וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לא מתחייב לכבד את פסיקת בג"ץ אם יפסול את ביטול עילת הסבירות

עודכן לאחרונה: 28.7.2023 / 7:43

רה"מ ממשיך להתראיין לתקשורת בארה"ב, והפעם סירב להשיב כשנשאל בריאיון ב-CNN מה יעשה במקרה שהעליון יחליט להתערב בחוק שחוקק השבוע: "זה מצב שאם היה קורה בארצות הברית היה שווה ערך לתיקון חוקה". בראיון נוסף הצהיר שלא יפטר את היועמ"שית, והעריך שדרעי ישוב לממשלה

נתניהו: ננסה להגיע להסכמות עד המשך החגיגה עד נובמבר/וידאו (עולה לשרת): איתי בית און/ לע"מ, סאונד: יחזקאל קנדיל /לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו לא מתחייב לכבד את פסיקת בג"ץ אם יחליט לפסול את ביטול עילת הסבירות. נתניהו סירב להשיב כשנשאל על כך בריאיון הלילה (שישי) ב-CNN. "מקווה שלא נגיע למצב הזה", אמר.

בשיחה עם וולף בליצר אמר נתניהו בהתייחס לשאלה מה יעשה במקרה שבג"ץ יפסול את החוק: "הדבר שעליו אתה מדבר הוא מצב פוטנציאלי שבמונחים אמריקניים שווה ערך לכך שבית המשפט העליון היה לוקח תיקון לחוקה ואומר עליו שהוא לא חוקתי". לדברי נתניהו: "זה סוג הסחרור שאתה מדבר עליו, ואני מקווה שלא נגיע לכך". באשר ליחסים בין ישראל לארצות הברית, ולהשפעה האפשרית של החוק לצמצום עילת הסבירות על הקשר בין המדינות, נתניהו אמר לבליצר שהיחסים בין ממשלתו לבית הלבן איתנים.

הצהרת ראש הממשלה, בנימין נתניהו,  בתגובה להעברת החוק לביטול עילת הסבירות.. לע"מ, צילום מסך
עילת הסבירות היא "רק תיקון קטן". בנימין נתניהו/צילום מסך, לע"מ

בראיון נוסף שפורסם הערב עם נתניהו לרשת NPR אמר נתניהו כי לא מתכוון לפטר את היועמ"שית בהרב מיארה.

ביחס להחזרת אריה דרעי לשולחן הממשלה השיב נתניהו: "זה תלוי כמובן בחקיקה, נצטרך לראות, אבל אם היא תאושר, אני צופה שזה יקרה". נתניהו גם הכחיש שצמצום עילת הסבירות ישפיע על משפטו שלו. "זה מוטעה לחלוטין. אין קשר בין הרפורמה המשפטית, שהיא רחבה ביותר, למשפט שלי", אמר נתניהו. הוא שלל גם את הטענה שלחקיקה יש השפעה ביטחונית על ישראל ואמר כי "ישראל חזקה מאוד, אין פגיעה ממשית ביכולת שלנו להיענות לצרכים הביטחוניים שלנו".

לדברי נתניהו, כעת, אחרי שעבר התיקון לחוק השפיטה, הוא מעריך שאפשר יהיה להגיע להסכמה כלשהי עם האופוזיציה. "אני מוכן לכך", אמר רה"מ, "אני חושב שאנחנו צריכים לשבת, יש לנו שלושה חודשים כדי לעבוד על הרפורמה המשפטית כולה, ולמצוא את דרך האמצע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
יו"ר ש"ס, אריה דרעי, מגיע לכינוס ראשי המפלגות,הכנסת, ירושלים. 14 ביוני 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
מעריך שהוא יחזור, אריה דרעי/פלאש 90, יונתן זינדל

מוקדם יותר העניק נתניהו ראיון לרשת ABC שבו אמר הוא אמר כי חקיקת ביטול עילת הסבירות היא רק "תיקון קטן" וכי אינה פוגעת האיזון בין שלוש הרשויות בישראל. בריאיון ציין נתניהו כי הטענה שהחוק פוגע בדמוקרטיה היא "מגוחכת", והוסיף כי התקדם עם החקיקה בקצב איטי ביותר כיוון שהקשיב לדאגות האמיתיות של אנשים שחששו מהחקיקה.

בריאיון, שיתף נתניהו כי בשיחתו בשבוע שעבר עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, הזמין אותו הנשיא לבית הלבן. "אני חושב שבספטמבר, אנחנו נקבע תאריך", אמר. בתגובה לדבריו, בבית הלבן טענו כי במהלך שיחת טלפון שביצעו בשבוע שעבר השניים "הסכימו להיפגש בארצות הברית בהמשך השנה", ולגבי מועד הפגישה הוסיפו: "צוותים משני הצדדים ידונו בפרטים ויראו מה אפשרי. בשלב זה אין לנו על מה לעדכן".

הפגנות נגד הרפורמה המשפטית 27 ביולי 2023. ראובן קסטרו
"הצהרה שצריכה להדיר שינה מעינינו". הפגנה נגד המהפכה המשפטית, 27 ביולי 2023/ראובן קסטרו

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ מסר בתגובה לריאיונותיו של נתניהו: ""במדינה דמוקרטית ראש ממשלה מכבד ופועל על פי פסקי דין, לא משנה עד כמה הוא לא מסכים איתם. אין מקום לפרשנות ולשטחים אפורים - חד וחלק. אם נתניהו, כמו כל נבחר ציבור, לא ימלא אחר פסיקת בית המשפט, הוא יבצע הפיכה משטרית שתשנה את אופי המשטר בישראל, דבר שישלול את הלגיטימציה שלו לכהן בתפקידו".

מארגני המחאה נגד המהפכה המשפטית הגיבו לראיון ב-CNN ואמרו כי "גם לנתניהו ברור שמדובר בחוק דיקטטורי, לא חוקתי ומושחת שדגל שחור מתנוסס מעליו. אם אכן יפר את פסיקת בג"ץ, הוא יגלה מולו קיר ברזל של כל ראשי המערכות ומיליונים מאחוריהם. נתניהו - לא תהיה פוטין הישראלי".

ממחאת הסטודנטים נמסר: "ראש הממשלה עולה לגוף תקשורת בינלאומי ואומר את מה שאין לו אומץ להגיד בעברית: שלא מעניין אותו החוק, אם הוא לא שולט בו. הצהרה שצריכה להדיר שינה מעינינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully