וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצאי יחידות מובחרות מתריעים: המחאה נגד המהפכה המשפטית מתפשטת גם לשורות משרתי הקבע

עודכן לאחרונה: 30.7.2023 / 19:12

יוצאי מערך המ"מ, יחידה 8200, שייטת 13 ועוד, כתבו כי הם שומעים ביחידתם "על רצון גובר של עשרות אנשי קבע פעיל, להפסיק או לא להאריך חוזים. המספרים גדלים מדי יום", טענו. "צה"ל נמצא בתהליך התפרקות מוחשי". יותר מ-100 אנשי לוט"ר הצטרפו להשעיית המילואים

כניסת הצועדים לירושלים/עודד בן צור, מישל בראונשטיין,

יוצאי יחידות מובחרות התריעו היום (ראשון) מפני התפשטות המחאה נגד המהפכה המשפטית גם לשורות משרתי הקבע. בהודעה שהופצה מטעם יוצאי מערך המ"מ, פורום הרפואה הצבאית, יחידה 8200, יחידת הסייבר ההתקפי, שייטת 13, חטיבת המחקר ותוכנית תלפיות, נכתב כי "אנו שומעים ביחידותינו על רצון גובר וקונקרטי של עשרות רבות לפחות של אנשי קבע פעיל, להפסיק או לא להאריך חוזים. המספרים גדלים מדי יום", טענו.

שולחי המכתב הזכירו, כי שירות הקבע הוא התנדבותי - ועל כן האיום ממשי. "המצב חמור בהרבה ממה שמתארים ראשי הצבא, וכבר מזמן אינו קשור רק בהתנדבות למילואים", הדגישו. "שבר דרמטי כזה אינו יכול להישאר בחדרים סגורים, וחובתם של הרמטכ"ל ושר הבטחון להציגו בבירור לציבור. צה"ל נמצא בתהליך התפרקות מוחשי עקב המשך ההפיכה המשטרית".

יום עיון - חשיפת בית הספר ללוט"ר, מתקן אדם, 22 ביולי 2019. דובר צה"ל
הצטרפו למחאת המילואים. לוחמי לוט"ר, אילוסטרציה/דובר צה"ל

בד בבד, 112 יוצאי יחידת לוט"ר (לוחמה בטרור) חתמו על השעיית התנדבותם לשירות מילואים. "בימים אלה אנו מרגישים כי הקרקע נשמטת מתחת לרגלינו", כתבו, "אנו צופים באכזבה עמוקה במהלכי הממשלה לקידום ההפיכה המשטרית המפוררים את היסודות הדמוקרטיים של מדינתנו היקרה".

הם התנו את השעיית התנדבותם "כל עוד נמשכת החקיקה ונרמסים היסודות הדמוקרטיים של המדינה", והתחייבו "לחזור ולהתנדב לשירות מילואים פעיל וביתר שאת כאשר ממשלת ישראל תחזור למלא את חלקה בחוזה והחקיקה תיגנז".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully