וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפצוע בפיגוע במעלה אדומים לפני 7 שנים - הסיע היום את המחבל: "הוא בטראומה"

עודכן לאחרונה: 1.8.2023 / 22:15

צביקה כהן בן ה-54, שנפצע ב-2016 בפיגוע בעיר, הגיע הבוקר למתנ"ס בו הוא מתנדב, ופגש את המחבל שביצע את פיגוע הירי בעיר. מאוחר יותר, כהן הסיע את המחבל לביתו, לאחר שזה טען כי לא חש בטוב. אחיו של צביקה לוואלה!: "הוא בהיסטריה, זה מחזיר אותו לטראומה מהפיגוע"

תיעוד הפיגוע במעלה אדומים, 1 באוגוסט 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

צביקה כהן בן ה-54 ממעלה אדומים, שנפצע לפני כשבע שנים בפיגוע בזמן שעבד כמאבטח בקניון בעיר, הגיע הבוקר (שלישי) כמידי יום למתנ"ס העירוני, שם פגש את מוהנד אל-מזארעה, המחבל שביצע את פיגוע הירי הקשה בסמוך לכיכר יהלום שבעיר.

כעבור כמה שעות, כהן, מתוקף תפקידו כמתנדב במתנ"ס, הסיע את המחבל לביתו שבעיירה עזריה, לאחר שזה טען כי לא חש בטוב - מה שמסתמן בדיעבד כחלק מתכנון מראש של המחבל, שאסף את הנשק מביתו וחזר לעיר, כשהוא חמוש ועוטה ווסט צהוב של עובד מתנ"ס.

משה כהן, אחיו של צביקה, שוחח עם וואלה! וסיפר: "מאז הפיגוע לפני שבע שנים צביקה נמצא בשיקום, ובין לבין הוא מתנדב במתנ"ס במעלה אדומים. נותנים לו להעביר דברים עם הרכב, ומי שנוהג ברכב זה המלווה שלו. מה שקרה הבוקר זה שהבן עוולה הזה בא, ולפני הצהריים הגיע האחראי, פנה לצביקה והמלווה שלו, וביקש להקפיץ את אותו פועל כי הוא לא הרגיש טוב. הוא שאל אם אפשר להקפיץ אותו לעזריה".

צביקה כהן נפצע בפיגוע. באדיבות המשפחה
צביקה כהן, קורבן הפיגוע שאירע לפני כשבע שנים במעלה אדומים/באדיבות המשפחה

"הם יצאו לנסיעה", המשיך משה, "צביקה ישב מקדימה והמחבל מאחוריהם. הם ניהלו איזה שיחה סתמית של מה נשמע ומה קורה. אחר כך, צביקה המשיך במשימות שלו וחזר למעלה אדומים".

"בזמן הפיגוע, צביקה היה במרחק של כ-50 מטרים ממוקד הירי, יחד עם המלווה שלו", סיפר משה, אחיו של צביקה. "הם שמעו את הירי ונמלטו לתחנת דלק. צביקה לא ידע שהמחבל זה האדם שהסיע כמה שעות קודם לכן. כשהתבררה לו התמונה והוא הבין ששהה עם המחבל איתו ברכב - צביקה נכנס לטראומה, להיסטריה. זה מחזיר אותו לטראומה מהפיגוע שהוא חווה", הוסיף משה.

"כנראה שכשהוא נסע לעזריה, לבית שלו, הוא אסף את הנשק וחזר לבצע את הפיגוע", טען כהן. "מה שאבסורד ומשגע אותי, זה איך המחבל נכנס ועבר את הבידוק הביטחוני עם אקדח ומחסניות בתיק שלו, בדיוק כמו בפיגוע של צביקה", תהה.

עוד בוואלה!

פיגוע במעלה אדומים: 6 בני אדם נפצעו מירי סמוך לקניון, שניים במצב קשה

לכתבה המלאה
מוהנד מחמד סלימאן אל-מזארעה, ביצע את פיגוע הירי סמוך לקניון, מעלה אדומים, 1 באוגוסט 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מוהנד מחמד סלימאן אל-מזארעה, ביצע את פיגוע הירי סמוך לקניון, מעלה אדומים, 1 באוגוסט 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מוקדם יותר היום, לקראת השעה 15:40, שישה בני אדם נפגעו בדרגות פציעה שונות בכיכר יהלום שבסמוך לקניון מעלה אדומים, בפיגוע ירי. המפגע נוטרל בזירה על ידי קצין משמר הגבול שהיה בדרכו למספרה באזור, שלא במסגרת תפקידו.

במשטרה מסרו כי המחבל, מוהנד אל-מזארעה, צעיר בן 20 מהעיירה הפלסטינית אל-עזריה, פתח בירי לעבר הקצין, ש"חתר למגע" ונטרל אותו. אל-מזארעה עבר את כל האישורים הנדרשים, והיה לו היתר כניסה לישראל. הוא החל לעבוד כעובד ניקיון במתנ"ס שבעיר לפני כשבועיים, שם גם עבד אביו.

מצבם של שניים מהפצועים, אחד מהם גבר כבן 41 - מוגדר קשה, ומצבם של הארבעה הנוספים, גברים בני 28, 29 ו-37 ונער בן 14 - מוגדר בינוני. כלל הפצועים פונו לבתי החולים בהכרה מלאה. בנוסף אליהם, לפחות חמישה נפגעי חרדה פונו גם הם לבתי החולים.

פיגוע ירי ליד קניון, מעלה אדומים, 1 באוגוסט 2023. חיים גולדברג, פלאש 90
זירת הפיגוע במעלה אדומים, היום/פלאש 90, חיים גולדברג

הפיגוע במעלה אדומים | דקה אחר דקה

תחילה, המחבל נכנס למסעדת "בורגרס בר" בכיכר יהלום, שם ירה בגבר עם חזות דתית, שעמד עם ילדיו בסמוך לקופה. הגבר נפל על הרצפה, וסימן לילדים שלו לברוח מהמקום. בשלב זה, אדם שעמד מחוץ לחנות תפס כיסא וניסה לפגוע במחבל שנמלט מהמסעדה לאחר שלא הצליח לירות עוד, ככל הנראה עקב מעצור בנשק.

המחבל התקדם כ-200 מטרים והסתתר בשיחים שמאחורי תחנת האוטובוס באזור. אזרחים שניהלו מרדף אחריו ניסו לאתר אותו, כשלפתע הוא הגיח מהשיחים ופתח בירי נוסף, שפגע בלפחות אדם נוסף, שנפצע ברגלו ונאלץ להסתתר מאחורי רכב חונה.

בין לבין, נהגת שחנתה את רכבה מתחת לשיחים בהם הסתתר המחבל, רצה לרכב והוציאה תינוקת מהמושב האחורי, וברחה מהזירה. אחרי הירי מהשיחים, המחבל עלה לכיוון הכביש שמעל, ורץ כמה עשרות מטרים, עד שקצין מג"ב הבחין בו - ונטרל אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully