וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל לנתניהו: יש להפסיק עם ההתבטאויות נגד צה"ל ומשרתיו בסדיר ובמילואים

עודכן לאחרונה: 24.7.2023 / 23:25

רה"מ והרמטכ"ל הלוי נפגשו, לאחר שנתניהו החליט לדחות את הפגישה עד לאחר ההצבעה על ביטול עילת הסבירות. הרמטכ"ל הציג את הערכת המצב הביטחונית וכשירות צה"ל. הוא התייחס להתבטאויות של חברי הקואליציה נגד צה"ל והגדיש כי הן פוגעות בכשירותו ולכידותו

בווידאו: ראש הממשלה נתניהו הגיע לכנסת לקראת ההצבעה הצפויה על ביטול עילת הסבירות/נדב אלימלך

הרמטכ"ל הרצי הלוי התייחס היום (שני) בפגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו להתבטאויות של חלק מחברי הקואליציה נגד צה"ל ואמר כי נדרש להפסיק להתבטא נגד צה"ל ומשרתיו בסדיר ובמילואים, וכי התבטאויות אלה פוגעות בכשירותו ולכידותו של הצבא.

הרמטכ"ל הציג בפגישה את הערכת המצב הביטחונית, את כשירות צה"ל, ואת ההערכות וההשלכות של החקיקה על הכשירות והלכידות בצה"ל. הוא הדגיש כי צה"ל יעשה מאמצים גדולים על מנת לשמור על הכשירות והלכידות גם בעת הנוכחית.

הפגישה של נתניהו והרמטכ"ל התקיימה לאחר ההצבעה על ביטול עילת הסבירות, לאחר שמוקדם יותר סירב ראש הממשלה לקבל את הסקירה על מצב הצבא לפני ההצבעה, והחליט לקיים את הפגישה רק בתום ההצבעה בכנסת בקריאה שנייה ושלישית. נתניהו היה אמור להיפגש עם הרמטכ"ל הרצי הלוי אתמול, אך הפגישה נדחתה בגלל אשפוזו של ראש הממשלה.

ברקע הדברים, ממחאת המילואימניקים אחים לנשק נמסר במקביל להצבעה: "בשעות האחרונות אנו מקבלים הודעות מקצינים רבים אשר רוצים להצטרף לתנועת אחים לנשק כי מבחינתם החוזה בינם ובין המדינה הופר. נתניהו וגלנט - פירוק הצבא על ראשכם לדיראון ההיסטוריה. גלנט - לא נסלח לך לעולם".

סקירת הרמטכ"ל, רא"ל הרצלי הלוי בוועדת החוץ והביטחון, בראשות ח"כ יולי אדלשטיין. 18 ביולי 2023. יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
הרמטכ"ל הרצי הלוי. יתקבל רק אחרי ההצבעה/עיבוד תמונה, יונתן זינדל/פלאש 90

אתמול התריעו יוצאי יחידות מובחרות מפני התפשטות המחאה נגד המהפכה המשפטית גם לשורות משרתי הקבע. בהודעה שהופצה מטעם יוצאי מערך המ"מ, פורום הרפואה הצבאית, יחידה 8200, יחידת הסייבר ההתקפי, שייטת 13, חטיבת המחקר ותוכנית תלפיות, נכתב כי "אנו שומעים ביחידותינו על רצון גובר וקונקרטי של עשרות רבות לפחות של אנשי קבע פעיל, להפסיק או לא להאריך חוזים. המספרים גדלים מדי יום", טענו.

שולחי המכתב הזכירו, כי שירות הקבע הוא התנדבותי - ועל כן האיום ממשי. "המצב חמור בהרבה ממה שמתארים ראשי הצבא, וכבר מזמן אינו קשור רק בהתנדבות למילואים", הדגישו. "שבר דרמטי כזה אינו יכול להישאר בחדרים סגורים, וחובתם של הרמטכ"ל ושר הבטחון להציגו בבירור לציבור. צה"ל נמצא בתהליך התפרקות מוחשי עקב המשך ההפיכה המשטרית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully