וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות אלפים הפגינו בירושלים: מפגינים חסמו את ציר הרכבת הקלה, 5 נעצרו

עודכן לאחרונה: 24.7.2023 / 4:20

אירועי המחאה נגד המהפכה המשפטית נמשכו לאורך שעות הערב מול משכן הכנסת בירושלים. אהרן ברק, נשיא העליון לשעבר אמר בעצרת המרכזית: "אם תקודם חקיקה נוספת, המצב יחמיר עד כדי אסון לאומי כבד". עימותים נרשמו בין כוחות המשטרה והמפגינים באזור כיכר פריז

בוידאו: הפגנה נגד המהפכה המשפטית, ירושלים/אבי רוקח

אירועי המחאה נגד המהפכה המשפטית נמשכו לאורך שעות הערב (ראשון) מול משכן הכנסת בירושלים, במקביל להמשך הדיונים במליאה לקראת ביטול עילת הסבירות, שצפויה לעלות מחר להצבעה בקריאה שניה ושלישית. עשרות אלפי מפגינים נכחו במקום. המשטרה דיוווחה על 5 עצורים.

בסביבות השעה 22:00, אלפי מפגינים רצו על רחוב קינג ג'ורג' בעיר בדרכם לכיכר פריז סמוך לבית ראש הממשלה. לאחר עימותים בין הצדדים, המפגינים פונו בכוח מהאזור. לאחר מכן, גם ציר הרכבת הקלה נפתח לתנועה, לאחר שהמפגינים חסמו אותו במשך כחצי שעה.

מוקדם יותר התקיימה העצרת המרכזית על בימת התנועה לאיכות השלטון בכיכר אגרנט, בין בית המשפט העליון לכנסת. בין הנואמים, נשיא בית המשפט העליון לשעבר, אהרן ברק, שאמר: "אני מתנגד להצעה לביטול עילת הסבירות בכל תוקף. אם הממשלה תקדם חקיקה נוספת במסגרת הרפורמה המצב יחמיר עד כדי אסון לאומי כבד"

"בימים האחרונים נוהגים גורמים פוליטיים שונים, ובהם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להסתמך דווקא עליי כאילו אני מסכים או משלים עם ביטולה או צמצומה של עילת הסבירות", אמר ברק והוסיף: "היום אני רוצה לומר לכם בקול צלול וברור, שההסתכמות הזאת עלי אינה נכונה כלל ועיקר. אי אפשר להסתמך עליי כדי להצדיק הצעת חוק יסוד זאת".

מפגינים בריצה לעבר כיכר פריז בעיר | תיעוד

בוידאו: מפגינים נגד המהפכה המשפטית דוהרים לכיון כיכר פריז בית רה"מ/שלומי הלר
מפגינים חוסמים את הרכבת הקלה בירושלים, 23 ביולי 2027. צילום: ינון יתח שלום, מערכת וואלה!
מפגינים חוסמים את הרכבת הקלה בירושלים, 23 ביולי 2027/מערכת וואלה!, צילום: ינון יתח שלום
מפגינים חוסמים את הרכבת הקלה בירושלים, 23 ביולי 2027. צילום: ינון יתח שלום, מערכת וואלה!
מפגינים חוסמים את הרכבת הקלה בירושלים, 23 ביולי 2027/מערכת וואלה!, צילום: ינון יתח שלום
בוידאו: אהרן ברק: "אם תקודם חקיקה נוספת - יהיה אסון לאומי כבד"/התנועה לאיכות השלטון

לדבריו של נשיא בית המשפט העליון לשעבר: "אני מבקש להציג בפניכם, בקיצור נמרץ, את עמדתי הברורה כיום - אני מתנגד להצעת חוק היסוד בעניין צמצום עילת הסבירות בכל התוקף. אני משוכנע כי ההצעה הזאת, אם תאושר על ידי הכנסת, תפגע באופן קשה ביותר בערכי היסוד של ישראל כמדינה יהודית וכמדינה דמוקרטית. אני בטוח שהצעת החוק הזאת תערער את שלטון החוק בשלטון, תפגע במנהל התקין, בטוהר המידות ובזכויות היסוד של כל אדם ואדם".

עוד הוסיף ברק: "זאת ועוד רבותי, מצב זה יוסיף ויחמיר הרבה יותר - עד כדי אסון לאומי כבד לישראל - אם הממשלה תקדם חקיקה של הצעות חוק יסוד נוספות במסגרת הרפורמה שהיא מתכננת, ובמרכזן ההצעה לשנות את הרכבה של הוועדה לבחירת שופטים. שיהיה ברור כי קבלתה של הצעה זו בעניין הוועדה לבחירת שופטים תהווה את המסמר האחרון בארון הקבורה של הדמוקרטיה הישראלית. תחת שלוש רשויות תבוא רשות אחת ויחידה - ראש הממשלה. תחת זכויות הפרט - תבוא עריצות הרוב. לכם, לכן, שומרי הסף הנאמנים של הדמוקרטיה הישראלית תודתי נתונה".

השר בן גביר מתעמת עם מפגינים | תיעוד

בוידאו: השר לביטחון לאומי מתעמת עם מפגינים המתנגדים למהפכה המשפטית/מבזקי רעם, שני תמים
המחאה נגד המהפכה המשפטית, מול הכנסת, ירושלים .  23 ביולי 2023. ניר אטרצ'י, אתר רשמי
המחאה נגד המהפכה המשפטית, מול הכנסת, ירושלים . 23 ביולי 2023/אתר רשמי, ניר אטרצ'י
המחאה נגד המהפכה המשפטית, מול הכנסת, ירושלים .  23 ביולי 2023. אבי רוקח
המחאה נגד המהפכה המשפטית, מול הכנסת, ירושלים . 23 ביולי 2023/אבי רוקח

מפגינים חוסמים את רכבו של ח"כ דני דנון | תיעוד

בוידאו: מפגינים חוסמים את רכבו של ח"כ דני דנון מחוץ לכנסת/ללא

במקביל למחאה ברחוב קפלן שבירושלים וחסימות הכניסה המרכזית למשכן הכנסת - שרים וחברי כנסת מהקואליציה שנכנסו ויצאו מכביש הגישה האחורי של משכן הכנסת, נתקלו במפגינים שמנסים למנוע מהם לעבור. מרבית השרים נשארו ברכב עד להגעת כוחות המשטרה שפילסו את דרכם.

אולם השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, החליט לעבור בסמוך למחאה בדרכו לכנסת בליווי מאבטחיו, ובין הצדדים נרשמו חלופי דברים כאשר המוחים קראו לעברו בושה בתגובה, השוטרים חצצו בין הצדדים ובן גביר המשיך בדרכו ועזב את המקום. גם רכבו של ח"כ דני דנון עוכב בידי מפגינים הערב בעת שניסה להכנס לכנסת. דנון לבסוף נכנס למשכן בסיוע כוחות המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully