים גולדברג

עו"ד עופר ברטל, ממשרד "ברטל כהן" מסר בשמו של סנ"צ יאיר חנונה: "הקצין לא היכה את העצור ולא איים עליו. בניגוד לתמונות הסטילס שפורסמו, סרטי המעצר מוכיחים זאת באופן חד משמעי. חבל שבינתיים מבצעים לו משפט שדה ברשתות החברתיות, שחלקו מובל דווקא על ידי עורכי דין - שרוממות שלטון החוק וחזקת החפות בגרונם, אך לא במעשיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully