וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשי מילואים מממשים את האיומים: "מרגיש נבגד על ידי הממשלה"

עודכן לאחרונה: 26.7.2023 / 20:25

לאחר ביטול עילת הסבירות, יותר מתנדבים מודיעים למפקדיהם שלא יתייצבו לשירות במחאה נגד המהפכה המשפטית. "לא רוצה להיות חלק מצבא שהמפקד העליון שלו הוא דיקטטור", אמר אחד מהם. בתוך כך, מובילי מחאת המילואימניקים התריעו מהמשך המאבק נגד החקיקה: "ישראל תיקלע לכאוס"

מפגינים נגד ביטול עילת הסבירות, צומת קפלן, תל אביב. 24 ביולי 2023/מערכת וואלה!

אנשי המילואים שהודיעו שיפסיקו את התנדבותם אם תאושר ההצעה לביטול עילת הסבירות, ממשים בימים אלה את האיומים, והודיעו למפקדיהם שיפסיקו להתייצב. פלג, שמשרת ביחידה של תותחנים, אמר היום (רביעי) בשיחה עם וואלה: "היום הודעתי סופית שלא אתייצב למילואים, אני מרגיש נבגד על ידי הממשלה".

"נחצה פה גבול, זרקו את כל מה שנבנה במדינה", המשיך פלג. "אם תפרוץ מלחמה אני אגיע, אבל למילואים לא אתייצב. חבל שהממשלה הזאת מפלגת וקוראת לנו אנרכיסטים. נתנו את כל כולנו למדינה ולא מגיע לנו שידברו אלינו ככה". גם א', מפקד קבוצה במערך הגיבושים של סיירת צנחנים, גם הודיע למפקדיו כי לא יתייצב למילואים, בעקבות אישור החוק. "מבחינתי זאת הפרת הסכם וחוסר משילות, והדבר פוגע בביטחון המדינה", אמר. "הודעתי למפקד שלי שאני לא מתכוון להתנדב יותר למילואים עד להודעה חדשה".

בסיס חיל האוויר "חצרים" בזמן ביקור הרמטכ"ל אביב כוכבי. דצמבר 2022. ראובן קסטרו
קציני חיל אוויר. ארכיון/ראובן קסטרו

לדברי קורל, שמשרתת במערך ההגנה האווירית, סירוב להתייצב למילואים זו דרכה לשמור על ישראל דמוקרטית. "ביום שני בערב הודעתי למפקדת האישית שלי שאני מבקשת להפסיק להגיע למילואים", סיפרה. "יש לי מחיוביות למדינה ועליי לעשות כל מה שאני יכולה לשמור עליה דמוקרטית. החוק עבר וזו רק התחלה, חוקים נוספים יגיעו ויפגעו בדמוקרטיה זה מצב שקשה לי לשרת בו". קורל הוסיפה: "יהיה קשה לשרת מדינה שאינה דמוקרטית. לכל אחד ואחת מהאזרחים והאזרחיות במדינה יש אחריות לדמותה של המדינה שלו".

"הודעתי ביחידה בלב כבד שאני לא מתייצב יותר להתנדבות במילואים במצב האבסורדי שנוצר", אמר לוואלה אביעד מעוז תושב גבעת אלה בעמק יזרעאל, רב סמל מתקדם במערך החימוש של כיפת ברזל. "לא מוכן לשרת יותר בצבא שהמפקד העליון שלו הוא ראש ממשלה נאשם בפלילים שכל מה שמעניין אותו זה איך הוא לברוח מהמשפט וכך הביא אותנו לפתחה של מלחמת אחים. אנחנו פסע מזה ואני לא רוצה להיות חלק מזה, אני לא רוצה להיות חלק מצבא שהמפקד העליון שלו הוא דיקטטור".

בתוך כך, 1,300 יוצאי יחידת המ"מ (המבצעים המיוחדים), קצינים ולוחמים במיל', ואנשי הסייבר ההתקפי חתמו על מכתב שמתריע על המשך המאבק בחקיקת המהפכה המשפטית. "‏מהרגע הראשון ידענו שהמאבק יהיה קשה וארוך", כתבו אנשי המילואים. "היום ברור לחלוטין שהממשלה הנוכחית, בראשות הרודן החולה, איבדה כל לגיטימציה למשול, לשלוח לוחמים לקרב, או לשלוח אותנו למבצעים".

עוד בוואלה!

בעקבות מחאת אנשי המילואים: ועדת החוץ והביטחון תתכנס לדיון חסוי עם גלנט

לכתבה המלאה
אביעד מעוז, מילואמיניק שהפסיק להתנדב 26 ביולי 2023. באדיבות המצולמים
"לא רוצה להיות חלק מצבא שהמפקד העליון שלו הוא דיקטטור". אביעד מעוז/באדיבות המצולמים

עוד כתבו הלוחמים: "ממשלת ההפיכה מהווה איום קיומי על ישראל, והיא גם בהחלט עלולה בקרוב ליזום מבצע צבאי למטרות פוליטיות. ריפוי החברה הישראלית יוכל להתחיל רק עם נפילת ממשלת ההפיכה, וכינונה של ממשלה חדשה - ממלכתית, אחראית ושוחרת דמוקרטיה - לא משנה מאיזה צד של המפה היא".

"לפיכך, יעד המחאה העיקרי הוא לגרום להשבתת המדינה באופן מתמשך, עד לנפילת ממשלת ההפיכה. הכול באמצעים חוקיים ובלתי אלימים. זה יהיה קשה וארוך, אבל לגמרי אפשרי", הוסיפו הלוחמים במכתב. "בחודשים הבאים ישראל תיקלע בעל כורחנו לכאוס שלא היה כמותו, בגלל ההפיכה. אין להיבהל מזה, אין לפחד מזה. מבעד לכאוס הזה מחכה הפתרון. רודנים תמיד נראים אינסופיים ובלתי-מנוצחים, עד שבשניה אחת פתאום קורס מגדל הקלפים".

החתומים מתחו ביקורת על הפוליטיקאים וצמרת צה"ל: "מילים חלולות על אחדות ולכידות לא ישנו את זה. גם לא מבצעים צבאיים יזומים על ידי ממשלה לא לגיטימית. ישראל משוועת לראשי אופוזיציה ולנשיא לוחמים אמיצים ומנהיגים אמיתיים - קרי, ההיפך המוחלט ממה שיש לנו כעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully