וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: ננסה להגיע להסכמות על המשך החקיקה עד נובמבר; גנץ: חוק עילת הסבירות יבוטל

עודכן לאחרונה: 24.7.2023 / 21:22

רה"מ הצהיר שהקואליציה תהיה מוכנה לנהל מו"מ עד כחודש וחצי לאחר פתיחת מושב החורף: "ביצענו מהלך דמוקרטי מתבקש". עוד יצא נגד הסרבנות: "צה"ל חייב להישאר מחוץ לכל מחלוקת פוליטית". יו"ר המחנה הממלכתי הזהיר מהדחת היועמ"שית: "סכנה מיידית מולנו, שורפי האסמים ניצחו"

נתניהו: ננסה להגיע להסכמות עד המשך החגיגה עד נובמבר/וידאו (עולה לשרת): איתי בית און/ לע"מ, סאונד: יחזקאל קנדיל /לע"מ

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ תקף הערב (שני) את ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות אישור ביטול עילת הסבירות, במסגרת החוק הראשון של המהפכה המשפטית שאושר בכנסת, והצהיר כי יפעל לבטל את החוק. זמן קצר לאחר מכן, נשא דברים גם נתניהו עצמו, והצהיר כי הקואליציה תהיה מוכנה לנהל מו"מ על המשך החקיקה רק עד סוף נובמבר, כחודש וחצי לאחר פתיחת מושב החורף.

"זהו יום קשה. שורפי האסמים ומרעילי הבארות ניצחו, מדינת ישראל הפסידה", אמר גנץ. "רוב בכנסת שרוצה בהסכמות - הוכנע בידי חברי כנסת קיצונים שהחליטו לשנות את תעודת הזהות שלנו, שרוצים לדרדר אותנו לתהומות של שנאה, לפצל אותנו, לשסות איש ברעהו".

"האחראי הישיר לכך הוא ראש הממשלה. הוא העדיף את הצרכים הפוליטיים של בן גביר ואת הגחמות של לוין, על פני המיצוב המדיני של ישראל, על ביטחון ישראל, על החברה הישראלית ועל הדמוקרטיה הישראלית", תקף גנץ. "מי שראה את שר הביטחון מתחנן לשר המשפטים - מבין עד כמה למדינת ישראל דרוש בעת הזו מבוגר אחראי. ככה לא מנהלים מדינה - נתניהו כשל והממשלה הזו כולה היא כישלון מהדהד".

גנץ: נתניהו העדיף את בן גביר ולוין על ביטחון ישראל, כל מה שעבר יימחק מספר החוקים. ללא, מערכת וואלה
"מדינת ישראל הפסידה": נאום גנץ/מערכת וואלה, ללא

"מי שחושב שהוא ניצח היום, יגלה בקרוב שזו הייתה טעות קשה לכולנו", טען יו"ר המחנה הממלכתי. "מולנו סכנה ברורה ומיידית: המשך חקיקה דורסנית - מינוי שופטים פוליטיים, התגברות, פגיעה בשומרי הסף והדחת היועמ"שית".

עוד הצהיר כי יפעל לבטל את החוק: "אני אדם למוד קרבות, ואני אומר לכם היום - גם אם הפסדנו בקרב, במערכה הכוללת ננצח כולנו. נעשה הכול כדי להחזיר את הגלגל לאחור ולתקן. זה יקרה - כל מה שעבר כאן, יבוטל, ויימחק מספר החוקים. במוקדם או במאוחר".

גנץ המשיך לקרוא לאנשי המילואים לא להפסיק את שירותם: "ברגע הקשה הזה, הכול נראה שחור - אבל ההתעוררות והעמידה האזרחית, הן התקווה. גם בשעה הקשה הזו, אני קורא לאחיי המשרתים והמתנדבים - המשיכו לשמור על ביטחוננו, כדי שתהיה לנו מדינה חזקה לעשות בה את התיקון".

עוד בוואלה!

הרמטכ"ל לנתניהו: יש להפסיק עם ההתבטאויות נגד צה"ל ומשרתיו בסדיר ובמילואים

לכתבה המלאה
הצהרת ראש הממשלה, בנימין נתניהו,  בתגובה להעברת החוק לביטול עילת הסבירות.. לע"מ, צילום מסך
"מהלך דמוקרטי מתבקש". נתניהו, הערב/צילום מסך, לע"מ

הדד ליין להסכמות והקריאה לאנשי המילואים: נאום נתניהו

מיד לאחר נאום גנץ, נשא דברים גם נתניהו עצמו. "היום ביצענו מהלך דמוקרטי מתבקש, המהלך נועד להחזיר מידה של איזון בין הרשויות, מה שהיה פה במשך 50 שנה. העברנו את התיקון לעילת הסבירות, כדי שהממשלה הנבחרת תוכל להוביל את המדיניות בהתאם להחלטת רוב אזרחי המדינה", אמר ראש הממשלה, למרות שנוסח החוק מבטל גם את ביקורת בג"ץ על מינויים. "מימוש רצון הבוחר הוא בשום פנים ואופן לא 'קץ הדמוקרטיה' - הוא מהות הדמוקרטיה. בגלל חשיבות הנושא, הקואליציה פעלה בכל דרך להגיע להסכמות עם האופוזיציה. זה ממש לא מובן מאליו".

"אני אומר בצער: שום הצעת פשרה שלנו לא התקבלה. אף לא אחת. אפילו היום במליאה, בעיצומה של ההצבעה, עד הרגע האחרון - ניסינו להגיע להסכמות, אבל הצד השני התמיד בסירובו", טען נתניהו. יש לציין כי הקואליציה סירבה למתווה הפשרה שהציג הנשיא יצחק הרצוג ולא הסכימה להודיע על הקפאת חקיקה מעבר לכמה חודשים.

ראש הממשלה קרא לנסות להגיע להסכמות על המשך חקיקת המהפכה המשפטית. "אנחנו לא מוותרים על הסיכוי להשיג הסכמה רחבה - ואני אומר לכם שזה אפשרי", אמר. "כבר בימים הקרובים, הקואליציה תפנה לאופוזיציה במטרה לקיים שיח בינינו. אנחנו מוכנים לדון על הכול ומיד, לעשות את זה בסבב השיחות בפגרה ולהגיע להסכם כולל על הכול, ואם צריך אנחנו נוסיף עוד זמן, עד סוף נובמבר. זה די והותר זמן להגיע להסכם על הכול".

נתניהו וגנץ לוחצים ידיים במליאת הכנסת לקראת ההצבעה על ביטול חוק עילת הסבירות 24 ביולי 2023. ערוץ הכנסת, אתר רשמי
נתניהו וגנץ לפני ביטול עילת הסבירות, היום/אתר רשמי, ערוץ הכנסת

עוד קרא לאנשי המילואים להמשיך לשרת: "כולנו צריכים להסכים על עוד דבר - צה"ל חייב להישאר מחוץ לכל מחלוקת פוליטית. כולנו יודעים שצה"ל נשען על משרתי מילואים מסורים ואוהבי המדינה. הקריאה לסרבנות פוגעת בביטחון של כל אזרחי המדינה. לשום ממשלה אין אפשרות להיכנע לתכתיבי סרבנות ואנחנו לא ניכנע לתכתיבים כאלה".

"אני קורא לכם, אחינו ואחיותינו משרתי המילואים - השאירו את השירות בצה"ל מחוץ לוויכוח הפוליטי. יש לנו מדינה אחת, בית אחד, עם אחד. ערב תשעה באב, נשמור עליהם יחד מכל משמר", חתם את דבריו נתניהו ושלח מסר לאויבי ישראל. "אני יודע שאתם לא יודעים מה זה דמוקרטיה. אל תבנו על הוויכוח בתוכנו. כמו תמיד, אנחנו נעמוד כתף אל כתף ונהדוף יחד כל איום על המדינה היקרה שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully