וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתת העסקים: החנויות נותרו ברובן שוממות, בטבריה הורידו את השאלטר

רוב החנויות במסגרת שביתת פורום העסקים שכולל את החברות הגדולות במשק נותרו סגורות. "מסכים עם השביתה, אבל מי שנפגע זה החלשים", אומר מנהל דוכן בעזריאלי ת"א. לא כולם מסכימים ובעלי חנויות בבאר שבע ובטבריה זועמים: "להשאיר את הפוליטיקה בחוץ"

בווידאו: חנויות סגורות בקניון הפתוח בזכרון יעקב בעקבות השביתה/יואב איתיאל

שביתת פורום העסקים, שכולל 150 חברות ביניהן חברות גדולות במשק במחאה על קידום החוק לצמצום עילת הסבירות, יצאה לפועל הבוקר (שני) כשחנויות רבות נותרו סגורות. הבוקר הודיעו במרכזי ביג כי החל מהשעה 14:00 תתאפשר כניסה אך ורק לחנויות פארם וסופרמרקטים כעסקים חיוניים.


בקניון עזריאלי למשל, רובן של החנויות נסגרו ומעט עוברי אורח נראו מסתובבים בקניון. מרבית האנשים הגיעו לאחר נסיעה ברכבת.

"אנחנו הגענו לעשות קניות, אבל הכול סגור", סיפרה לוואלה! אילנית מירושלים לאחר שהופתעה מהשביתה בהגעתה לקניון. "אני נגד השביתה כי זו חוצפה. זה לא קרה אף פעם שהשביתו עסקים וחנויות. שהשמאל רוצה להגיד משהו אז מותר לו וזה בסדר אבל אם זה היה הימין, היו מוציאים צווי מניעה לשביתה כזאת. זו פשוט חוצפה לעצור את המשק".

ישנם גם אנשים אחרים שהגיעו לקניון עזריאלי, שסבורים שהשביתה היא צעד נכון. אחד מהם הוא אופיר מבית קמה. "הגענו עם מכרה מחו"ל וראינו שהכול סגור", שיתף אופיר. "אני חושב שזה היה נכון להשבית עסקים כי צריך לעשות משהו משמעותי. אי אפשר להשאיר את המדינה במצב הזה".

חנויות סגורות בקניון עזריאלי בתל אביב בעקבות שביתת פורום העסקים. ארז הראל, אתר רשמי
חנויות סגורות בקניון עזריאלי בתל אביב/אתר רשמי, ארז הראל

לירן, מנהל דוכן בקניון, אומר כי ברור שהשביתה פוגעת בהם, אבל תומך בשובתים. "נתניהו הגזים. זה פוגע בי, אני מקבל את הבחירה לשבות, אבל זה יכול להיות נכון לעתיד. עם זאת, מי שנפגע פה זה החלשים. לבעלי החברות יש מימון ולנו לא".

בטבריה ישנם שני מרכזי ביג. בעלי עסקים רבים בשני המכרזים כועסים על כך שנכפה עליהם לסגור את העסקים. כמו כן, ישנם בעלי עסקים שהתכוונו לפתוח ולדבריהם הורידו להם את החשמל. בקניון הפתוח "מול זכרון" בזכרון יעקב, מגרשי החנייה בתפוסה חלקית ולא אופיינית. מחצית החנויות סגורות והמחצית השנייה די שוממת.

מורה, תושב זכרון יעקב, שביקש שלא להזדהות בשמו, מצא את החנות סגורה ומודה: "הופתעתי. אני בדרך להפגנות בירושלים ורציתי חולצה נוחה יותר ומתאימה יותר לחום בשטח. אצטרך למצוא במקום אחר ולוותר על הרעיון".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הכניסה למרכז ביג בטבריה סגורה בעקבות שביתת פורום העסקים. ביג מרכזי קניות, אתר רשמי
ביג טבריה, הבוקר/אתר רשמי, ביג מרכזי קניות

ניירוז מוחסן מפוריידיס, מוכרת בחנות דלתא, עובדת באחת משתי חנויות בודדות שנותרו פתוחות בחלקו הצפוני של המרכז המסחרי. "היו שני לקוחות מהבוקר", היא מספרת. ניירוז ג'ורבאן, מוכרת בחנות הנעלה "סקופ" הצמודה סיפרה: "לא היה אפילו לא לקוח אחד".

"זהו, נגמר. מצידי שתשבות הארץ כמה שהיא רוצה", אומרת תושבת קיבוץ נחשולים הסמוך שבכל זאת הגיעה לקניות, אולי אחרונות. "לי כבר לא אכפת, אני עם רגל אחת כבר בחוץ. עוברת בקרוב ליוון", היא משתפת בתוכניותיה. ראמי ופיירוז אגבארייה מאום אל פחם ניצלו את היום לבילוי בים וטיול בקיסריה, ולקניות בחנות הגדולה בי-גוד במול זכרון שם הם היו בין הלקוחות הבודדים. בחנות אדידס העצומה סיפרו על חמישה קונים מהבוקר. פחות ממספר המוכרים העומדים חסרי מעש בהיעדר לקוחות. גם באאוטלט של "נייק" רק לקוחות ספורים. בסופרפארם ובסופרמרקט של רמי לוי לעומת זאת עסקים כרגיל, כרגיל. אבל מספר הלקוחות קטן בכ-40 אחוזים מביום רגיל, כך על פי הערכת מנהלת בחנות.

מתחם ביג בזכרון יעקב סגור בעקבות המחאות 24 ביולי 2023. ללא, יואב איתיאל
קניון "מול זכרון" בזכרון יעקב/יואב איתיאל, ללא
מרכז ביג, באר שבע, 24 ביולי 2023. יניר יגנה
מרכז ביג בבאר שבע שומם/יניר יגנה

בביג בבאר שבע, בניגוד לפעמים הקודמות, היום השערים נסגרו ואין כניסה למקום. "אני מתנגד נחרצות להשבתה", אמר בעל חנות במקום. "לא ייתכן שהם יסגרו את החנויות. צריך להשאיר את הפוליטיקה במקום הזה. מי שנפגע הם הסוחרים. אין לקוחות. אנחנו צריכים להיות מחוץ לפוליטיקה וזה בעייתי מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully