וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד מחוז תל אביב הנכנס: "צריך שהמחאה תהיה שקטה, קבוצות מיליטנטיות תקפו שוטרים"

עודכן לאחרונה: 1.8.2023 / 15:25

ניצב עמר האשים מפגינים בעלייה במקרי האלימות בהפגנות נגד המהפכה המשפטית: "יש קבוצות קטנות שיוצרות את הכאוס האלים". המפכ"ל: "לאחרונה היו יותר אירועי אלימות, שדרשו שימוש בכוח רב". בן גביר: "דין קפלן כדין החרדים". במקביל, 4 מפגינים שמחו מול תחנת המשטרה נעצרו

בווידאו: טקס החלפת פיקוד מחוז דרום במשטרת ישראל במעמד המפכ"ל והשר איתמר בן גביר/יניר יגנה

מפקד מחוז תל אביב הנכנס, ניצב פרץ עמר, התייחס היום (שלישי) להפגנות נגד המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה ואמר כי "היו קבוצות מילטנטיות שתקפו את השוטרים. מה שצריך להיות זה מחאה שקטה, נכווין ונעזור להם". את הדברים אמר אחרי טקס החילוף שלו כמפקד מחוז דרום במשטרה.

"לכל מחאה יש שני צדדים, זה שרוצה למחות וזה שרוצה את חופש התנועה והעיסוק. אאפשר למפגינים למחות ואעזור להם לקיים את המחאה", הוסיף. "אבל יש קבוצות קטנות שיוצרות את הכאוס האלים, הם יורדים לאיילון וזורקים אבנים על שוטרים. אנחנו מדינה שלא צריך להיות בה כאוס".

מפקד מחוז דרום, פרץ עמר. דוברות משטרת ישראל
"קבוצות קטנות יוצרות כאוס". פרץ עמר/דוברות משטרת ישראל

"המדיניות היא לאפשר את המחאה באופן מלא ולאפשר במקביל את המשך החיים. ההפגנות האחרונות הוכיחו שזה לא צריך להיגמר בחיכוך לא טוב", אמר והתייחס לתיעודים על אלימות שוטרים. "צר לי על התמונות. השוטרים עובדים כל שבת, בחום אימים ובתנאים בלתי נסבלים והם לא מצייצים".

גם המפכ"ל קובי שבתאי התייחס לנושא ונשאל על הטענות לאלימות המשטרה בהפגנות: "לאחרונה היו יותר אירועי אלימות בשטח, שדרשו שימוש בכוח רב יותר". "ב-30 שבועות של מחאות אנחנו פועלים עם רגישות. ברגע שעלה רף האלימות, אנחנו פועלים לפי דין", הוסיף. "אם מישהו חרג מהנורמות המקובלות נחקור את זה. אנחנו לא מעל החוק. אולם, לא יעלה על הדעת שאנשים רואים פריים נקודתי ולא את התיעוד המלא".

"אני רוצה להרגיע את התל אביבים, המדיניות שלנו לא השתנתה", הבהיר שבתאי. "אנחנו נמשיך לשמור על הדמוקרטיה בישראל". השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר באירוע כי "המדיניות היא אותה מדיניות. דין קפלן כדין החרדים, אני שמח שהמפכ"ל מאמץ את השיטה הזאת".

עוד בוואלה!

גורמים בליכוד מודים: נתניהו מנסה לייצר "הרתעה" בבג"ץ

לכתבה המלאה
אמיתי ברילאנט ולשמאלו מפקד יס"מ תל אביב יאיר חנונה. נדב גורן, אתר רשמי
"נחקור חריגה מהנורמות". אלימות נגד מפגין/אתר רשמי, נדב גורן

בד בבד, משה רדמן, אחד ממובילי המחאה, נחקר במשטרה. על פי עורך דינו, הוא חשוד ב"שימוש פוחז באש" בשל נשיאת אבוקה, שלטענתו בכלל לקח ממפגין שהחזיק בה בצורה לא בטיחותית. עשרות מפגינים מחו מול תחנת המשטרה "סלמה" שבתל אביב על חקירתו, ארבעה מהם נעצרו, בהם אחד ממובילי צעדת המחאה לירושלים ושלושה נוספים שחשודים ב"רעש בלתי סביר" שלטענת המשטרה חצה את המותר בחוק.

המפגינים תמכו גם באמיתי עבודי בן ה-18, הצעיר שהוכה בהפגנה על ידי שוטרים, שהגיע לחנת המשטרה בפעם השלישית, הפעם לצורך השלמת חקירה. על פי המשטרה, שוטר נזקק לטיפול רפואי בשל פציעה בידו, שנגרמה ממפגין שעצר.

מובילי המחאה יצאו נגד דבריו של מפקד המחוז: "אמירות מצערות שממשיכות את הקמפיין של דובר המשטרה והעבריין המורשע בן גביר שנועדו לעשות דה-לגיטימציה למחאה. המחאה לא צריכה ולא תהיה שקטה. המחאה תמשיך להיות רועשת, משבשת ומשפיעה - כל זאת כדי למנוע את הפיכת ישראל לדיקטטורה. מחקרים מהעולם מוכיחים שזאת הדרך למנוע הפיכה משטרית, במחאה לא אלימה - אך גם לא מנומסת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully