וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליכוד במסר מאיים לבג"ץ: בית המשפט צריך לכבד את חוקי היסוד - זה הבסיס לדמוקרטיה

עודכן לאחרונה: 31.7.2023 / 21:47

אחרי ההחלטה לדון בביטול עילת הסבירות בהרכב מלא, במפלגת השלטון השוו בין כיבוד פסיקות בית המשפט לכך שבג"ץ מעולם לא פסל חוק יסוד: "שני יסודות שמהווים את הבסיס של שלטון החוק בישראל ושל האיזון בין הרשויות בכל דמוקרטיה"

נהג תועד דורס מפגין במחאה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב, 29 ביולי 2023/ללא

שעות אחרי הודעת בית המשפט העליון לפיו הדיון בעיניין ביטול עילת הסבירות יתקיים בהרכב מלא של 15 שופטים, בליכוד מגיבים הערב (שני) ושולחים מסר מאיים לבג"ץ. "אי כיבוד חוק יסוד פירושו פגיעה קשה בדמוקרטיה", מסרו.

"ממשלות ישראל הקפידו תמיד לכבד את החוק ואת פסיקת בית המשפט, ובית המשפט תמיד הקפיד לכבד את חוקי היסוד", נמסר בהודעת המפלגה. "שני יסודות אלו מהווים את הבסיס של שלטון החוק בישראל ושל האיזון בין הרשויות בכל דמוקרטיה. כל סטיה מאחד מעקרונות אלה תפגע פגיעה קשה בדמוקרטיה הישראלית, שזקוקה דווקא בימים אלה לרגיעה, להידברות ולאחריות".

הדיון יערך בעוד כחודש וחצי, ב-12 בספטמבר ובראשו תעמוד הנשיאה אסתר חיות. בהודעה שיצאה מטעם הנהלת בתי המשפט מוקדם יותר היום נכתב כי כל 15 שופטי העליון ידונו בעתירת החוק - שאושר לפני כשבוע בכנסת.

אסתר חיות, קיבוץ לוחמי הגטאות. שלומי גבאי
תעמוד בראשות הדיון. חיות/שלומי גבאי

מדובר בהחלטה שהתקבלה על ידי הנשיאה אסתר חיות שצפויה לפרוש באוקטובר. יש לחיות שלושה חודשים להצטרף לכתיבת פסק הדין - שצפוי להיות האחרון שלה. ההחלטה לשבץ הרכב מלא לדיון מגיעה בשל העובדה כי מדובר בביטול עילה שבג"ץ עצמו עושה בה שימוש.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לפני כמה ימים בריאיון לרשת CNN כי הוא מסרב להתחייב לציית להוראת בג"ץ אם יפסול את החוק לביטול עילת הסבירות. בליכוד הצטרפו לדברים ואמרו כי בג"ץ מעולם לא פסל חוק יסוד.

בעקבות הודעת הליכוד התנועה לאיכות השלטון פונה ליועצת המשפטית לממשלה בדרישה לפתוח בחקירה פלילית כנגד שר המשפטים, יריב לוין, שעל פי הפרסומים עומד מאחורי הודעת האיומים נגד שופטי בג"ץ שפורסמה הערב בכלי התקשורת. "זו איננה הפעם הראשונה שהשר לוין מאיים על שופטי בג"ץ", אמר יו"ר התנועה לאיכות השלטון, עו"ד ד"ר אליעד שרגא. "הוא עשה זאת ערב הדיון בבג"ץ דרעי במסיבת העיתונאים הידועה לשמצה בה הוא הציג את תכנית ארבעת השלבים שלו לריסוק הדמוקרטיה הישראלית והפיכתה של מדינת ישראל לדיקטטורה. על היועצת המשפטית להיכנס לאירוע ולפתוח נגד השר לוין בחקירה פלילית לאלתר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully