וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו שוב מסרב להתחייב שיכבד את פסיקת בג"ץ אם יפסול את ביטול עילת הסבירות

עודכן לאחרונה: 1.8.2023 / 8:31

ראש הממשלה ממשיך בבליץ הראיונות בארצות הברית, והפעם חזר להתחמק כשנשאל אם הממשלה תציית לעליון במקרה שיפסול את החקיקה שהוציאה לדרך את המהפכה המשפטית: "מקווה שזה לא יקרה". בג"ץ ידון בעתירה בהרכב היסטורי ומלא של 15 שופטים, בליכוד שלחו איום מרומז

נתניהו: ננסה להגיע להסכמות עד המשך החגיגה עד נובמבר/וידאו (עולה לשרת): איתי בית און/ לע"מ, סאונד: יחזקאל קנדיל /לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוב סירב להתחייב הלילה (שלישי) כי יכבד את פסיקת בג"ץ, במקרה שיחליט לפסול את חוק ביטול עילת הסבירות. נתניהו ממשיך בבליץ הראיונות שלו לתקשורת בארצות הברית, והפעם התחמק בריאיון לרשת NBC, כשנשאל על האפשרות שהעליון יחליט לפסול את החקיקה שהוציאה לדרך את המהפכה המשפטית: "מקווה שזה לא יקרה", ענה.

אתמול הודיע בית המשפט העליון כי ידון בחוק ביטול עילת הסבירות, לראשונה בהרכב מלא של 15 שופטים. הדיון יערך בעוד כחודש וחצי, ב-12 בספטמבר ובראשו תעמוד הנשיאה אסתר חיות. שעות אחרי הודעת העליון, בליכוד שלחו מסר מאיים לבג"ץ. "אי כיבוד חוק יסוד פירושו פגיעה קשה בדמוקרטיה". ההודעה זכתה למתקפה קשה מהאופוזיציה, שטענה להתנהלות בריונית ומאיימת. "רמז ברור ואלים, אתם על הכוונת שלנו", אמר יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד.

הריאיון המלא

רה"מ בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה, 30 ביולי 2023. מארק ישראל סלם, אתר רשמי
רומז לבאות? נתניהו/אתר רשמי, מארק ישראל סלם

כשנשאל נתניהו לגבי ציות לבג"ץ בנושא ביטול עילת הסבירות, הוא ענה תשובות דומות בראיונות שערך לתקשורת האמריקנית בימים האחרונים. בשיחה עם וולף בליצר ב-CNN אמר נתניהו: "הדבר שעליו אתה מדבר הוא מצב פוטנציאלי שבמונחים אמריקניים שווה ערך לכך שבית המשפט העליון היה לוקח תיקון לחוקה ואומר עליו שהוא לא חוקתי". לדברי נתניהו: "זה סוג הסחרור שאתה מדבר עליו, ואני מקווה שלא נגיע לכך". באשר ליחסים בין ישראל לארצות הברית, ולהשפעה האפשרית של החוק לצמצום עילת הסבירות על הקשר בין המדינות, נתניהו אמר לבליצר שהיחסים בין ממשלתו לבית הלבן איתנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully