וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ההסתדרות אחרי ביטול עילת הסבירות: מרגע זה, לכל מהלך חד צדדי יהיו השלכות קשות

עודכן לאחרונה: 24.7.2023 / 16:08

ארנון בן דוד איים להשבית את המשק אם הקואליציה תמשיך לקדם את המהפכה המשפטית ללא הסכמות: "לא אאפשר להעמיק את השסע והקיטוב בעם". עוד תקף את שני הצדדים, בשל פיצוץ המו"מ ביניהם: "הפערים היו קטנים, היו מקבלי החלטות שפעלו מתוך אגו"

בווידאו: עימות במליאה: גלנט דרש לרכך את חוק עילת הסבירות, לוין סירב/ערוץ הכנסת

יו"ר ההסתדרות, ארנון בן דוד, איים היום (שני) אחרי שהכנסת ביטלה סופית את עילת הסבירות, כי מעתה והלאה, לכל מהלך שתקדם במסגרת המהפכה המשפטית ללא הסכמת האופוזיציה "יהיו השלכות קשות".

"לא אאפשר להעמיק את השסע והקיטוב בעם. או שהדברים יתקדמו בהסכמה רחבה, או שלא יתקדמו כלל", הצהיר. "כבר בימים הקרובים אכנס את המוסדות העליונים של ההסתדרות מתוך כוונה להכריז על סכסוך עבודה כללי במשק ולהפעילו בעת הצורך עד להשבתה מלאה".

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד. 2 במרץ 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"לא אאפשר להעמיק את השסע". בר דוד/פלאש 90, יונתן זינדל

עוד תקף את הקואליציה והאופוזיציה, על פיצוץ המו"מ ביניהן. "הפערים שנותרו היו קטנים וראויים לגישור, אבל כל מאמצי התיווך כשלו בגלל גחמות פוליטיות משני הצדדים. זו הייתה שעת מבחן למנהיגות אחראית, וצריך לומר ביושר כי היו מקבלי החלטות שהעדיפו שיקולים צרים של אגו על פני טובת החברה הישראלית".

"ההגה נמצא בידיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, והוחמצה כאן הזדמנות היסטורית לאחות את הקרעים בעם ולנווט את ישראל חזרה לשפיות", הוסיף. "כפועל יוצא, המציאות שנוצרה כאן סדקה את האמון הבסיסי ביותר בין העם לנבחריו, תוך ערעור התשתית הערכית שעליה נבנתה מדינת ישראל. המדינה שלנו נקלעה למשבר שאנחנו עדיין לא קולטים את חומרתו והיקפו. המחיר שכולנו עלולים לשלם על כך ביטחונית, כלכלית, חברתית ובינלאומית, מעמיד בסכנה ממשית את ההישגים האדירים שצברה ישראל מיום הקמתה".

עוד בוואלה!

המחאה בירושלים: מפגינים הגיעו עד לשטח החסינות ופונו בכוחות רבים מהאזור

לכתבה המלאה
בנימין נתניהו, יריב לוין ויואב גלנט בזמן שהכנסת מצביעה על ביטול עילת הסבירות לאישור סופי. הכנסת, ירושלים. 24 ביולי 2023. ערוץ כנסת, צילום מסך
החוק אושר אחרי דרמה במליאה. גלנט ולוין מתעמתים/צילום מסך, ערוץ כנסת

בר דוד אמר את הדברים מיד לאחר שמליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את החוק לביטול עילת הסבירות - הראשון שעבר במסגרת המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה. לאורך הדיון, שכלל הצבעה על הסתייגויות רבות, ח"כים ושרים בקואליציה לחצו על נתניהו לרכך באופן חד צדדי את החוק, עם קבלת הסתייגות לריכוך החוק והכרזה על הקפאה של המשך הרפורמה למשך כמה חודשים, בדגש על השינוי בוועדה לבחירת שופטים.

שורה של ויכוחים פרצו בין חברי קואליציה בזמן הדיון, בהם עימות קשות בין שר הביטחון יואב גלנט לשר המשפטים יריב לוין. עוד לפני כן, גלנט, יואב קיש ובצלאל סמוטריץ' הגיעו לנתניהו וניסו לשכנע אותו לקבל את המתווה המרוכך. אולם, לוין והשר איתמר בן גביר התנגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully