וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורום העסקים, המונה כ-150 חברות, הודיע על שביתה במשק ממחר

עודכן לאחרונה: 24.7.2023 / 10:34

בהודעה שמסר הפורום נכתב כי "חייבים להגיע להסכמות שימנעו את הפגיעה הדרמטית בכלכלה ואת השסע שקורע את החברה". בתוך כך, גם מובילי מחאת ההייטק וקבוצות מרכזי ביג ועזריאלי הודיעו שיצטרפו להשבתה ויאפשרו לעובדיהם למחות

יו"ר ההסתדרות על החקיקה המשפטית/דוברות ההסתדרות

בתום כינוס הלילה של פורום העסקים, המונה את 150 החברות הגדולות במשק שמעסיקות את מרבית העובדים במגזר שאינו ממשלתי, הודיע היום (ראשון) כי מחר בבוקר לא תיפתח הפעילות של החברות שבפורום. הפורום קרא לחברות ועסקים נוספים "להצטרף לצעד החירום שננקט, בלית ברירה, על מנת להביא לעצירת החקיקה החד צדדית וכניסה להידברות".

"הפורום פועל למניעת הקרע בעם באמצעות עצירת החקיקה החד צדדית, הידברות, והגעה להסכמות, הוחלט כי מחר בבוקר לא תיפתח הפעילות של החברות שבפורום", מסרו מטעמם והוסיפו: "חייבים להגיע להסכמות שימנעו את הפגיעה הדרמטית בכלכלה ואת השסע שקורע את החברה, מפרק את צבא העם ומסכן את הבטחון והעתיד של כולנו". הם הוסיפו כי "הפורום קורא לראש הממשלה למלא את חובתו, להבין את גודל האסון שעלול להתרחש בימי בין המצרים שלפני תשעה באב, לעצור מיידית את החקיקה ולהיכנס להידברות".

בין החברות שישבתו: פוקס, מלונות ישרוטל, ביג מרכזי קניות, קניוני עזריאלי\ דלויט ישראל, הפניקס, מלונות פתאל, מלונות דן, פייסבוק, חברת כאל, רשת מלונות פתאל, חברת ישראכרט, חברת דלק ישראל, ניופאן, חברת ביטוח ישיר, חברת צים, רשת צומת ספרים, חברת וילי פוד, קבוצת ויסוצקי, רשת פקטורי 54, חברת שיכון ובינוי, בית ההשקעות מיטב, חברת הדלק דור אלון וחברת האופנה טרמינל איקס.

קניון ביג פרדס חנה סגור. יואב איתיאל, יואב איתיאל
קניון ביג פרדס חנה סגור/יואב איתיאל, יואב איתיאל

בתוך כך, גם קבוצות וחברות נוספות במשק הודיעו כי יצטרפו מחר לשביתה במשק מחר. בקבוצת מרכזי ביג מסרו לעובדיהם כי "הרינו להודיע בזאת על השתתפות מרכזי ביג בשביתה במשק שתתקיים מחר כפי שהודיע פורום העסקים של ראשי החברות הגדולות. מרכזי ביג ישארו מחר סגורים והחנויות לא יפתחו".

גם קבוצת עזריאלי הודיעה שתיקח חלק בשביתה. דנה עזריאלי, יו"ר הקבוצה מסרה: "במשך כל השבועות האחרונים אנו מייחלים שיימצא פתרון שימנע קרע חסר תקדים בתוכנו ויביא לעצירת החקיקה החד צדדית, המאיימת לפגוע במרקם החברתי ובדמוקרטיה הישראלית. לצערנו העמוק, נראה שכל הקריאות לעצירה והידברות לא השיגו את מטרתן, ולכן אנו מודיעים כי מחר, יום שני, יושבתו מרכזי המסחר והמשרדים של קבוצת עזריאלי בכל רחבי הארץ".

עוד מסרה יו"ר קבוצת עזריאלי כי "אנו נמצאים בשלב קריטי בו על כל אחד ואחת לבחור באיזה צד של ההיסטוריה הוא רוצה להיות, ולעשות ככל יכולתו על מנת לסמן למנהיגים שלנו לעצור, להקשיב לזעקה היוצאת מן העם ולהגיע לפתרון מוסכם".

עוד בוואלה!

לקראת החקיקה מחר: מאמץ אחרון להגיע למתווה פשרה על החוק לצמצום עילת הסבירות

לכתבה המלאה
דנה עזריאלי, יו"ר קבוצת עזריאלי. זיו קורן,
דנה עזריאלי, יו"ר קבוצת עזריאלי/זיו קורן

גם מובילי מחאת ההייטק הודיעו שיצטרפו לשביתה: "עשרות חברות הייטק וקרנות הון סיכון הודיעו כי ישביתו את פעילותן ויאפשר לעובדים להשתתף בפעילויות המחאה נגד ההפיכה המשפטית". מובילי המחאה מסרו כי "אנחנו מצטרפים לחברינו מהפורום העסקי שהודיעו על השבתת החברות בצדק, ונעמוד איתם כתף אל כתף מחר במלחמה על פניה של מדינת ישראל. לא ניתן לממשלת ישראל להוביל לקריסת הכלכלה ולהחרבת ההייטק. אין לנו ארץ אחרת".

מוקדם יותר, פורום העסקים קיים דיון "חירום" בצל הדיונים בכנסת על צמצום עילת הסבירות כחלק מהמהפכה המשפטית לפני אישורו הסופי מחר, והחליט להיערך לעצירת המשק. "נעשה הכול, כולל השבתה על פי דין, כדי למנוע חקיקה חד צדדית הפוגעת אנושות בכלכלה ומפרקת את צבא העם", נמסר בתום הפגישה. אולם לבסוף, הוחלט כי "בעקבות הדיון הצפוי היום בהסתדרות, נמתין להחלטתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully