וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע במעלה אדומים: 6 בני אדם נפצעו מירי סמוך לקניון, שניים במצב קשה

6 בני אדם נפצעו מירי המחבל, בן 20 שעבד במתנ"ס ביישוב. קצין מג"ב שהיה בחופשה שמע את המתרחש - וירה במחבל: "הוא ירה לעברי, היה במרחק 20 מטר ממני". הנפגעים, בהם אחד בן 14, נמצאים בהכרה מלאה ופונו לבתי החולים בירושלים. "הוא הסתובב פה, אנשים הכירו אותו"

בווידאו: חשד לאירוע ירי סמוך לקניון מעלה אדומים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, פסגת המעודכנים, מתניה רייכמן/TPS

שישה בני אדם נפגעו היום (שלישי) בדרגות פציעה שונות בכיכר יהלום שבסמוך לקניון מעלה אדומים, בפיגוע ירי. המפגע נוטרל בזירה על ידי קצין משמר הגבול שהיה בדרכו למספרה באזור, שלא במסגרת תפקידו.

במשטרה מסרו כי המחבל, מוהנד אל-מזארעה, צעיר בן 20 מהעיירה הפלסטינית אל-עזריה, פתח בירי לעבר הקצין, ש"חתר למגע" ונטרל אותו. אל-מזארעה עבר את כל האישורים הנדרשים, והיה לו היתר כניסה לישראל. הוא החל לעבוד כעובד ניקיון במתנ"ס שבעיר לפני כשבועיים, שם גם עבד אביו.

מצבם של שניים מהפצועים, אחד מהם גבר כבן 41 - מוגדר קשה, ומצבם של הארבעה הנוספים, גברים בני 28, 29 ו-37 ונער בן 14 - מוגדר בינוני. כלל הפצועים פונו לבתי החולים בהכרה מלאה. בנוסף אליהם, לפחות חמישה נפגעי חרדה פונו גם הם לבתי החולים. לאחר שנודע לו על הפיגוע, מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי הגיע לזירה, כשלצדו מפקד מג"ב ניצב בריק יצחק, והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.

תיעוד הפיגוע במעלה אדומים, 1 באוגוסט 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הפיגוע במעלה אדומים | דקה אחר דקה

תחילה, המחבל נכנס למסעדת "בורגרס בר" בכיכר יהלום, שם ירה בגבר עם חזות דתית, שעמד עם ילדיו בסמוך לקופה. הגבר נפל על הרצפה, וסימן לילדים שלו לברוח מהמקום. בשלב זה, אדם שעמד מחוץ לחנות תפס כיסא וניסה לפגוע במחבל שנמלט מהמסעדה לאחר שלא הצליח לירות עוד, ככל הנראה עקב מעצור בנשק.

המחבל התקדם כ-200 מטרים והסתתר בשיחים שמאחורי תחנת האוטובוס באזור. אזרחים שניהלו מרדף אחריו ניסו לאתר אותו, כשלפתע הוא הגיח מהשיחים ופתח בירי נוסף, שפגע בלפחות אדם נוסף, שנפצע ברגלו ונאלץ להסתתר מאחורי רכב חונה.

בין לבין, נהגת שחנתה את רכבה מתחת לשיחים בהם הסתתר המחבל, רצה לרכב והוציאה תינוקת מהמושב האחורי, וברחה מהזירה. אחרי הירי מהשיחים, המחבל עלה לכיוון הכביש שמעל, ורץ כמה עשרות מטרים, עד שקצין מג"ב הבחין בו - ונטרל אותו.

עוד בוואלה!

חשד לניסיון פיגוע בשומרון: נהג רכב פלסטיני פרץ מחסום, אין נפגעים

לכתבה המלאה
המפכ"ל רב-ניצב יעקב שבתאי בזירת הפיגוע/פלאש 90, חיים גולדברג

בזמן הפיגוע, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי קיימו הערכת מצב בפיקוד מרכז - שנקבעה מראש.

חובשים ופראמדיקים של מד"א הוזעקו למקום והעניקו לחמשת הפצועים טיפול רפואי ראשוני, ופינו אותם לבתי החולים שערי צדק והדסה הר הצופים. הדיווח במד"א התקבל בשעה 15:39.

ממלא מקום ראש העיר מעלה אדומים גיא יפרח הודה לכוחות הביטחון ולקצין שנטרל את המחבל, וביקש מתושבי העיר ומהציבור הרחב שלא להגיע למקום עד לסיום האירוע. אחרי הפיגוע, בעיריית מעלה אדומים הוחלט לאסור כניסת פועלים פלסטינים ל-24 שעות.

מאוחר יותר, תנועת הפת"ח וחמאס בירכו על הפיגוע, וטענו כי הוא מגיע בתגובה לעלייתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להר הבית בשבוע שעבר.

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי בזירת פיגוע ירי ליד קניון, מעלה אדומים, 1 באוגוסט 2023. חיים גולדברג, פלאש 90
מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי בזירת הפיגוע/פלאש 90, חיים גולדברג

עוד קודם לכן, קצין מג"ב שנטרל את המחבל שוחח עם המפכ"ל שבתאי, ופירט בפניו את השתלשלות האירועים: "הגעתי למספרה, ואז שמעתי צעקות וירי. ראיתי אנשים מתחילים לרוץ - משהו שלא כל כך אופייני פה. יצאתי מהמספרה, הוצאתי אקדח. לקח לי משהו כמו 60-50 שניות, יצאתי מהצומת, הסתכלתי שמאלה וימינה, ראיתי בחור שלובש אפוד זוהר מחזיק אקדח ביד. לא הייתי בטוח עדיין שזה המחבל, צעקתי לו לעצור, הוא לא עצר, והתחיל לירות לכיווני. ברגע שפתח בירי, הבנתי שזה המחבל".

שבתאי הודה לקצין ושיבח את עבודתו. לדברי המפכ"ל, "החתירה למגע והסיכון - זה מה שאנחנו מחנכים". מפקד מג"ב ניצב יצחק שיבח גם הוא את הקצין, ואמר לו: "פעלת בצורה הראויה ביותר לקצין במשמר הגבול, זה בדיוק מה שאנחנו מצפים מהלוחמים והקצינים שלנו. בפעילותך ובנחישות שבה חתרת למגע הצלת חיי אדם".

מאוחר יותר, גם השר בן גביר שוחח עם הקצין שנטרל את המחבל ואמר לו: "אתה גיבור, הצלת פה הרבה מאוד אנשים".

ספיר, שמתגוררת בסמוך לזירה בה אירע הירי, סיפרה כי כשהגיעה היום לביתה, שמעה קול ירי. "עליתי לבית ונתקלתי בלובי בילד מבוהל שנפצע כנראה בפיגוע - והתחבא שם", אמרה. רביד, שעובד קרוב לזירת הפיגוע, הוסיף: "עמדתי במטבח ולפנינו בדלפק עמד גבר שקיבל שרות. פתאום המחבל מגיע, נעמד בכניסה והחל לירות עלינו. התחבאתי, אבל מי שעמד מולנו נפצע. לפני שהוא ירה, הוא הסתובב פה. אנשים הכירו אותו".

משה תורג'מן, ספר סמוך לזירת הפיגוע, סיפר שהוא עבר ממש ליד המחבל במהלך ההימלטות. "הוא ירה בי, הצליח לפגוע לי ביד. יצאנו בנס", העיד.

אדם נוסף, שהיה לצדו של אחד הפצועים, סיפר שהיה עם אשתו כששמע יריות. "אין לי נשק אבל ידעתי שאם הוא מגיע לפה יקרה פה טבח כי היו פה הרבה אנשים", העיד. "הגענו לחניה והוא כנראה נבהל שרודפים אחריו והסתתר, ואז התחיל לירות עלינו".

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי ולוחם מג"ב שנטרל את המחבל בפיגוע הירי במעלה אדומים/דוברות המשטרה

החובשים של מד"א דוד תורג'מן ושבתאי אהרון סיפרו: "כשהגענו לזירה ראינו שני גברים בני 29 ו-27 בהכרה מלאה ועם פצעי ירי בגפיים. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני שכלל עצירת דימומים וחבישות והם פונו במצב בינוני ויציב לבתי החולים בירושלים. תוך כדי הטיפול הרפואי, קיבלנו דיווחים נוספים על עוד מספר פצועים שנמצאים בתוך המרכז המסחרי. כוחות נוספים של מד"א שהגיעו למקום העניקו טיפול רפואי ל-4 פצועים נוספים במצב קשה, בינוני וקל".

פראמדיק מד"א אורן בריל, שפינה את הפצוע קשה לבית החולים סיפר: "אזרחים קראו לנו להיכנס למסעדה שבתוכה גבר בן 41 כשהוא בהכרה וסובל מפצע ירי בפלג גופו העליון. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל עצירת דימומים וטיפול תרופתי ופינינו אותו במהירות לבית החולים כשמצבו קשה".

פראמדיקית מד"א מרים שרביט ציינה כי הפצוע בו טיפלה, הגבר בן ה-29, סיפר שישב עם אשתו וביתו בת ה-5 במסעדה כשלפתע שמעו קולות ירי. "הוא החביא את אשתו והילדה בשירותים ויצא החוצה על מנת לחתור למגע עם המחבל. כשיצא מחוץ לבניין הוא נפגע מירי", סיפרה.

פיגוע ליד קניון מעלה אדומים. סטודיו וואלה!, מערכת וואלה!
פיגוע ליד קניון מעלה אדומים/מערכת וואלה!, סטודיו וואלה!

מבית החולים שערי צדק נמסר כי ליחידת הטראומה בבית החולים הגיעו שני פצועים קשה מפיגוע הירי, אחד מהם מורדם מונשם, והשני סובל מפציעות בבטן, אם כי מצבו יציב ולא נשקפת סכנה לחייו. בנוסף, לבית החולים פונה פצוע אחד קל.

במרכז הרפואי הדסה הר צופים מסרו כי ליחידת הטראומה בבית החולים פונו שלושה פצועים מהפיגוע - כולם נמצאים בהכרה מלאה ונבדקים כעת. בין הפצועים: נער בן 14, צעיר בן 25 וגבר בשנות ה-30 לחייו.

לאור הפיגוע במעלה אדומים עמותת נט"ל מתגברת את קו הסיוע. 1-800-363-363 או באתר האינטרנט של העמותה. הקו מעניק סיוע נפשי לכל מי שחש לחץ, חרדה וזקוק לתמיכה וסיוע נפשי בעקבות הפיגוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully