וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מובילי המחאה: יותר מ-600 אנשי מילואים בחיל האוויר הודיעו על הפסקת שירות

עודכן לאחרונה: 26.7.2023 / 10:29

60% מ-1,142 אנשי חיל האוויר שאיימו כי יפסיקו להתנדב אם תבוטל עילת הסבירות הודיעו למפקדיהם על השהיית שירותם. על פי מובילי מחאת המילואימניקים, המספרים כל הזמן עולים וצפויות הודעות נוספות על הפסקת ההתנדבות

בוידאו: הרמטכ"ל: "צה"ל צריך גם את מי שקיבל החלטה לא להתייצב"/דובר צה"ל

יותר מ-600 אנשי מילואים בחיל האוויר הודיעו היום (שלישי) על הפסקת שירותם. זאת, בעקבות אישור החוק לביטול עילת הסבירות, כך נמסר ממובילי מחאת המילואימניקים "אחים לנשק".

מדובר ביותר מ-60 אחוזים מחותמי מכתב שנחתם לפני כמה ימים בידי 1,142 מתנדבי חיל האוויר, בו איימו בהפסקת שירותם במידה ותאושר ההצעה לביטול עילת הסבירות - וכן קראו לחידוש המשא ומתן והגעה להסכמה רחבה. בין המילואמניקים טייסים, אנשי מערך כטמ"מ, מערך הבקרה, המטה המבצעי, וכן אנשי יחידות מיוחדות, כולם משרתים פעילים במילואים בחיל האוויר. לפי מובילי המחאה, המספרים עולים כל העת.

ביקור הרמטכ״ל הרצי הלוי בבסיס חיל האוויר תל נוף, 19 ביולי 2023. דובר צה"ל
מאות אנשי מילואים בחיל האוויר הודיעו על הפסקת שירותם/דובר צה"ל

"המצב חמור בהרבה ממה שמתארים ראשי הצבא, וכבר מזמן אינו קשור רק בהתנדבות למילואים", נמסר הערב מטעם יוצאי יחידות מערך המבצעים והמיוחדים, פורום הרפואה הצבאית, 8200, סייבר התקפי, שייטת 13, חטיבת מחקר ותלפיות.

"אנו שומעים ביחידותינו בשבועות ובימים האחרונים על רצון גובר וקונקרטי של עשרות רבות, לפחות, של אנשי קבע פעיל להפסיק חוזים. המספרים גדלים מדי יום. שבר דרמטי כזה אינו יכול להשאר בחדרים סגורים, וחובתם של הרמטכ"ל ושר הבטחון להציגו בבירור לציבור. צה"ל נמצא בתהליך התפרקות מוחשי עקב המשך ההפיכה המשטרית".

עוד בוואלה!

המלחמה רק מתחילה: היום שאחרי ביטול עילת הסבירות

לכתבה המלאה
מטוס F16, מטס חיל האוויר, יום העצמאות, חוף תל אביב,26 באפריל 2023. ראובן קסטרו
"רעידת אדמה אמיתית". מטוסי חיל האוויר/ראובן קסטרו

עם פרסום המכתב בו איימו אנשי המילואים בחיל האוויר בהפסקת שירות, בכירים במערכת הביטחון הזהירו כי "מדובר ברעידת אדמה אמיתית", וטענו כי "אין צבא בלי האנשים האלה". גורם ביטחוני הוסיף: "אנחנו מעריכים שככל שנתקרב להתקדמות בהליך החקיקה צפויים להתפרסם אלפי חתימות של טייסים, מפקדים, קצינים ובעלי תפקידים במילואים בכלל המערכים בצה"ל, מדובר במספרים מאוד מדאיגים".

"כשנשבענו למסור את חיינו למען המדינה לא חשבנו שנגיע ליום שבו החוזה ביננו ובינה יופר", נמסר ממחאת המילואימניקים "אחים לנשק" עם פרסום המכתב. "עשרות שנים עזבנו הכל ובאנו בנחישות כדי להגן על ישראל, וכעת אנחנו נלחמים על הדמוקרטיה. הצהרת אחינו הטייסים שתמיד מתייצבים להגנה על אזרחי ישראל היא דגל אדום נוסף בפני הממשלה שמפרקת את הדמוקרטיה הישראלית וצבא העם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully