וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בליכוד מודים: נתניהו מנסה לייצר "הרתעה" בבג"ץ

עודכן לאחרונה: 1.8.2023 / 12:38

במפלגה מעריכים כי המסרים המאיימים של ראש הממשלה נועדו לגרום לשופטים להרגיש "לא בנוח" עם פסילת ביטול עילת הסבירות ולהטיל עליהם את האחריות למשבר חוקתי. אולם, לדבריהם הממשלה תציית לכל פסק דין. ח"כ גוטליב: "לא אכבד התערבות בחוקי יסוד"

נתניהו: ננסה להגיע להסכמות עד המשך החגיגה עד נובמבר/וידאו (עולה לשרת): איתי בית און/ לע"מ, סאונד: יחזקאל קנדיל /לע"מ

גורמים בליכוד מודים היום (שלישי) כי המסרים המאיימים של ראש הממשלה בנימין נתניהו והליכוד כלפי בית המשפט ונגד ההתערבות בחוקי יסוד נועדו לייצר "הרתעה" מול השופטים בבואם לדון בעתירה לגבי ביטול עילת הסבירות ולהטיל עליהם את האחריות למשבר חוקתי אם יפסלו את החוק.

אולם, הגורמים מעריכים כי למרות סירובו של נתניהו להתחייב כי יציית לפסיקת בג"ץ והמסרים המאיימים של המפלגה בעניין, הממשלה צפויה לכבד כל הכרעה. "אם נתניהו יתחייב מלכתחילה לכבד כל פסיקה של בג"ץ, הוא חושש שיהיה לשופטים קל יותר לפסול את החוק. לכן הוא סבור שעדיף להשאיר לעצמו מרחב תמרון כדי שבג"ץ לא ירגיש בנוח מדי עם פסילת החוק", אמר גורם במפלגה.

רה"מ בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה, 17 ביולי 2023. מארק ישראל סלם, עיבוד תמונה
"מנסה לייצר 'הרתעה'". נתניהו/עיבוד תמונה, מארק ישראל סלם

בד בבד, חברת הכנסת טלי גוטליב מהליכוד קראה שלא לכבד את פסיקת בג"ץ, אם זה יפסול את ביטול עילת הסבירות. "אין לבג"ץ שום סמכות להתערב בחוקי יסוד. צר לי לאכזב אתכם שופטי בג"ץ, אתם ממש לא מעל החוק. פסק דין משולל סמכות הוא בטל מעיקרו", כתבה. "לכן, לא אכבד התערבות בחוקי יסוד".

הלילה, נתניהו סירב פעם נוספת להתחייב בריאיון לכלי תקשורת בארצות הברית כי יכבד את פסיקת בג"ץ. הפעם, הוא התחמק בריאיון לרשת NBC כשנשאל על האפשרות שהעליון יחליט לפסול את החקיקה שהוציאה לדרך את המהפכה המשפטית: "מקווה שזה לא יקרה", ענה.

עוד בוואלה!

בעקבות ההתנהלות בהפגנות: בנותיו של המפכ"ל לשעבר דורשות להסיר את שמו מבניין המשטרה

לכתבה המלאה
טלי גוטליב. ללא, פלאש 90
"אתם לא מעל החוק". ח"כ גוטליב/פלאש 90, ללא

אתמול הודיע בית המשפט העליון כי ידון בחוק ביטול עילת הסבירות, לראשונה בהרכב מלא של 15 שופטים. הדיון יערך בעוד כחודש וחצי, ב-12 בספטמבר ובראשו תעמוד הנשיאה אסתר חיות. שעות אחרי הודעת העליון, בליכוד שלחו מסר מאיים לבג"ץ. "אי כיבוד חוק יסוד פירושו פגיעה קשה בדמוקרטיה". ההודעה זכתה למתקפה קשה מהאופוזיציה, שטענה להתנהלות בריונית ומאיימת. "רמז ברור ואלים, אתם על הכוונת שלנו", אמר יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד.

בכיר המחנה הממלכתי, גדעון סער, כתב כי "האיומים הבוטים והגלויים של נתניהו ואנשיו על בית המשפט העליון, שמתיימרים להורות לו כיצד עליו לפסוק בעניין שתלוי ועומד בפניו, הם שלב נוסף בניסיון להפיכת ישראל למדינת מאפייה".

גם יו"ר העבודה מרב מיכאלי תקפה את הליכוד: "כמו חבורה של עבריינים במאפייה, הוציאו הודעה אנונימית, ללא חתימת חברי הכנסת, ומנסים להלך אימים על שופטות ושופטי בג"ץ ולהפחיד אותם לפני הדיון בעתירות נגד חוקי ההפיכה המשטרית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully